«برادران سوپر ماریو» وارد باشگاه میلیاردی‌ها شد!

انیمیشن «برادران سوپر ماریو» که با اقتباس از بازی ویدیویی ساخته شده به فروش یک میلیارد دلاری رسید.

به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم انیمیشن «برادران سوپر ماریو» که یونیورسال و ایلومینیشن با اقتباس از بازی ویدیویی نینتندو ساخته‌اند امروز از مرز فروش یک میلیارد دلار عبور می‌کند.

به این ترتیب این فیلم یک رکورد دیگر از خود به جای می‌گذارد و با اکرانی ۲۶ روزه فروش خود را در سراسر جهان به این سطح می‌رساند و به دهمین انیمیشن تاریخ بدل می‌شود که موفق شده به این مرز برسد.

در عین حال این انیمیشن اولین فیلم سال ۲۰۲۳ است که از این سطح فروش عبور می‌کند.

در آمریکای شمالی «سوپر ماریو» این هفته با نمایش در ۴۲۰۲ سالن سینما فروشی ۳۷.۵ میلیون دلاری را ثبت کرده و آمار فروشش را در مجموع به ۴۸۷.۵ میلیون دلار در بازار داخلی رسانده است و در بازارهای بین‌المللی نیز این هفته ۶۹ میلیون دلار دیگر فروش کرده تا در مجموع ۵۳۳ میلیون دلار فروخته باشد و تا آخر امروز آمار فروشش را در سطح جهان به ۱.۰۲ میلیارد دلار برساند.

این فیلم رکوردهای متعددی را در این مدت شکسته و عنوان پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن یونیورسال در بازارهای داخلی را کسب کرده و پس از آن «مینیون‌ها: ظهور گورو» با فروش ۳۶۹.۷ میلیون دلار جای دارد. در عین حال این فیلم به سومین فیلم پرفروش تاریخ استودیو پس از «دنیای ژوراسیک» و «ای.تی» (البته بدون احتساب تورم) بدل شده است.

این انیمیشن به این ترتیب بیشتر از آن که یک فیلم خانوادگی محسوب شود شبیه یک بلاک‌باستر با همه جور مخاطبی عمل کرده که آن را مدیون چندین نسل دنبال‌کننده بازی‌های «سوپر ماریو» است.