بازیگر زهرمار خان سریال گیلدخت کیست؟

بازیگر نقش زهرمار خان در سریال گیلدخت کیست و امین میری بازیگر نقش زهرمار خان سریال گیل دخت کیه را می خوانید.

اگر از دنبال کنندگان سریال گیلدخت باشید، یکی از نقش های گریم سنگین این مجموعه نقش «زهرمار خان» می باشد که به شدت مورد توجه قرار گرفته است. بازیگر این نقش همین چند وقت پیش با نقش «ابوخالد» در سریال سقوط شبکه خانگی هم بسیار خوش درخشید و خاطره ساز شد.

تاریخ تولد

امین میری متولد 5 اسفند 1358 در زاهدان، فوق دیپلم رشته کامپیوتر می باشد که بازیگری را از 14 سالگی با تئاتر شروع کرد. او سال 1383 وقتی 25 ساله بود توانست برای اولین بار دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد را از جشنواره تیاتر دفاع مقدس در کرمان کسب کرد.

جلوی دوربین

اولین بار در سال 1385 با فیلم «خاطرات خاموشی» جلوی دوربین رفت و یک سال بعد در فیلم «وقت بودن» حضور داشت که هیچوقت اکران عمومی نشد. امین میری سال 1397 با فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار در نقش «دایی نورالدین» کنار هوتن شکیبا و الناز شاکردوست دیده شد.

در قاب تلویزیون

سال 1387 با مجموعه «کارآگاه علوی دو» وارد قاب تلویزیون شد سپس در دیگر مجموعه های تاریخی ماننده «مختارنامه» 1389 و «سرزمین کهن» 1392 حضور داشت.

شهرت با سقوط

بعد از حضور موفق در آثاری چون «ابلق» و «هناس» در سال 1401 با مینی سریال سقوط در نقش «ابوخالد» فرمانده داعشی با یک گریم متفاوت بود.

در سریال گیلدخت

سریال گیلدخت با بازی «امین میری» از 19 آبان 1401 هر پنجشنبه و جمعه به روی آنتن شبکه یک می رود و قرار است تا اواخر سال 1402 روی آنتن باشد. در این مجموعه چهره هایی چون شقایق قراهانی، پریوش نظریه، سعید راد، فریبا متخصص، نفیسه روشن و ثریا قاسمی حضور دارند.