بیوگرافی کارگردان چیره دست داریوش مهرجویی + علت قتل

زندگینامه داریوش مهرجویی و همسر اولش فریار جواهریان و همسر دومش وحیده محمدی فر را به همراه اسامی فرزندان داریوش مهرجویی میخوانید.

تولد و سفر

داریوش مهرجویی متولد ۱۷ آذر ۱۳۱۸ در تهران، کارگردان و نویسنده است. فارغ التحصیل رشته فلسفه در مقطع لیسانس از دانشگاه UCLI  لس‌ آنجلس در سال ۱۳۴۴ می باشد که فعالیت خود را با درس موسیقی آغاز کرد و با ساخت فیلم «گاو» مشهور شد.

خانواده مذهبی

مادر بزرگم از آن نماز خوان‌ های دوآتشه بود و تحت تأثیر فضای روحانی او من هم از سن هفت تا پانزده‌ سالگی، شده بودم یک مسلمان واقعی و نماز و روزه‌ ام یک بار هم ترک نمی‌ شد.

ورود به فیلمسازی

در سال ۱۳۴۶ وقتی ۲۸ ساله بود نخستین فیلم خود به نام «الماس ۳۳» که فیلمی بسیار پرهزینه بود را ساخت که این فیلم در ۵ بهمن ۱۳۴۶ در تهران روی پرده آمد. این فیلم فروش متوسطی داشتت که با توجه به هزینه بالای ساخت این فیلم آن شکستی تجاری محسوب می‌ شد و توجه منتقدین را هم چندان به خود جلب نکرد.

شهرت با فیلم گاو

در سال ۱۳۴۸ با همکاری «غلامحسین ساعدی» فیلمنامه «گاو» را از روی یکی از داستان های کوتاه مجموعه «عزاداران بیل» ساعت نوشت و فیلم کرد.

خروج از کشور

تا قبل از انقلاب ۱۳۵۷ او پنج فیلم ساخت و با شروع انقلاب به فرانسه مهاجرت کرد اما یکسال بیشتر دوام نیاورد و برگشت و سال ۱۳۵۹  فیلم «مدرسه‌ ای که می‌ رفتیم» را ساخت.

ازدواج اول

مهرجویی ابتدا با مهندس «فریار جواهریان» ازدواج کرد که یکی از مهندسین معمار نامی ایران بود که حاصل این زندگی ناموفق دو فرزند با نام‌ های «مریم» و «صفا» بود.

ازدواج دوم

داریوش مهرجویی برای بار دوم با خانم «وحیده محمدی فر» ازدواج کرد که ثمره این زندگی موفق یک دختر به نام «مونا» شد.

درخشش با مهمان مامان

مهرجویی در سال ۱۳۸۲ فیلم کمدی و موفق «مهمان مامان» را ساخت که در بیست و دومین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین فیلم را دریافت کرد.

قتل مهرجویی و همسرش

متاسفانه در ساعات پایانی روز شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ خبر قتل داریوش مهرجویی و همسرش در ویلایشان واقع در شهر زیبادشت منطقه فرخ آباد فردیس (کرج) منتشر شد. ساعاتی بعد تایید شد «مونا» دختر مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش ماجرا را به پلیس خبر داده است.

سابقه تهدید

خانم وحیدی سابقا در یک پست اینستاگرامی، خبر از تهدید خود و همسرش در ویلایشان توسط یک شخصی که لهجه ایرانی نداشته داده بود. البته در هفته های اخیر نیز گوشی، لپ تاپ و دو عدد ساز سنتور با اسم و عکس داریوش مهرجویی و بهرام رادان از آنها به سرقته رفته بود.

آثار

● گاو – ۱۳۴۸

● آقای هالو – ۱۳۴۹

● پستچی – ۱۳۵۱

● دایره مینا – ۱۳۵۳

● مدرسه‌ ای که می‌ رفتیم – ۱۳۵۹

● اجاره‌ نشین‌ ها – ۱۳۶۶

● شیرک – ۱۳۶۷

● هامون – ۱۳۶۸

● بانو – ۱۳۶۹

● سارا – ۱۳۷۱

● پری – ۱۳۷۳

● لیلا – ۱۳۷۵

● دختر دایی گمشده – ۱۳۷۵

● درخت گلابی – ۱۳۷۶

● میکس – ۱۳۷۸

● بمانی – ۱۳۸۰

● مهمان مامان – ۱۳۸۲

● سنتوری – ۱۳۸۶

● طهران تهران – ۱۳۸۷

● آسمان محبوب – ۱۳۸۸

● نارنجی‌ پوش – ۱۳۸۸

● اشباح – ۱۳۹۲

● لامینور – ۱۳۹۸