از این به بعد، استودیوهای بازی‌سازی شرکت Microsoft را با نام Xbox Game Studios بشناسید

xbox game studios

پس از تصاحب کردن چندین استودیو بازی‌سازی، شرکت Microsoft و بخش گیمینگ آن، Xbox، جدیت و مصمم بودن خود را در توسعه بازی‌های ویدئویی نشان دادند و از این بعد، استودیو بازی‌سازی این شرکت که زمانی با نام "Microsoft Studios" شناخته می‌شد، جای خود را به مجموعۀ "Xbox Game Studios" داده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Dualshockers، نایب رئیس مجموعه جدید Xbox Game Studios، آقای "مت بوتی (Matt Booty)" حین برنامۀ Inside Xbox در سایت Xbox Wire در این رابطه نوشت:

"در بخش Xbox ما معتقدیم که هر زمان همه بازی کنند، ما برنده‌ایم. به همین دلیل است که بسیار مشتاقیم تا برای بازیکنانمان در پلتفورم‌های کنسول، PC و موبایل مجموعه‌ای از بازی‌های [گوناگون] بسازیم. همانطور که تمرکزمان را فراتر از کنسول گسترش دادیم، برند Xbox نیز از ریشه‌های اصلی خود تکامل یافته است. امروزه، مهم نیست که چطور، کجا و با چه کسی می‌خواهید بازی کنید؛ Xbox برند گیمینگ ما در تمامی پلتفورم‌ها محسوب می‌شود."

13 استودیویی که این مجموعه را تشکیل می‌دهند و عهده‌دار توسعه عناوینی همچون Halo ،Gears of War ،Rorza ،Age of Empires و Minecraft هستند، عبارتند از:

– 343 Industries

– The Coalition

– Compulsion Games

– The Initiative

– InXile Entertainment

– Minecraft

– Ninja Theory

– Obsidian Entertainment

– Playground Games

– Rare

– Turn 10 Studios

– Undead Labs

– Microsoft’s Global Publishing group

شرکت Microsoft برای سال 2019 چند عنوان برای عرضه در نظر دارد، از جمله عنوان تأخیر خوردۀ Crackdown 3 و نیز دنباله‌‌هایی مثل Gears 5 و Ori and the Will of the Whisps. در این میان، پشتیبانی برای عناوین سابقه‌داری همچون Minecraft ،Forza Horizon 4 و Sea of Thieves ادامه خواهد داشت.

این تغییر نام شاید برای مصرف‌کننده‌ها به جز یک لوگوی جدید روی باکس آرت بازی‌ها معنا و مفهوم خاص دیگری نداشته باشد، اما برای بخش Xbox شرکت Microsoft تعهد مهمی محسوب می‌شود. پس از اشتباهاتی که در اوایل انتشار کنسول Xbox One صورت گرفت و نیز با نردیک بودن نسل بعدی کنسول‌ها، شرکت Microsoft به احتمال زیاد می‌خواهد طرفداران را از تلاش خود برای ساخت عناوین انحصاری و قرار گرفتن در کنار (و حتی بالاتر از) رقبای اصلی خود، یعنی شرکت‌ Sony و Nintendo، آگاه کند.

در بحث سخت‌افزار نسل آینده، گفته می‌شود که شرکت Microsoft مدتی است که مشغول توسعۀ دو کنسول جدید با اسم‌ رمز "Lockhart" و "Anaconda" بوده است. در بخش آنلاین نیز این شرکت با قصد فراتر رفتن از کنسول‌ها، گزارش شده است که شرکت Microsoft می‌خواهد سرویس Xbox Live را نه‌تنها به گوشی‌های موبایل، حتی به کنسول Nintendo Switch بیاورد.