انتشار گزارش مالی Capcom؛ کمپانی ژاپنی رکورد سود سالیانه خود را شکست

Capcom

آخرین گزارش مالی شرکت Capcom از فروش موفق بازی‌های Monster Hunter: World، Mega Man 11 و Onimusha: Warolds خبر می‌دهد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Dualshocker این گزارش نشان می‌دهد که شرکت Capcom به مسیر موفقیت خود بازگشته است؛ اگز چه Capcom با عرضه بازی های Street Fighter V و Marvel vs. Campcom Infinite نتوانسته بود رضایت طرفداران خود را جلب کند اما با انتشار عناوینی نظیر Monter Hunter: World توانست نظر آنها را تغییر دهد تا در نهایت به رکوردی جدید در زمینه سود سالیانه خود دست پیدا کند.

مطابق نتایج این گزارش درآمد کمپانی Capcom در سال 2018 به نسبت سال گذشته 92 درصد رشد داشته است. علاوه‌بر این نرخ فروش خالص این شرکت در این سال 28.3 درصد رشد داشته است. رشد چشمگیر این کمپانی در زمینه کسب در آمد باعث شد تا در پایان سال مالی 2018 Capcom به رکورد جدیدی در میزان سود‌آوری دست پیدا کند. این شرکت بخش اعظمی از این سودآوری را مدیون فروش بازی های کنسولی خود است. به عنوان مثال می‌توان به بازی Monster Hunter: World اشاره کرد که در این مدت زمان بیش از 11 میلیون نسخه فروش داشت. بازی های Mega Man 11 نسخه ژاپنی بازی Red Dead Redemtion 2 نیز نقش مهمی در این رکوردشکنی داشتند.

با اشاره به این که شرکت Capcom در سال 2018 از سوی وبسایت Metacritic به عنوان برترین ناشر سال انتخاب شد باید گفت که این شرکت ژاپنی در سال گذشته یکی از موفقیت‌ترین سال های خود را پشت سر گذاشت و به نظر می‌ رسد که این موفقیت همچنان ادامه خواهد داشت. باید توجه داشته باشیم که آمار میزان فروش بازی Resident Evil 2 Remake در گزارش مالی منتشر شده اعمال نشده است. با این حال می‌دانیم که بیش از 3 میلیون نسخه از این بازی در سرتاسر دنیا به فروش رفته است. همچنین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در سال 2019 بازی Devil May Cry V و چندین پورت از سری بازی های Resident Evil برای کنسول Nintendo Switch منتشر شوند. به این عناوین باید بازی مورد انتظار Deep Down را نیز اضافه کرد.

اگر میزان فروش دقیق بازی Mega Man 11 و یا Onimusha: Warlords اعلام نشده است اما Capcom اعلام کرده است که این دو بازی پس از عرضه در ماه های اکتبر و ژانویه عملکرد خوبی در زمینه فروش داشته اند. این موضوع می‌تواند خبر خوشحال کننده ای برای طرفدارن این 2 سری بازی باشد؛ چرا که نشان می‌دهد این بازی ها آخرین عناوین عرضه شده از سری خود نخواهند بود. بازی های Mega Man 11 و Onimusha: Warlords در حال حاضر بر روی پلتفرم‌های PC، PS4، Xbox One و Nintendo Switch در دسترس هستند.