تیم Xbox BC مایکروسافت ماه آینده در GDC 2019 از جزئیات پروژه‌ی xCloud رونمایی می‌کند

Project XCloud

در برنامه ریزی برای رویداد سالیانه‌ی توسعه دهندگان بازی قبلاً مشخص شده که مایکروسافت قرار است نرم‌افزار جدیدی برای قابلیت کراس پلتفرم که به شکل ویژه‌ای برای متحد کردن تمام پلتفرم‌های اصلی از جمله Nintendo Switch ،PC ،Xbox One ،Android و IOS که از کراس پلتفرم پشتیبانی می‌کنند معرفی کند. حالا طبق برنامه‌ریزی دیگری تأیید شده که مایکروسافت در این رویداد از جزئیات پروژه‌ی xCloud نیز رونمایی خواهد کرد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از wccftech، توضحیات این رویداد از این قرار است؛ "Project xCloud بازی‌های کنسولی را قادر می‌سازد تا از طریق سرورهایی که به وسیله‌ی نرم‌افزار Azure میزبانی می‌شوند استریم شوند. هر بازی کنسولی که درحال حاضر در Microsoft Store برای Xbox به فروش می‌رسد قابلیت استریم شدن روی دستگاه‌های موبایل را خواهد داشت. پروژه xCloud یک پلتفرم باز با قابلیت شخصی سازی است که در آن توسعه‌دهندگان بازی‌های Xbox برای شروع استریم نیازی نیست حتی یک خط از کدهای بازی خود را تغییر دهند."

این سخنرانی برای توسعه دهندگانی در نظر گرفته شده که بازی‌های Xbox را می‌سازند و توسط تیم Backwards Compatibility خود مایکروسافت میزبانی خواهد شد.

"این سخنرانی (که توسط تیم Xbox backwards compatibility میزبانی می‌شود) نشان می‌دهد که چگونه ساخت بازی به وسیله Project xCloud SDK کمک می‌کند عناوین سازگار با گوشی‌های موبایل را با همان گرافیک و الگوهای توسعه‌ی کنسولی داشته باشیم. همچنین متوجه خواهید شد چطور لایه‌ی جدید میکروسروریس‌ها (نوعی الگوی معماری که در آن برنامه‌های پیچیده به بخش‌های کوچک و مستقلی شکسته می‌شوند) اجازه می‌دهند وقتی کنترلر در دسترس نیست از ورودی لمس و تاچ صفحه گوشی استفاده کنید، همه خارج از خود بازی."

تیم Xbox BC مایکروسافت مسئولیت ویژگی Backwards Compatibility را بر عهده دارد که اجازه می‌دهد بازی‌های Xbox 360 و original Xbox روی Xbox One اجرا شوند. مراسم GDC در 27 اسفند ماه برگذار می‌شود. به محض انتشار خبرهای بیشتر، آن‌ها را پوشش خواهیم داد.