۱۰ سریال جدیدی که می توانند جایگزین محبوب شما برای «بازی تاج و تخت» باشند

سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) به پایان رسیده و بعد از ۸ فصل مهیج و پرتنش، میلیون ها طرفدار این سریال در سراسر جهان بالاخره با پایان ماجراهای این سریال روبرو شدند. اکنون که بزرگ ترین، مهیج ترین و محبوب ترین سریال درام تاریخ تلویزیون به پایان رسیده چه سریال جدیدی می تواند جایگزین آن شود؟ با توجه به این که سریال های بسیار زیادی در راهند، پاسخ های متنوعی می توان به این سوال داد. اما در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با ۱۰ سریالی آشنا کنیم که جزو بهترین و مورد انتظارترین سریال ها بوده و می توانند جایگزین مناسبی برای «بازی تاج و تخت» باشند.

۱۰- مندالورین

یکی از اولین سریال هایی که در شبکه استریمینگ جدید Disney+ منتشر می شود سریال «مندالورین» (The Mandalorian) است که در دنیای «جنگ ستارگان» بوده و اتفاقات آن چند سال پس از «بازگشت جدای» رخ می دهد. امپراطوری سقوط کرده و یک جنگجوی تنها در آنچه از که از کهکشان باقی مانده سرگردان است. این سریال توسط جان فاوریو نوشته و کارگردانی شده است که کارگردانی «شیر شاه» (The Lion King) و بازی در «مرد عنکبوتی: بسیار دور از خانه» (Spider-Man: Far From Home) را نیر بر عهده داشته و می توان سال ۲۰۱۹ را سالی پرکار برای او نامید. اگر سریال او خوش ساخت باشد می تواند «بازی تاج و تخت»ی در دنیای جنگ ستارگان باشد.

۹- وای: آخرین مرد

سریال های جدید بجای بازی تاج و تخت

واکنش مثبت مخاطبان به «بازی تاج و تخت» عناصر فانتزی سریال نبوده بلکه می توان محبوبیت این سریال را نتیجه چگونگی استفاده از عناصر فانتزی به عنوان یک لنز برای روایت داستان های کاملاٌ انسانی و بررسی جامعه دانست. این موضوع همیشه بزرگ ترین نقطه قوت سری کامیک بوک های برایان کی باوگان و پایا گورا با نام «وای: آخرین مرد» (Y: The Last Man) بوده که داستان آن ها در دنیایی پساآخرالزمانی و در دنیایی که تنها یک مرد باقی مانده و زنان بر جهان حکومت می کنند می گذرد. تلاش های زیادی برای یک اقتباس سینمایی و تلویزیونی برای این کمیک بوک صورت گرفته و در نهایت شبکه FX آن را به یک سریال درام با اپیزودهای یک ساعته تبدیل کرده که در ماه های آینده شاهد انتشار آن خواهیم بود.

۸- عصر نجیب زادگان

سریال های جدید بجای بازی تاج و تخت

جولین فلووس بعد از «دانتون اَبی» (Downton Abbey) به سراغ یک داستان تاریخی خانوادگی دیگر رفته که داستان آن در ایالات متحده رخ داده و «عصر نجیب زادگان» (Gilded Age) نام دارد. این سریال داستان یک خانواده ثروتمند در دهه ۱۸۸۰ را روایت می کند که از طریق سرمایه گذاری در خطوط راه آهن ثروت اندوزی کرده و دیدگاه های بسیار محافظه کارانه ای دارند. فلووز خود نویسندگی این سریال را بر عهده داشته که پیشاپیش یک فصل ۱۰ اپیزودی از آن سفارش داده شده است. او ابتدا قرار بود این سریال را برای شبکه NBC بسازد اما بعدها تصمیم گرفت سریال جدید خود را به شبکه HBO ببرد که اواخر سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد.

۷- قاچاق

سریال های جدید بجای بازی تاج و تخت

جی جی آبرامز کارگردان و نویسنده ای است که مدیریت اجرایی پروژه های سینمایی و تلویزیونی بسیاری را بر عهده دارد اما وقتی که ذهنش را درگیر چیزی که خودش خلق کرده می کند و نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده می گیرد، نتیجه کار مانند «سوپر ۸» (Super 8) بسیار ویژه خواهد بود. سریال «قاچاق» (Contraband) که در ابتدا «Demimonde» نام داشت توسط آبرامز خلق شده و در شبکه HBO منتشر خواهد شد. هنوز از داستان این سریال چیزی فاش نشده اما آن را یک «درام علمی تخیلی جذاب و حماسی» توصیف کرده اند که در مورد نبردجهانیان با یک نیروی سرکوبگر و شیطانی است.

۶- خیلی پیر برای جوان مردن

سریال های جدید بجای بازی تاج و تخت

اگر چه به نظر می رسد که جایگزین شدن یک درام جنایی به جای «بازی تاج و تخت» بهترین گزینه نباشد اما «خیلی پیر برای جوان مردن» (Too Old to Die Young) سریالی با پتانسیل بالا به نظر می رسد. این سریال توسط نیکلاس ویندینگ رفن، کارگردان فیلم «راننده» (Drive) ساخته شده و انتظار می رود که همان جلوه های بصری نئونوآری که رفن به آن ها مشهور است را در خود داشته باشد. این سریال جدید که برای شبکه Amazon Prime ساخته می شود در مورد یک افسر پلیس داغ دیده است که همراه با مردی که همکارش را به قتل رسانده خود را در یک دنیای زیرزمینی پر از آدمکش های طبقه پایین، سربازان یاکوزا، قاتلان کارتل های مواد مخدر که از مکزیک می آیند، افراد مافیای روسی و دارو دسته هایی که قاتلان نوجوان می یابد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ مورد از بهترین نقش آفرینی های بازیگران در سریال های تلویزیونی [قسمت اول]

۵- ویچر

سریال های جدید بجای بازی تاج و تخت

اقتباس های سینمایی و تلویزیون از بازی های ویدیویی همواره با شکست مواجه شده اند اما پرداخت تلویزیونی نتفلیکس از بازی ویدیویی «ویچر» (The Witcher) که سال هاست روی آن کار می شود به نظر متفاوت می رسد. هنری کاویل در این سریال نقش یک شکارچی هیولا به نام جرالت اهل ریویا بازی می کند و پس از ماجراجویی های بسیار در می یابد که انسان ها بسیار شیطانی تر از هیولاها هستند. داستان این سریال از همان ابتدا اشتراکاتی با «بازی تاج و تخت» دارد و حجم بالای فانتزی در آن بزرگسالان را نشانه گرفته است اما عناصری مشترک با دیگر سریال های محبوب نیز دارد. اگر چه امکان شکست این سریال نیز وجود دارد اما بسیاری امیدوارند که «جادوگر» به یک سریال بسیار محبوب دیگر تبدیل شود.

۴- پسران

سریال های جدید بجای بازی تاج و تخت

همانطور که «بازی تاج و تخت» تصویری تاریک از فانتزی قرون وسطایی بود، «پسران» (The Boys) نیز تصویری تاریک از دنیای ابرقهرمانان به ما نشان خواهد داد. ظاهراً داستان این سریال در دنیایی رخ می دهد که ابرقهرمانان جنبه منفی قدرت خود را انتخاب می کنند. داستان سریال در مورد گروهی از قهرمانان خودسر به نام «پسران» است که هیچ باکی از استراتژی های کثیف و غیرمتداول برای از بین بردن ابرقهرمانان فاسد ندارند. سث روگن و ایوان گلدبرگ در توسعه این سریال برای سرویس آمازون نقش فعال داشته اند.

۳- کشور لاوکرفت

سریال های جدید بجای بازی تاج و تخت

سریال ترسناکی که نتیجه همکاری جی جی آبرامز و جوردن پیل باشد بدون شک جذابیت بالایی دارد. «کشور لاوکرفت» (Lovecraft Country) در دهه ۵۰ ایالات متحده گذشته و داستان دو دوست سیاه پوست را روایت می کند که سفری جاده ای را در طول کشور آغاز می کنند.علاوه بر دیدگاه های نژاد پرستانه ای که این دو در طول سفرشان با آن مواجه می شوند، آن ها مجبور می شوند با گروهی از هیولاهای لاوکرافتی که در سراسر ایالات متحده پخش شده اند مبارزه کنند. به نظر می رسد که این سریال میدانی برای عرض اندام پیل باشد که ترس های واقعی را با عناصری مانند نژاد پرستی و ترس از هیولاهای فانتزی ترکیب سازد. این سریال در ایلینوی و جورجیا فیلم برداری شده و بر اساس رمانی از مت راف ساخته خواهد شد.

۲- ادی ها

سریال های جدید بجای بازی تاج و تخت

به عنوان یکی از بااستعدادترین کارگردانان جوان هالیوودی، دیمین شزل بارها و بارها استعداد خود را به رخ کشیده است. بعد از تاریخ سازی با فیلم های «ویپلش» (Whiplash)، «لا لا لند» (La La Land) و «اولین انسان» (First Man)، شزل اکنون به سراغ ساخت یک سریال موزیکال با عنوان «ادی ها» (The Eddy) برای سرویس نتفلیکس رفته است. این سرویس از همان ابتدا سفارش ساخت یک فصل ۸ اپیزودی از این سریال را به دیمین شزل داده است که داستان درامی موزیکال است که در پاریس روایت می شود.

۱- نگهبانان

سریال های جدید بجای بازی تاج و تخت

اقتباس جدید شبکه HBO از رمان گرافیکی مشهور آلن مور با عنوان «نگهبانان» (Watchmen) نشان می دهد که باید منتظر یک داستان تاریک، جذاب و بلوغ یافته باشیم که می توان آن را «بازی تاج و تخت» ابرقهرمانان دانست. برای دهه ها، بسیاری این داستان کمیک را غیرقابل تبدیل به نسخه ای سینمایی یا تلویزیونی می دانستند تا این که زک اسنایدر نسخه ای خاص خود را ساخت که باعث واکنش های متفاوت مخاطبان و منتقدین گردید. به نظر می رسد که نسخه سریالی بسیار بهتر از نسخه سینمایی اسنایدر خواهد بود. همچنین مشارکت دیمون لیندلوف که ساخت سریال «گمشدگان» (Lost) را در کارنامه دارد و تجربه ای طولانی در ساخت سریال های درام رازآلود دارد می تواند کیفیت این سریال را تضمین نماید.

بیشتر بخوانید: مقایسه دستمزد بازیگران سریال «بازی تاج و تخت» با دیگر ستارگان پردرآمد تلویزیون

نوشته ۱۰ سریال جدیدی که می توانند جایگزین محبوب شما برای «بازی تاج و تخت» باشند اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.