نظرسنجی مجله Famitsu: برترین بازی‌های سال 2018 از دید توسعه‌دهندگان ژاپنی

مجله فامیتسو در شماره اخیر خود از 128 بازیساز ژاپنی خواسته تا بازی های مورد علاقه خود در سال 2018 را انتخاب کنند. سپس به هر بازی بر اساس انتخاب ها امتیازی داده شده و در نهایت این نتایج جمع بندی شده‌اند که واقعا جالب توجه هستند.

به گزارش پردیس گیم، در این نظرسنجی بازی Spider-Man توانسته جایگاه اول را به دست بیاورد و جایگاه های نخست به بلاک باستر های PS4 رسیده است. همچنین بازی Octopath Travaler توانسته بهترین جایگاه را بین بازی های Nintendo Switch به‌دست آورد. با وجود این که بازی هایی مانند 2 Red Dead Redemption و Monster Hunter: World علاوه بر PS4 برای Xbox One و PC هم منتشر شده‌اند ولی در ژاپن این بازی ها بیشتر بازی PS4 قلمداد می شوند چون Xbox One و Steam بازار بسیار کوچکی در ژاپن دارند.

البته در مورد جدول زیر این نکته هم وجود دارد که بعضی از این بازی ها در سال 2018 منتشر نشده اند چون با توجه به مشغله بازیسازان این ها بازی هایی هستند که آنها توانسته اند در سال 2018 بازی کنند.

لیست این بازی ها در زیر آمده است:

1. Marvel's Spider-Man

2. Monster Hunter: World

3. Detroit: Become Human

4. Red Dead Redemption 2

5. God of War

6. Octopath Traveler

7. Assasin's Creed Odyssey

8. Fortnite

9. Conan Exiles

10. Splatoon 2

11. Astro Bot: Rescue Mission

12. Dead by Daylight

13. Fate/Grand Order

14. Super Smash Bros. Ultimate

15. Street Fighter 30th Anniversary Collection

16. Cities: Skyline

17. The Legend of Zelda: Breath of the Wild

18. Dragon Quest Rivals

19. Dungeon Maker

20. Kyoutou Kotoba RPG Kotodaman

21. Zanki Zero: Last Beginning

22. Super Mario Party

23. Border Break

24. Teku-Teku Teku-Teku

25. Nier Automata

26. Assasin's Creed Origins

27. Clash Royale

28. Dead Cells

29. Farcry 5

30. Capcom Beat 'Em UP Bundle

بیاید با هم نگاهی به برخی از انتخاب های این بازیسازان داشته باشیم.

"کاتسورا هاشینو" (Katsura Hashino) کارگردان بازی Persona 5 در رده اول بازی Arcade Archives: Star Force و سپس Marvel’s Spider-Man را انتخاب کرده‌است.

"یوشینوری کیتاسه"(Yoshinori Kitase) تهیه کننده بازی Final Fantasy VII Remake بازی loved Astro Bot: Rescue Mission را به عنوان بازی مورد علاقه خود انتخاب کرده است.

"یوکو تارو" کارگردان بازی Nier Automata سری Tiny Arcade را در مکان اول و بازی Capcom Beat ‘Em Up Bundle را در جایگاه دوم انتخاب کرد.

همچنین "هیدکی کامیا" کارگردان بازی هایی مثل Bayonetta بازی های Nintendo Switch را ترجیح داده‌است و بازی Shanghai Refresh را به عنوان بازی موردعلاقه خود انتخاب کرده‌است.