نورسیده های جذاب؛ ۱۰ سریال جدید و دیدنی سال ۲۰۱۸ که باید حتماً دید [قسمت دوم]

سال ۲۰۱۸ سال موفق دیگری برای تلویزیون بود که البته کمیت تولیدات بر کیفیت آن ها می چربید. اگر چه در سال اخیر میلادی سریال های تلویزیونی جدید زیادی منتشر شد اما نتوانست به کیفیت سریال های سال ۲۰۱۷ برسید، سالی که با انتشار سریال های قوی و باکیفیتی مانند «بازمانده ها» (The Leftovers)، «توین پیکس: بازگشت» (Twin Peaks: The Return) و «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) همراه بود.

اگر چه تعداد دقیق سریال های جدید منتشر شده در سال ۲۰۱۸ مشخص نشده اما برخی تعداد آن ها را بیش از ۵۲۰ عنوان کرده اند که افزایش قابل توجهی نسبت به ۴۸۷ عنوان سال ۲۰۱۷ داشته است. نتفلیکس همچنان به تولید آثار اورجینال با سرعت و قدرتی باور نکردنی ادامه می دهد و دیگر سرویس ها و شبکه های تلویزیونی نیز نهایت تلاش خود را داشته اند که در این عرصه عقب نیفتند. بدین ترتیب، این رقابت شدید باعث معرفی شدن سریال های جدیدی در سال ۲۰۱۸ شد که در ادامه قصد داریم بهترین آن ها را به شما معرفی کنیم. لازم به ذکر است که منظور تنها سریال هایی است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ منتشر شده اند.

برای مطالعه قسمت اول این مطلب از این لینک استفاده نمایید.

۵- بازگشت به خانه

بهترین سریال های 2018

با بازی جولیا رابرتز در اولین نقش تلویزیونی خود در سرویس آمازون در سریالی بازی کرده که سام اسماعیل، خالق سریال محبوب و موفق «آقای ربات» (Mr Robot) کارگردانی آن را بر عهده دارد. بدین ترتیب انتظارها از سریال «بازگشت به خانه» (Homecoming) بسیار بالا بود و به نظر می رسد که اسماعیل و رابرتز به خوبی توانسته اند این انتظارات را برآورده کنند. ستاره سریال بدون شک رابرتز است و او توانسته در این نقش عمیق و پرجزییات یکی از بهترین بازی های خود در سال های اخیر را به نمایش بگذارد و در این میان از کمک بازیگرانی مانند استفن جیمز، شی ویگام و بابی کاناویل استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: از ۱۰ فیلم و سریال برتر سال ۲۰۱۸ از نگاه «موسسه فیلم آمریکا» تا اجرای اسکار توسط «کوین هارت»

بهترین سریال های 2018

در این میان، کاناویل بار دیگر ثابت کرده که استعداد بازیگری وی آن طور که شایسته بوده مورد توجه قرار نگرفته است. به این نقاط قوت، استعداد کارگردانی سام اسماعیل را نیز اضافه کنید. او سریال «بازگشت به خانه» را مانند یک تریلر توطئه آمیز دهه ۷۰ی کارگردانی کرده است و این همان رازی است که در مرکز داستان قرار دارد. همین معمای داستانی باعث می شود که در طول تمام ۱۰ اپیزود سریال در حال حدس و گمان باشید و داستان را دنبال کنید. همچنین اسماعیل از همان سبک کارگردانی و داستان پردازی سریال «آقای ربات» استفاده کرده و تصویرسازی های خیره کننده ای از خود ارائه کرده است. اگر چه طول هر اپیزود از این سریال تنها ۳۰ دقیقه است اما اسماعیل همچنان توانسته در این مدت کوتاه داستانی قوی، محکم و منسجم از خود ارائه دهد.

۴- بَری

بهترین سریال های 2018

در نهایت محملی برای نشان دادن تمامی استعدادهای بیل هیدر ساخته شد و اینجا منظور تنها قابلیت ها و احساسات عمیق کمدی او نیست. هیدر در سریال «بَری» (Barry) نقش شخصیت اصلی داستان را بازی می کند، یک قاتل اهل غرب که برای انجام یک ماموریت به لس آنجلس می آید و در میان یک گروه نمایش، دوستی و نزدیکی واقعی و عمیقی که نیاز داشته را پیدا می کند. این سریال که توسط هیدر همراه با الک برگ (ساینفلد و سیلیکون ولی) ساخته شده در تبدیل شدن به یکی از جذاب ترین سریال های سال موفق بوده و این موضوع را مرهون ترکیب استعدادهای متفاوت در یک قالب بوده است.

بهترین سریال های 2018

در لحظاتی، با یک داستان سیاه کمدی روبرو هستیم به خصوص زمانی پای شغل بری به میان می آید و بعد از آن با داستان هایی کمیک در میان گروه نمایش روبرو می شویم. اما بهترین بخش سریال زمانی است که این دو خصیصه با هم ترکیب می شوند. تصادف این دو دنیای متفاوت با هم نه تنها باعث خنده می شود بلکه دقیقاً همان نقطه ای است که حس تراژیک دارد و البته همان جایی که هیدر قوی ترین و جذاب ترین نقش آفرینی خود را ارائه می دهد.

۳- کشتن ایو

بهترین سریال های 2018

فوب والر بریجی با سریال «کشتن ایو» (Killing Eve) یک بار دیگر ثابت کرد که از سریال سازان بااستعداد و موفق عصر معاصر است. اگر چه وی خود در این سریال بازی نمی کند اما بیش از هر کس دیگری در ساخت این سریال نقش داشته است. والر بریج خود نویسندگی ۴ اپیزود مهم سریال از جمله اپیزود آزمایشی و اپیزود پایانی را بر عهده داشته و می توان ردپای قوی او را در تمامی ۸ اپیزود سریال دید. «کشتن ایو» یک مدخل قوی به درون ژانر جاسوسی است که ساندرا اُ در مقام یک مامور ام آی فایو را در مقابل جودی کامر در نقش یک قاتل باهوش و خبره قرار می دهد.

بهترین سریال های 2018

هر آنچه که به دنبال ماجرا می آید یک بازی موش و گربه هیجان انگیز و خطرناک است که هر بار جایگاه دو شخصیت اصلی را تغییر داده و هر یک با بدست آوردن دانشی بیشتر در مورد طرف مقابل سعی می کنند دست بالا را داشت باشند. در سریال «کشتن ایو» یک حس شوخ طبعی و کمیک خاص و طعنه آمیز وجود دارد که جذابیت آن با تعلیق داستان ترکیبی دوست داشتنی را ایجاد می کند. در اینجا خبری از قهرمانان واقعی و مطلق نیست اما با ضد قهرمانان کلیشه ای نیز روبرو نخواهیم بود و بدین ترتیب به یکی از بهترین سریال های جدید سال ۲۰۱۸ می رسیم که تماشای آن را شدیداً به شما توصیه می کنیم.

بیشتر بخوانید: سریال هایی که ادامه پخش آن ها در سال ۲۰۱۸ کنسل شده است

۲- روانی

بهترین سریال های 2018

سرویس نتفلیکس تا پیش از انتشار سریال «روانی» (Maniac) اطلاعات زیادی در مورد آن فاش نکرد و همین موضوع باعث شد که طرفداران این سرویس و سریال های آن هیچ تصوری از سریالی که قرار بود پخش شود نداشته باشند. البته حتی اگر سرنخ هایی نیز داده می شد نیز کسی نمی توانست از واقعیت داستان و انتهای آن سر دربیاورد. این سریال داستان دو شخصیت را روایت می کند که هر کدام با یک مشکل روانی متفاوت مواجه شده است: اما استون با اختلال شخصیت مرزی مواجه شده و جونا هیل نیز از اسکیزوفرنی رنج می برد. این دو در یک روش درمانی جدید که توسط دکتر مانتلری (جاستین ثرو) ارائه شده شرکت می کنند تا از این مشکلات روانی خود به طور کامل خلاص شوند.

بهترین سریال های 2018

کری فوکوناگا به عنوان کارگردان، تمامی زیبایی های تصویری که به او کمک کرد از سریال «کارآگاه حقیقی» (True Detective) یک سریال موفق بسازد را در این سریال نیز وارد کرده است و بدین ترتیب یک سفر تصویری با واقعیتی متفاوت را رقم می زند که با دنیای هر کدام از مخاطبین فاصله دارد. او و پاتریک سامروایل (نویسنده سریال) مخاطب را به یک سفر روان درمانی می برند و در ادامه با داستانی روبرو می شویم که در مورد ارتباطات اجتماعی و انسانی است که همه ما هر روزه با آن ها سروکار داریم. تمامی بازیگران سریال فوق العاده نقش آفرینی می کنند اما این اما استون است که سریال را در قبضه می گیرد و بازی از خود ارائه می دهد که در عین مسحور کننده بودن بسیار پیچیده است. همانطور که از این داستان انتظار می رود، «روانی» گاهی اوقات عجیب و غریب می شود اما مرکزیت انسانی داستان است که باعث جذابیت و راضی کننده بودن آن می گردد.

۱- اشیاء تیز

بهترین سریال های 2018

سریال «اشیاء تیز» (Sharp Objects) که در اواسط تابستا امسال منتشر شد یک سریال تکان دهنده و پر از تعلیق بود که از همان ابتدا برای بد کردن حال مخاطبان ساخته شده بود. در این سریال که ایمی آدامز نقش اصلی آن را بازی می کند، تیمی قدرتمند و بااستعداد از تمام خلاقیت خود برای روایت یک داستان گوتیک که آرام آرام شما را می سوزاند استفاده می کنند. داستان سریال طوری روایت می شود که اگر چه تمام حس های دیگر از شما می خواهند که چیزی غیر از صفحه تلویزیون را نگاه کنید اما چشم های شما به تلویزیون دوخته می ماند.

بهترین سریال های 2018

این سریال با توجه به کارگردانی قوی و بازهای خیره کننده بازیگران توجه شما را به ترکیب یک داستان قتل رازآلود و یک درام خانوادگی در شهری کوچک جلب کرده و آنچنان شما را درگیر خود نگه می دارد که در نهایت جیغتان را دربیاورد. «اشیاء تیز» تنها یکی از بهترین سریال های جدید سال ۲۰۱۸ نیست، بلکه می توان آن را یکی از بهترین سریال های سال و شاید یک دهه اخیر دانست.

بیشتر بخوانید: گرانقیمت های دوست داشتنی؛ ۱۰ مورد از پرهزینه ترین سریال های تاریخ تلویزیون

نوشته نورسیده های جذاب؛ ۱۰ سریال جدید و دیدنی سال ۲۰۱۸ که باید حتماً دید [قسمت دوم] اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.