با اولین نقدها و نمرات عنوان Ashen همراه باشید؛ یک نقش آفرینی خوش ساخت

با اولین نقدها و نمرات عنوان Ashen همراه باشید؛ یک نقش آفرینی خوش ساخت

عنوان Ashen، یک بازی اکشن نقش آفرینی می‌باشد که توسط استودیوی A44 که پیش از این با نام Aurora44 شناخته می‌شد، توسعه یافته و شرکت Annapurna Interactive آن را مدت کوتاهی پیش برای پلتفرم‌های Xbox One و PC منتشر کرده است. این بازی ابتدا در کنفرانس شرکت Microsoft در E3 2015 معرفی شد و از همان ابتدا اعلام شد که قرار است تحت برنامه‌ی ID@Xbox توسعه یابد.

ستینگ و حس و حال جهان این بازی از رمان The Road اثر کرمک مک کارتی (Cormac McCarthy) الهام گرفته و مبارزات آن هم شبیه بسری معروف و محبوب Souls می‌باشد. علاوه بر در سبک طراحی هنری این عنوان هم می‌توان اثراتی از بازی‌هایی همچون Superbrothers: Sword و Shadow of the Colossus و همچنین سری The Legend of Zelda را مشاهده کرد. طبق گفته‌ی سازندگان، بخش چند نفره‌ی Ashen هم از عناوینی چون DayZ الهاماتی گرفته است.

هم اکنون اولین نقد و بررسی‌های این بازی در چندی از سایت‌های معتبر گیمینگ منتشر شده است و شما در پردیس گیم می‌توانید خلاصه‌ای از آن‌ها را مطالعه کنید:

GameSpot: 90

"Ashen به اندازه‌ی کافی توانسته خود را از دیگر بازی‌های Souls Like متمایز سازد. اگرچه سبک مبارزات بازی از همان مکانیک بازی‌های مشابه پیروی می‌کند، اما عناصر جالبی در وجود دارند که منجر به این می‌شود تجربه‌ی بازی بسیار متفاوت‌تر شود. البته در برخی مواقع هم اشکالاتی در هوش مصنوعی همراهانتان وجود دارد یا که اختلالاتی در آن‌ها به وجود می‌آید. با اینحال حتی زمانی هم که با NPCها در بخش تکنفره بازی را تجربه می‌کنید، نفش موثر آن‌ها باعث می‌شود تا به سرنوشتشان در هنگام مبارزات اهمیت دهید و از کشته شدنشان جلوگیری کنید. روابطی که در جریان ماجراجویی‌تان در Ashen ایجاد می‌شود و همچنین همراه شدن با دوستان جدید جزو مواردی هستند که یک انگیزه‌ی قوی را در شما ایجاد می‌کنند تا تجربه‌ی بازی را در این جهان زیبا ادامه دهید."

GamesRadar+: 80

" Ashenبیشتر از موارد مثبت و موفق فرمول سری Souls استفاده می‌کند، با اینحال اما تجربه‌ی این بازی بازهم ممکن است برای طرفداران حسی آشنا مانند آثار استودیوی FromSoftware را القا کند."

EuroGamer: بدون نمره

"یک بازی اکشن نقش آفرینی خوش ساخت که بسیار درگیر کننده که جهانی بسیار تاریک دارد."

میانگین نمرات بازی فعلا در Metacritic ثبت نشده است