ثبت اختراع جدید سونی نشانی از فرمت کارتریجی PlayStation 5 دارد

PlayStation

تا کنون انواع و اقسام اخبار درمورد ویژگی‌های احتمالی کنسول PlayStation 5 شنیده‌ایم، اگرچه درحال حاضر هیچکدام کاملاً تأیید نشده‌اند. در هر صورت، زمزمه‌ی جالب دیگری مطرح شده و خبر می‌دهد که شرکت سونی به دنبال یک تغییر فرمت احتمالی برای سیستم جدیدش است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از comicbook، این اخبار از یک مرجع آلمانی به نام Techtastic(با کمک ترجمه از جانب مایکروسافت) آمده که متوجه فرم ثبت اختراعی شده که سال گذشته توسط بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی به ثبت رسیده و نشان می‌دهد که شرکت به دنبال فرمت کارتریج است و این همان رسانه‌ای می‌باشد که PlayStation Vita از آن استفاده می‌کرد.

این مرجع اشاره دارد که بر اساس مصاحبه‌ای با شرکت نرم‌افزاری Bloomberg، مدیر اجرایی، "جان کودرا"، عنوان کرده که سونی برای به دست آوردن موفقیت در آینده به سیستمی که دارای ارتباط بین کنسول خانگی و دستی است احتیاج دارد و این موضوع به نوعی شباهت‌هایی با ایده‌ی ساخت Nintendo Switch را نشان می‌دهد.

همانطور که در تصویر پائین مشاهده می‌کنید، این طرح مطمئناً کارتریج محور به نظر می‌آید، اگرچه طراحی آن تا حدودی به یک کارت حافظه نیز شباهت دارد. آیا ممکن است بتوانیم ترکیبی از این دو داشته باشیم؟

Cartige

فرم ثبت اختراع این شئ را یک "کارتریج الکترونیکی بازی" توصیف می‌کند، گرچه به راحتی میتواند شباهت‌هایی به نحوه‌ی طراحی بازی‌های PS Vita/Nintendo Switch روی یک کارت داشته باشد.

با این وجود، Techtastic نتوانسته جزئیات بیشتری پیدا کند، پس هنوز مطمئن نیستیم این خبر چطور به PlayStation 5 مربوط می‌شود. ولی احتمالش هست که این مورد ارتباط نزدیکی با سایر فرم‌های ثبت اختراعی که دیده‌ایم از جمله کنترلری جدا شونده با ظاهر DualShock که میتواند در دستگاه‌های دستی مورد استفاده قرار بگیرد یا هدست واقعیت مجازی با اندازه کوچک داشته باشد.

از آنجا که سونی در E3 شرکت نخواهد کرد، بعید است به این زودی‌های جزئیاتی درباره PlayStation 5 منتشر شود. اگر هم چیزی باشد، به احتمال زیاد در اواخر 2019 اطلاعاتی به دست آوریم، حدود زمانی که سونی بیست و پنجمین سالگرد حضور خود در صنعت گیمینگ را جشن می‌گیرد. البته هنوز چیزی رسمی نشده ولی به نظر تاریخ ایده‌آلی برای انجام این کار می‌آید.

هیچوقت نمیدانیم سونی چه چیزی را رد یا تأیید خواهد کرد و اینکه ممکن است از طراحی تقریباً شکست خورده‌ی PlayStation Vita برای پلتفرم جدیدش استفاده کند یا خیر.