ناشر Overkill’s The Walking Dead: فروش بازی مطابق انتظارات نیست

درآمد فروش Overkill's The Walking Dead به مقداری که ناشر در نظر گرفته بود نرسیده است و این تاثیر زیادی بر روی آینده ناشر خواهد گذاشت.

شرکت Starbreeze در کنفرانس مطبوعاتی اخیر خود در مورد آخرین بازی منتشر شده از دنیای The Walking Dead صحبت کرد و البته محور اصلی صحبت آن‌ها نحوه عملکرد بازی به خصوص در فروش و جذب مخاطب بود و به نظر می‌رسد در این چند هفته سازندگان و ناشر چندان راضی نبودند. فروش کمتر از انتظار و درآمد غیر قابل قبول تاثیر قابل توجهی بر روی لاسنس 10 میلیون دلاری از سمت 505Games خواهد داشت و ممکن است شاهد انتشار بازی بر روی کنسول‌ها نباشیم.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، رئیس Starbreeze، "سباستین اهلسکوگ"، در این باره گفت:

"ما نخواهیم توانست تا سه ماهه چهارم مبلغ لایسنس Overkill's The Walking Dead را به عنوان درآمد از سوی 505Games تصدیق کنیم چرا که درآمد اولیه و بررسی‌ها نشان می‌دهند درآمد بازی کمتر از انتظارات بوده است. این یک تاثیر منفی بر روی درآمد سه ماهه چهارم خواهد گذاشت."

بازی چند هفته پیش برای پلتفرم PC در دسترس قرار گرفت و برای عرضه بر روی کنسول‌ها نیز برنامه ریزی شده بود اما این برنامه همیشگی نبود. ناشر Overkill's The Walking Dead در ماه آگوست گذشته اعلام کرد که بازی احتمالا همانطور که انتظار می‌رفت برای همه پلتفرم‌ها در دسترس قرار نمی‌گیرد.

در اولین آخر هفته پس از عرضه بازی تعداد بازیکنان همزمان بر روی استیم به 14,292 نفر رسید اما با توجه به Steam Charts دیگر نتوانست به عدد مذکور برسد و حتی تا کمتر از نصف این تعداد نزول کرد. Starbreeze نیز اعلام کرده بود که این عملکرد نشان دهنده بی‌ثبات بودن بازیکنان است و انتظار دارد Overkill توسعه را تغییر دهد و فصل دوم را به شکل یک مدل سرویس ارائه دهد.

Starbreeze در این مورد گفت:

"مطمئاََ این بسیار ناامید کننده است اما ما باید بدون توجه به فروش و آمار و ارقام با منبع خود کار کنیم. ما تعداد بازیکنان بی ثباتی را داریم که بررسی آن‌ها برای موفقیت و کیفیت آینده به صورت یک سرویس بسیار مهم و ضروری است. فصل دوم به زودی شروع خواهد شد."

Overkill's The Walking Dead برای پلتفرم PC در دسترس قرار دارد، نسخه PS4 و Xbox One برای عرضه در روز هشتم ماه فوریه در نظر گرفته شده است. البته نسخه کنسولی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نظر شما در این باره چیست؟