کامپیوتر دستی SMACH Z در اوایل سال 2019 به تولید انبوه می‌رسد

smach z

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از سایت Wccftech، دستگاه SMACH Z، کامپیوتری دستی که از پردازندۀ سری Ryzen Embedded و پردازندۀ گرافیکی سری Radeon Vega 8 شرکت AMD بهره می‌برد، در اوایل سال 2019 میلادی به تولید انبوده می‌رسد. تیم سازندۀ دستگاه SMACH Z این خبر را طی کنفرانس خبری خود اعلام کرد:

"تیم SMACH Z این را تأیید می کند که تأمین‌کنندگان از قبل، تولید و تحویل قطعات را شروع کرده‌اند. تولید انبوه دستگاه SMACH Z،‌ دستگاهی که وعدۀ منقلب کردن دنبای PC گیمینگ را داده است، از سه ماهۀ مالی 2019 شروع می‌شود.

بعد از گذشت دو سال توسعه، این دستگاه آماده است تا با صفحه نمایش لمسی 6 اینچی با کیفیت و سخت‌افزار بر پایۀ پردازنده‌های سری Ryzen EMbedded و پردازندۀ گرافیکی Radeon Vega 8 به بازار عرضه وارد شود."

برای این دستگاه در سال 2016 دو کمپین جمع‌آوری سرمایه برپا شد: یکی در سایت ‌IndieGoGo با جمع‌آوری مبلغ 747 هزار و 512 دلار و دیگری در سایت Kickstarter با جمع‌آوری مبلغ 474 هزار و 530 یورو.

حامیان مالی اولین افرادی هستند که این دستگاه را دریافت می‌کنند. همچنین امکان پیش‌خرید دستگاه در سایت رسمی آن که تنظیم و تغییر قطعات دستگاه بر حسب نیاز کاربر ممکن است، وجود دارد. قیمت دستگاه SMACH Z با مشخصات زیر برابر 989.10 یورو است:

– پردازنده: AMD Ryzen V1605B

– پردازندۀ گرافیکی: AMD Radeon Vega 8

– رم: 8 گیگابایت + 8 گیگابایت رم دو کاناله DDR4 از نوع SODIMM با فرکانس 2133 مگاهرتز

– درایو ذخیره‌سازی:‌ 256 گیگابایت درایو حالت جامد با رابط M.2

– صفحه نمایش: لمسی (پشتیبانی تا 6 انگشت همزمان) با رزولوشن 1920×1080

– دوربین: 5 مگاپیکسل

– اتصالات بی‌سیم: وای‌فای 802.11 b/g/n/d/e/h/i و بلوتوث نسخۀ 2.1 + EDR/v3.0/v3.0HS/v4.0

– درگاه‌ها: USB نوع USB ،C نوع A، میکرو USB، درگاه تصویری Display Port، درگاه کارت SD خوان، جک صدای مینی

– شارژر: USB نوع C با ولتاژ 20 ولت، جریان 3 آمپر و توان 60 وات

– سیستم‌عامل: SMACH OS (برپایۀ لینوکس)

– محافظ بدنه: محافظ مشکی برای جلوی دستگاه

برای مثال، اگر شما به دوربین نیاز ندارید، می‌توانید آنرا از دستگاه حذف و 45 یورو صرفه‌جویی کنید. علاوه بر رنگ پیشفرض دستگاه که "مشکی عمیق" است، رنگ‌های سبز رادیواکتیوی، سفید مرواریدی، نیلی و قرمز آتشین نیز قابل انتخاب هستند. انتخاب این رنگ‌ها بر قیمت نهایی دستگاه اضافه نمی‌کند، ولی رنگ "زامبی" و طلایی به ترتیب 27 یورو و 99 یورو به قیمت نهایی آن می‌افزایند.

smach z