بررسی‌های Digital Foundry نشان می‌دهد قابلیت HDR در Red Dead Redemption 2 بر روی هر دو کنسول Xbox One و PlayStation 4 تقلبی است

Road Dead Redemption 2

به دنبال عرضه‌ بازی Red Dead Redemtpion 2 در هفته گذشته، بازیکنان در زمانی که قابلیت HDR فعال است برخی مشکلات بصری‌ گزارش داده‌اند. به گزارش پردیس گیم و به نقل از wccftech، تعداد زیادی از بازیکنان از گرافیک رنگ و رو رفته و تار شده روی PlayStation 4 و Xbox One شکایت داشته‌اند و بنا به گفته Digital Foundry، درحال حاضر بازی محدوده‌ داینامیکی بالای حقیقی را به عنوان خروجی‌ای که گفته می‌شود از تصویر SDR گرفته شده ارائه نمی‌دهد.

در بررسی منتشر شده Digital Foundry آمده است:

"بر اساس خروجی ویدیویی Xbox One X، واضحاً خروجی از تصویر SDR گرفته شده و با هیچ نوع محدوده‌ داینامیکی بالای واقعی‌ ارائه نمی‌شود. بله، می‌توانیم به تصویر نهایتاً 500 واحدی برسیم ولی این موضوع با بالا بردن کالیبراسیون HDR به حالت حداکثر ممکن می‌شود و به شکلی مصنوعی اوج روشنایی را از تصویری که احتمالاً 100 واحدی می‌باشد افزایش می‌دهد. تمام چهار اسکرین شات گرفته شده‌ مقایسه‌ای از بازی در صفحه‌ی LCD به شکلی کاملاً تک رنگ نمایش می‌دهد که یعنی تصویر، عملاً یک شات SDR است."

Road Redemption

Digital Foundry ادامه می‌دهد:

"این اولین بازی‌ای نیست که با چیزی که می‌توان آن را HDR تقلبی نامید منتشر می‌شود – در اوایل امسال پورت Xbox One بازی Nier Automata نیز از همین حقه استفاده کرد و عملاً یک تصویر SDR را در قالب HDR ارائه داد. وقتی گزینه فعال شود، صفحه‌ی نمایشتان یک خروجی HDR از کنسول ثبت می‌کند ولی داخلش فقط تصویر SDR وجود دارد. تمام آزمایش‌های ما نشان می‌دهد که همین مورد برای Red Dead 2 بر روی سیستم‌های Xbox و PlayStation انجام می‌شود."

Digital Foundry از توسعه دهنده‌ بازی یعنی Rockstar خواسته تا درمورد پیاده سازی HDR "تقلبی" نظر خود را بیان کند و جواب، به محض به روز رسانی در پردیس‌گیم منتشر خواهد شد. امیدواریم این مشکل از طریق پچ قابل حل باشد.

Red Dead Redemption 2 هم اکنون برای Xbox One و PS4 در دسترس است.