گزارش: Microsoft در حال توسعه کنترلرهایی برای تلفن‌های هوشمند و تبلت است + تصاویر

گزارش: Microsoft در حال توسعه کنترلرهایی برای تلفن‌های هوشمند و تبلت است + تصاویر

همان‌طور که می‌دانید اوایل این ماه Microsoft از پروژه استریم خود به نام Project xCloud رونمایی کرد. طبق اعلام Microsoft این سرویس برای این طراحی‌شده تا بازی‌کردن با کیفیت کنسول‌ها را به تلفن‌های هوشمند بیاورد.

ولی چگونه می‌توانید بازی‌های کنسولی را برروی تلفن‌های هوشمند بازی کنید وقتی که تنها یک صفحه لمسی در اختیار دارید. خب مشخصا نمی‌توانید مگر اینکه یک کنترلر جانبی به تلفن خود متصل کنید.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Eurogamer، چند سال پیش نیز Microsoft در این مورد تحقیق کرده و حتی مقاله‌ای با مثال‌های پرینت‌شده 3بعدی و مدل‌های پیشرفته‌ی براساس کنترلر Xbox One منتشر کرده است.

راه‌حل‌های ارائه‌شده توسط Microsoft شامل نیمه‌ای از کنترلر بوده که هر نیمه به یک طرف گوشی یا تبلت متصل خواهد شد؛ چیزی همانند Joy-Conهای Nintendo Switch.

در این تحقیق، Microsoft حتی از راه‌حل Nintendo نیز نام می‌برد:

"دستگاه‌های موبایل گیمینگ همانند Sony PlayStation Portable و Nintendo’s DS و Nintendo Switch مختص پلتفرم‌های گیمینگ موبایل هستند که از طریق کنترل‌های فیزیکی بر چنین محدودیت‌هایی غلبه می‌کند. موفقیت Switch ارزش بازی‌کردن با موبایل از طریق کنترل‌های فیزیکی را نشان می‌دهد. "


هم‌اکنون وسیله‌هایی مشابه در بازار وجود دارند که همین کار را برای دستگاه‌های موبایل انجام می‌دهند. در ادامه تحقیقات Microsoft آمده است: "اگرچه، فرم درست‌شده‌ای از این تجهیزات نشان می‌دهد که بازار آن‌ها بزرگ و متنوع است. "

نظر شما در رابطه با این کنترلرها و هم‌چنین پروژه xCloud چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.