Rockstar: از اینکه GTA 6 در زمان ریاست جمهوری ترامپ منتشر نمی‌شود خوشحالیم

Rockstar: از این‌که GTA 6 در زمان ریاست جمهوری ترامپ منتشر نمی‌شود خوشحالیم

"دن هاوسر" یکی از مدیران شرکت محبوب Rockstar، به تازگی اعلام کرده از این‌که نسخه ششم سری Grand Theft Auto در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ منتشر نمی‌شود بسیار خوشحال است. همان‌طور که می‌دانید، سری GTA یکی از محبوب‌ترین سری بازی‌های تاریخ است که با انتشار هر نسخه توانسته به جایگاهی بسیار بالا هم از نظر فروش و هم از نظر اجتماعی دست پیدا کند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از VG247، هاوسر در ادامه توضیحات خود اضافه کرد که از آن‌جایی که شرایط سیاسی جهان هم‌اکنون ثبات چندانی ندارد، این که یک بازی رایانه‌ای به هر گونه‌ای بخواهد آن‌ها را به تصویر بکشد می‌تواند موجب برانگیخته شدن خشم عده زیادی بشود. "مردم این روز‌ها در چند جبهه گرد هم آمده‌اند و کوچک‌ترین اشاره یا طنزی می‌تواند خشم‌شان را برانگیزد. بنابراین ما حتی اگر قصد توهین به عقاید خاصی را نداشته باشیم، عده‌ای ممکن است استاندارد‌های ما را به عنوان توهین ببینند."

سری GTA همواره به عنوان یک فرنچایز تاثیرگذار مورد تحسین واقع شده ولی در کنار آن جنجال‌هایی را نیز به دنبال داشته است، بنابراین نظریه هاوسر کاملا منطقی به نظر می‌رسد چرا که با توجه به حساسیت زیاد مردم در دوره فعلی نسبت به کوچک‌ترین مسائل، احتمال این‌که عده‌ای Rockstar را به ترویج برخی عقاید متهم کنند کم نیست، حتی اگر این شرکت قصد چنین کاری را نداشته باشد. قابل ذکر است یکی از انتقاد‌هایی که همواره به عناوین این شرکت شده، جایگاه اجتماعی زن‌ها و نحوه برخورد با آن‌ها در طی بازی است. هاوسر در مصاحبه‌ای دیگر درباره این‌گونه مسائل اعلام کرده بود که هدف Rockstar تنها ساخت عناوین خلاقانه و باورپذیر است و این شرکت از هیچ‌گونه نظریه خاص اجتماعی پیروی نمی‌کند.

"Red Dead Redemption 2 در دوره‌ای رخ می‌دهد که نقش و جایگاه‌ زن ‌ها در جامعه در حال تغییر بوده. پس ما نیز سعی کرده‌ایم این موضوع را به بهترین نحوی که می‌توانیم نشان دهیم و این باعث شد چند شخصیت بسیار جذاب در بازی داشته باشیم. اما در عین حال، تفاوت‌های بسیاری بین شخصیت‌ها، فارق از جنس و نژاد، در بازی وجود دارد. روش کاری ما این نیست که برای مثال بگوییم این شخص سیاه‌پوست است پس باید حتما این‌ طور رفتار کند و حرف بزند یا مثلا این یک زن سرخ‌پوست است پس حتما باید چنین اخلاقی داشته باشد، ما سعی می‌کنیم شخصیت‌ها هر چه بیشتر مانند یک انسان واقعی به نظر برسند و این چیزی است که موجب تمایز بین آن ها می‌شود."

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا با تجربه بازی‌های شرکت Rockstar احساس کرده‌اید که این شرکت قصد دارد یک ایدئولوژی خاص را پرورش دهد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.