از سلول‎های خواب تا اتاق‎های لوله سیمانی؛ گشتی در میان کوچک ترین هتل های دنیا

هتل ها در سراسر دنیا در اشکال و اندازه های مختلفی هستند و بسته به هزینه ای که مایلید صرف اقامت در آن ها کنید، از اتاق هایی کوچک گرفته تا سوییت هایی بزرگ و مجلل متنوع هستند. بسیاری از هتل ها در شهرهای بزرگ دنیا سعی دارند با طراحی های جدید تا حد امکان در فضا صرفه جویی کرده و شکل متفاوتی از اتاق های هتل را ارائه کنند. از طرفی مسافران زیادی هم به دنبال آن هستند که ارزان ترین هتل ممکن را برای اقامت موقت خود پیدا کنند. اگر به دنبال هتل مقرون به صرفه ای هستید یا فقط می خواهید اقامت در هتل منحصر به فردی را تجربه کنید، با فهرست کوچک ترین هتل های دنیا همراه باشید.

۱- سیتی هاب- هلند، آمستردام

هتل سیتی هاب (CityHub) شکل کاملا جدیدی از تجربه ی اقامت در سفر را به مسافران عرضه می کند. این هتل توسط دو جوان اهل آمستردام تأسیس شد که در دانشگاه با یکدیگر همکلاسی بودند و هر دو علاقه ی زیادی به سفر و آشنایی با آدم های جدید دارند. خوابگاه های مقرون به صرفه ی سیتی هاب مناسب مسافرانی است که از حضور در فضاهای شهری لذت می برند و علاقمندند از زندگی شهری بیشتر بدانند. هزینه ی هر شب اقامت در این هتل از ۶۴ دلار شروع می شود. اتاق های سیتی هاب مجهز به یک تختخواب دو نفره، شارژر رومیزی آیپاد و سیستم تغییر رنگ نور اتاق هستند. دستشویی ها و حمام های هتل مشترک هستند اما درون اتاق ها هم دستشویی اختصاصی کوچکی وجود دارد.

۲- هتل دس پارک- آلمان

شاید تصور اقامت در یک لوله ی سیمانی چندان رویایی به نظر نرسد اما بدون شک اقامت در این هتل منحصر به فرد تجربه ی جالبی خواهد بود. هتل دس پارک (Das Park Hotel) ابتدا در منطقه ی اوتنسایم شروع به کار کرد اما اخیرا شعبه ی دیگری از آن در شهر بوتروپ هم اففتاح شده است. اتاق های هر دو شعبه ی این هتل، از لوله های سیمانی ای ساخته شده اند که مجهز به یک تختخواب دو نفره، مخزن، چراغ، پریز برق، پتو و ملافه هستند. در فضای عمومی اطراف اتاق ها هم دستشویی، حمام و کافه ی هتل واقع شده اند. اما جالب آنکه در هتل دس پارک مسافران می توانند هر مبلغی که مایل باشند برای اقامت در این هتل بپردازند، به همین دلیل این هتل برای هر کسی مقرون به صرفه و قابل استفاده است.

۳- پاد هتل- امریکا، نیویورک

برای اقامت در هتل های شهر نیویورک اغلب یا مجبور هستید هزینه ی زیادی صرف کنید یا با هتل های بدقواره ای رو به رو می شوید که اقامت در آن ها خوشایند نیست. پاد هتل (Pod Hotel) برای مسافران زیرکی ساخته شده که می خواهند در مرکز شهر باشند و از این مزیت بهره مند شوند اما هزینه ی زیادی صرف نکنند. این هتل که دو شعبه در مرکز شهر و منطقه ی شرقی آن دارد، از اتاق های متعددی تشکیل شده که نیازهای شما را برآورده می کنند. اتاق های کوچک این هتل مجهز به تختخواب دو نفره، شارژر رومیزی آیپاد، وای فای، تلویزیون، حمام و دستشویی، کمد و میز کار کوچکی هستند. اگر به تنهایی سفر نمی کنید و همسفری دارید، سه نوع اتاق بزرگ تر هم در این هتل وجود دارد.

۴- یوتل- انگلیس، لندن

اتاق های یوتل (Yotel) با الهام از قسمت فرست کلاس هواپیماها و به هدف ایجاد فضاهایی کوچک اما مجلل ساخته شدند. گروه هدف هتل یوتل، مسافران پر مشغله ی تعدادی از فرودگاه های بین المللی اروپا است. شعبه ی لندن این هتل در فرودگاه هیترو، در فضای عمومی یکی از ترمینال های آن واقع شده و مسافران می توانند بدون خارج شدن از فرودگاه، در «کابین» های لوکس آن استراحت کنند. کابین های استاندارد یوتل، ۳/۴۷ در ۲/۵۵ متر مساحت دارند و مجهز به تختخواب دو طبقه، میز کاری کوچک، تلویزیون، حمام، سینک و دستشویی هستند. در حقیقت امکانات زیادی به طور هوشمندانه در این فضاهای کوچک گنجانده شده اند.

۵- گرین پلازا شینجوکو- ژاپن، توکیو

کشور ژاپن به ساخت هتل های کپسولی در اندازه ی کوچک مشهور است. این هتل ها برای کسانی ساخته می شوند که فقط جایی برای خواب می خواهند (و البته واقعا هم این تنها کاری است که می توانید در آن ها انجام دهید). شهر توکیو اقامتگاه های این چنینی زیادی دارد اما هتل گرین پلازا شینجوکو (Green Plaza Shinjuku Hotel) احتمالا مشهورترین آن ها است. این هتل علاوه بر کپسول هایی برای خواب، سرویس ارائه ی ماساژ هم دارد. احتمالا مشتریان این هتل کسانی هستند که به دلیل مصرف الکل مست کرده اند و نمی توانند خود را به خانه برسانند و همینطور کسانی که به دنبالی مکانی ارزان قیمت برای اقامت هستند. هزینه ی هر شب اقامت در این هتل معمولا بین ۲۰ تا ۴۰ دلار است و اتاق های آن مجهز به وسایل خواب، تلویزیون، اینترنت بی سیم و پریز برق هستند. البته این نوع هتل ها احتمالا برای کسانی که ترس از فضای بسته دارند مناسب نیستند.

۶- کپسول این- ژاپن، اوزاکا

هتل کپسول این (Capsule Inn) که در سال ۱۹۷۹ در شهر اوزاکای ژاپن افتتاح شد، در حقیقت اولین هتل کپسولی دنیا به شمار می رود. این هتل که سردمدار صنعت هتل های کپسولی است، به دنبال آن است تا برای مشتریان تجربه ی اقامت در فضایی شیک و مجهز را با قیمتی مناسب ایجاد کند. در این هتل بعد از گرفتن اتاق، به اتاق تعویض لباس هدایت می شوید، در آنجا لباس هایتان را درون کمد شخصی تان می گذارید و لباس بلند و گشادی که به شما می دهند را به تن می کنید. این هتل سونا و اسپا هم دارد که استفاده از آن برای مشتریان هتل رایگان است.

۷- نایت نایت- انگلیس، بیرمنگام

هتل نایت نایت (Nitenite Hotel) در شهر بیرمنگام انگلیس، اقامتگاه هایی مقرون به صرفه و مجهز به وای فای رایگان ارائه می کند. کابین های خواب این هتل پنجره ای رو به بیرون ندارند اما یک تلویزیون در اتاق وجود دارد که تصویر زنده ی منظره ی شهر را نمایش می دهد. اتاق های این هتل یک نفره، استاندارد و دو نفره هستند و حدود ۶/۸ تا ۱۳ متر مربع مساحت دارند.

۸- هتل هنگ کنگ کایتکی- ویتنام، هو چی مین

هتل هنگ کنگ کایتکی (Hongkong Kaiteki Hotel) در کشور ویتنام، با الهام از هتل های کپسولی ژاپن ساخته شده است. کپسول های یک نفره ی هتل مجهز به یک گوشی برای قطع سر و صدای بیرون، پرده ای برای کم کردن نور بیرون، سیستم کنترل هوا، تلویزیون و یو اس بی، وای فای و اتصالات هدفون برای انواع سرگرمی ها هستند. حمام ها و دستشویی های هتل مشترک هستند و خارج از کپسول ها قرار دارند. اتاق های این هتل ۲/۵ متر مربع مساحت دارند.

۹- توبوهتل- مکزیک، تپوزتلن

توبوهتل (Tubohotel) مانند هتل دس پارک آلمان از لوله های سیمانی ساخته شده که بعضی از آن ها به شکل هرم بر روی همدیگر قرار گرفته اند. اتاق های این هتل مجهز به تختخواب دو نفره، میز، چراغ، پنکه، مخزن، حوله و وسایل خواب هستند. حمام ها و دستشویی های هتل مشترک هستند و یک استخر هم در محوطه ی هتتل وجود دارد. هزینه ی هر شب اقامت در این هتل از ۴۰ دلار شروع می شود.

۱۰- هتل اسلیپ باکس- روسیه، مسکو

هتل اسلیپ باکس (Sleepbox Hotel) اولین هتل فشرده ی روسیه است. اندازه ی کپسول های این هتل کمی بزرگ تر از کپسول های خواب ژاپن است اما باز هم کوچک به حساب می آیند. این هتل پنجاه اتاق خواب بدون پنجره دارد که بعضی از آن ها تا سه نفر را در خود جای می دهند. این کپسول ها مجهز به تختخواب، میز، چراغ و کمدی کوچک هستند. حمام ها و دستشویی های هتل بیرون اتاق ها و مشترک هستند. هزینه ی هر شب اقامت در این هتل از ۵۰ دلار شروع می شود.

نوشته از سلول‎های خواب تا اتاق‎های لوله سیمانی؛ گشتی در میان کوچک ترین هتل های دنیا اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.