جشن فیلم نیویورک ۲۰۲۳ با فراری به پایان می رسد

فیلم «فراری» مایکل مان با بازی آدام درایور، جشنواره فیلم نیویورک ۲۰۲۳ را به پایان می‌برد.

به نقل از ورایتی، درام مایکل مان به نام «فراری» شصت و یکمین جشنواره فیلم نیویورک را پایان می‌بخشد. این فیلم بیوگرافی با زمینه ورزشی که آدام درایور در آن در نقش انزو فراری، غول خودروسازی ظاهر شده، برای اولین بار در آمریکای شمالی در ۱۳ اکتبر و در روز پایانی جشنواره نیویورک دیده می‌شود.

مایکل مان کارگردان فیلم تحسین شده «مخمصه» و «آخرین موهیکان»، «فراری» را با اقتباس از زندگی‌نامه «مرد و ماشین» نوشته براک یتس که سال ۱۹۹۱ منتشر شد، ساخته است. این فیلم در زادگاه فراری، یعنی مودنا فیلمبرداری شده تا زندگی این کارآفرین ایتالیایی و از چهره‌های مشهور مسابقات فرمول وان را به نمایش بگذارد.

شایلین وودلی، گابریل لئونه، پاتریک دمپسی و جک اوکانل دیگر بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم که در هشتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در ماه سپتامبر هم به نمایش درمی‌آید، توسط نئون اکران و از ۲۵ دسامبر راهی سینماها می‌شود.

دنیس لیم، کارگردان هنری جشنواره فیلم نیویورک گفت: مایکل مان فیلم‌های قابل توجه زیادی ساخته، اما شاید هیچ‌یک به اندازه «فراری» هیجان‌انگیز و تکان‌دهنده نباشند. این فیلم نه فقط یک شاهکار بلکه نشانگر تحولی بزرگ و چشمگیر در زندگی حرفه‌ای و شخصی‌ترین کار او است.

شصت و یکمین جشنواره فیلم نیویورک از ۲۹ سپتامبر تا ۱۵ اکتبر (۷ تا ۲۳ مهر) برگزار می‌شود و چنان که پیشتر اعلام شده بود، درام عاشقانه «می دسامبر» ساخته تاد هینز با بازی ناتالی پورتمن و جولین مور برای افتتاحیه آن انتخاب شده است. درام بیوگرافی سوفیا کاپولا با عنوان «پریسیلا» نیز یکی از فیلم‌های اصلی این دوره است.