فیروزه سریال گیلدخت را بیشتر بشناسید

بازیگر نقش فیروزه سریال گیلدخت کیست و معرفی یاسمین معاوی بازیگر ایفاگر نقش فیروزه در سریال گیل دخت را می خوانید.

اگر از دنبال کنندگان سریال گیلدخت باشید، یکی از نقش های مورد توجه این مجموعه که بازیگرش به خوبی از عهده اش بر آمده «فیروزه» است. بازیگر این نقش با اصالت خوزستانی، مهندس کامپیوتر است و می گوید خیلی شانسی وارد عرصه بازیگری شده و حالا اما به خوبی می درخشد.

یاسمین در نقش فیروزه

یاسمین معاوی متولد مرداد 1372 در تهران بازیگر نقش فیروزه سریال گیل دخت می باشد که در سال 1390 با کلاس های مرحوم امین تارخ تمرین بازیگری را آغاز کرد. او اولین بار در سال 1392 وقتی 20 ساله بود با فیلم سینمایی «کلاشینکف» کنار چهره هایی چون ساعد سهیلی، رضا عطاران و فرهاد اصلانی جلوی دوربین رفت.

دو سکانس اولین تجربه

خانم معاوی اصالت خوزستانی دارد و تا مقطع فوق دیپلم مهندسی رشته کامپیوتر در شاخه نرم افزار درس خوانده است. می گوید سال 1398 وقتی دانشجو بوده یک تیم هنری که دنبال بازیگر بودند، دانشگاهمون آمدند و در نهایت منو انتخاب کردند و در یک نقش دو سکانسی بازی کردم.

نقش اصلی

او در نقش توکا در فیلم «غیرمجاز» به کارگردانی حسن یکتاپناه در سال 1394 تجربه نقش اصلی را در کنار بازیگرانی چون میلاد کی مرام، لیلا زارع و پریوش نظریه بدست آورد.

اولین سریال

اولین تجربه بازی او در سریال به مجموعه شبکه خانگی «پیکسل» در سال 1395 بر میگردد که در نقش خود در این سریال حضور پیدا کرد.

ورزش

قبل از ورود به بازیگری، ورزشکار حرفه ای رشته اسکیت بود و حتی جندین مقام هم آورد، اما بعدها بدلیل آسیب دیدگی شکستگی دندان و دست این رشته را ادامه نداد.