بیوگرافی حسام نواب صفوی از بازیگری تا جنجال جدید

بیوگرافی حسام نواب صفوی بازیگر وکیل با عکس های جدید و ناگفته هایی از ازدواج تا همسرش و ماجرای حکم جلب وی را می خوانید.

بیوگرافی حسام نواب صفوی

حسام نواب صفوی متولد 22 شهریور 1353 در تهران ، بازیگر وکیل است. فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی سینما از دانشگاه هنر و لیسانس حقوق و جزا از دانشگاه تهران می باشد و دوره دیده موسیقی و بازیگری در آمریکا است.

خانواده

سید حسام الدین نواب صفوی ، در محله میرداماد تهران بدنیا آمد ، پدرش قاضی دادگستری بوده که بعد از بازنشستگی مشغول وکالت تا اینکه سال 88 درگذشت. سه برادر بنام های هومن ، حسین و حسن دارد که دو نفر آنها در آمریکا و دیگری در آفریقا زندگی می کند و عمویش اسماعیل نواب صفا نیز ترانه سرا می باشد.

از کلاس تا تلویزیون

دوره های بازیگری را در کلاس های مرحوم حمید سمندریان گذراند و از همانجا وقتی 22 ساله بود به سریال «بازگشت به خانه» در سال 1375 معرفی شد.

سینما و شهرت

در سینما اولین بار در فیلم «اعتراض» به کارگردانی مسعود کیمیایی بازی کرد اما بیشتر شهرت او از سال 87 وقتی 34 ساله بود با سریال کیف انگلیسی شروع شد.

موسیقی

موسیقی را با نواختن پیانو از 4 سالگی شروع کرد سپس مدتی به تدریس پرداخت تا اینکه اولین بار با کنسرت فرزاد فرزین در برج میلاد بعنوان نوازنده بروی صحنه رفت.

شغل دوم

اگر فکر می کنید مدتی است که کم کار شده بخاطر بثمر رساندن تلاش هایش در زمینه قانون و قضاست ، او از سال1383 یک موسسه حقوقی تاسیس کرده است.

ازدواج

آقای بازیگر هنوز مجرد است ؛ می گوید بازیگری و وکالت کار سختی است و من باید محرم اسرار مردم باشم بنابراین همسر آینده من باید اینها را متوجه بشود !

تا دلتان بخواهد لباس دارم

اهل مد و لباس به آن شكل نیستم اما دوست دارم چیزی كه به من می‌ آید را بپوشم ، رنگ سفيد و مشكی را خيلی دوست دارم. سفيد می پوشم يا مشكی ، خيلی ها به من می گويند تو چرا فقط همين كت سفيد يا مشكی را می پوشی ؟! من می گويم ، نه چنين چيزی نيست. من تا دلتان بخواهد لباس‌ های مختلف با رنگ‌ های سفيد و مشكی دارم.

ماجرای فارسی 1

بدنبال لطیفه سینا ولی الله در برنامه خود در مورد ایران ، آقای نواب صفوی کاملا خود جوش بعنوان نماینده مردم تصمیم به شکایت علیه این برنامه گرفت. در نهایت بعد از به طنز کشیدن این اقدام و با پایان کار این شبکه ، او اعلام کرد این شبکه را توانسته با جلوگیری از جذب اسپانسر به تعطیلی بکشاند.

شباهت به الویس پرسلی

آقای صفوی به شدت شبیه الویس پریسلی بازیگر و خواننده آمریکایی می باشد. او در سال 1393 اعلام کرد کمپانی برادران وارنر یکی از بزرگترین شرکت‌ های فیلمسازی هالیوودی، پیشنهاد بازی در فیلم زندگی‌ نامه الویس پرسلی را به او داده اند. سینا ولی الله در تماسی با کارگردان این فیلم در برنامه اش ثابت کرد این ادعا کذب بوده و کارگردان بیان کرد پیشنهادی برای بازی به حسام نواب صفوی نکرده است.

حسابی به خودش می رسد

با تحلیل یقه‌ پیراهن‌ ها و کت‌ های نواب‌ صفوی به خوبی پی می‌ برید که او مردی خوش‌ مشرب و باسليقه است و در ظاهرش چنان وسواس دارد که مو را از ماست بیرون می کشد. از طرح‌ هایی که برای لباس‌ هایش انتخاب می‌ کند کاملا پیداست که تصمیم‌ های او قاطع و غيرقابل تغيير است.

فقط عمل بینی کردم

آقای بازیگر اعلام کرده تابحال هیچ عملی جراجی زیبایی انجام نداده و فقط بعد از شکستگی بینی مجبور به عمل ترمیمی شده است.

نحوه قبول نقش

برای انتخاب نقش کاراکتر آنقدر باید جذاب باشد تا بعد‌ از وکالت آنرا انتخاب کنم. بازیگری مثل بومی است که روی آن نقاشی می‌ کنیم و من فقط برای اینکه نقش را بازی کرده باشم در هر کاری حضور نداشته و این کار را نمی‌ کنم.

ماجرای حکم جلب

اوایل اردیبهشت ماه 1400 برگه حکم جلب سیاری توسط شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای فرهنگ و رسانه تهران منتشر شد که در آن فردی به تحمل 91 روز حبس تعزیری و 51 میلیون جزای نقدی در حق دولت محکوم گردیده است. بعدا با اطلاع رسانی های انجام شده مشخص شد شاکی ایشان خانم فاطمه عسکری حاتم آبادی فراهانی می باشد که به دلیل تهدید و افتراء شکایت کرده است. این خانم که از 7 تیر 1386 با ایشان آشنا شده و قرار بود با وی ازدواج کند اما در این عشق و عاشقی خانه اش را از دست داده و حالا از سال 94 مبتلا به تومور مغزیست.

واکنش حسام نواب صفوی

آقای صفوی می گوید: متاسفانه در شرایطی که بنده در بستر بیماری (کرونا) هستم شایعه و اکاذیبی پخش شده که بنده سالهاست در مورد آن سکوت کرده ام تا خانواده ای را که سودای شهرت و منفعت طلبی دارند به خواسته شان نرسانم. او سپس با انتشار قرار منع تقیب خود در سال 91 اعلام کرد: بدين وسيله بنده صراحتا از بزه هاى انتسابى ، اعلام برائت ميكنم.

لغو پروانه وکالت

مصطفی عسکری برادر فاطمه عسکری (شاکی) اعلام کرده توانسته است از 30 دی 1398 پروانه وکالت آقای بازیگر را تعلیق کنند. بعد از پیگیری از آقای کمال رئوف دادستان انتظامی مرکز وکلا ایشان تعلیق پروانه وکالت حسام نواب صفوی را تایید کردند.

کار سینمایی

● زیر سقف دودی – 1395

● آس و پاس – 1395

● نهنگ عنبر 2 – 1395

● منشی مخصوص من – 1393

● عملیات مهدکودک – 1392

● اخراجی‌ ها 3 – 1389

● عروسک – 1388

● تهران 1500 – 1387

● وقتی همه خوابیم – 1387

● اخراجی‌ ها 2 – 1387

● کلاغ پر – 1386

● مهمان – 1385

● سوغات فرنگ – 1385

● ابراهیم خلیل‌ الله – 1384

● عروس فراری – 1383

● سرود تولد – 1383

● ازدواج به سبک ایرانی – 1383

● سیزده گربه روی شیروانی – 1382

● شمعی در باد – 1382

● عروس خوش قدم – 1381

● اتانازی – 1380

● نان، عشق و موتور 1000 – 1380

● اعتراض – 1378

کار تلویزیونی

● قطعه شو – 1397

● ایراندخت – 1397

● معمای شاه – 1394

● کپی برابر اصل – 1393

● تبریز در مه – 1389

● سال‌ های مشروطه – 1388

● کلاه پهلوی – 1385

● کیف انگلیسی – 1377

● بازگشت به خانه – 1375

● روشن‌ تر از خاموشی – 1382