با گران ترین تابلوهای نقاشی ایران در سال ۹۸ آشنا شویم: گشتی در حراج تهران

دوازدهمین دوره حراج تهران دی ماه نود و هشت در هتل پارسیان برگزار شد تا بار دیگر شاهد رونمایی از تابلوهای گران قیمت از هنرمندان جوان و پیشکوست باشیم که قیمت آثارشان در این حراجی، بازتاب های زیادی پیدا کرده است. دوازدهمین دوره حراج تهران با فروش ۳۱ میلیارد و ۷۱۷ میلیون تومان، رکورد جدیدی از خود به یادگار گذاشت.

در حراج تیر ماه ۹۸، ۴۲ میلیارد تومان اثر به فروش رسید و در مقایسه با دی ماه سال ۹۷، ۳۰ درصد بیش تر بود. سایت حراج تهران در نشانی tehranauction.com قرار دارد. برگزاری هر برنامه حراج، نیازمند اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

عکس شاخص صفحه مربوط به تابلو نقاشی ساناز البرزی دختر متولد سال ۱۳۶۵ است که ۳۶۰ میلیون ریال به فروش رسید. اکریلیک روی بوم را روایت می کند و در سال ۱۳۹۵ کشیده شده است.

سرمایه گذاری روی هنر را جدی بگیرید. به خصوص خرید آثار هنری در گالری های تهران و مراکز استان ها، گزینه خوبی هم برای حمایت از اقتصاد هنر و هم سرمایه گذاری آینده نگر پر سود است.

عکس پایین مربوط به اثر منیر فرمانفرماییان شاهرودی در دوازدهمین دوره حراج تهران با قیمت ۱ میلیارد و۱۰۰ میلیون تومان فروخته شد. نکته جالب این بود که برآورد قیمت : ۱۲۰۰ – ۸۰۰ میلیون تومان اعلام شد. این اثر آیینه‌کاری و نقاشی پشت‌شیشه روی گچ و چوب
قطر ۲۵ سانتیمتر است.

نقاشی منیر فرمانفرماییان

تابلو بدون عنوان از امیر صادق طهرانی را در عکس زیر مشاهده می کنید که ۵۵ میلیون تومان فروش رفت.

عکس زیر، اثر هانیبال الخاص در دوازدهمین دوره حراج تهران با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان فروخته شد. برآورد قیمت : ۲۰۰ – ۱۵۰ میلیون تومان بود و رنگ‌روغن روی بوم را نشان می دهد که ابعاد ۱۳۰×۱۳۰ سانتیمتر دارد.

عکس زیر، اثر مسعود کشمیری در دوازدهمین دوره حراج تهران با قیمت ۴۸ میلیون تومان فروخته شد. برآورد قیمت : ۲۵ – ۲۰ میلیون تومان بود که اکریلیک روی بوم در ابعاد ۲۲۰×۱۵۰ سانتیمتر را نشان می دهد.

عکس زیر مربوط به اثر نصرت الله مسلمیان در دوازدهمین دوره حراج تهران با قیمت ۲۲۰ میلیون تومان فروخته شد. برآورد قیمت : ۱۶۰ – ۱۲۰ میلیون تومان بود. مشخصات اثر: اکریلیک روی بوم در ابعاد ۱۸۰×۱۸۰ سانتیمتر است.

عکس زیر مربوط به اثر کاظم چلیپا در دوازدهمین دوره حراج تهران با قیمت ۳۸ میلیون تومان فروخته شد. برآورد قیمت : ۴۰ – ۳۰ میلیون تومان است و رنگ‌روغن روی بوم را روایت می کند. ابعادش ۱۲۰×۱۰۰ سانتیمتر است.

عکس زیر در دوازدهمین حارج تهران عرضه شد و اثر فرشید مثقالی است که با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان فروخته شد. برآورد قیمت : ۱۲۰ – ۸۰ میلیون تومان بود. ترکیب مواد روی بوم با ابعاد ۱۴۰×۱۹۶ سانتیمتر از مشخصات اثر است.

اثری که در پایین مشاهده میکنید، اثر بهروز دارش در دوازدهمین دوره حراج تهران با قیمت نیم میلیارد تومان فروخته شد. برآورد قیمت : ۷۰۰ – ۵۰۰ میلیون تومان بود. مجسمه ای از جنس آهن در ابعاد ۱۲۷×۲۵۰×۱۸۱ سانتیمتر است.

اثری از جنس آهن در حراجی دوازدهم تهران

گالری گردی در تهران و استان ها فرصت خوبی برای آشنایی با سبک های هنری و خرید آثار به دید سرمایه گذاری بلند مدت است. «وهنر» تنها سهم هنری ایران در بازار بورس است.

نوشته با گران ترین تابلوهای نقاشی ایران در سال ۹۸ آشنا شویم: گشتی در حراج تهران اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.