پله‌های «جوکر»؛ جاذبه توریستی جدید شهر نیویورک سیتی و محبوب کاربران اینستاگرام

آیا پله های «جوکر» (Joker) سرنوشتی مشابه پله های «راکی» (Rocky) خواهند داشت؟ شاید! طرفداران فیلم «جوکر» که اوایل ماه جاری میلادی وارد سینماها شد، در حال گرفتن عکس روی پله های معروف این فیلم و انتشار آن ها در شبکه های اجتماعی هستند. این روزها همه در ایالات متحده این پله ها را می شناسند. جوکر که در فیلم نقش او را خواکین فینیکس بازی می کند، در حالی که آهنگ «Rock and Roll Part 2» گری گلیتر در پس زمینه در حال پخش است، رقص کنان از این پله ها پایین می آید. این صحنه چنان عالی و تاثیرگذار بوده که اکنون به طور گسترده به عنوان یک گیف به کار گرفته می شود.

همچنین ظاهراً این پله ها که خیابان های شکسپیر و اندرسون را در خیابان ۱۶۷ غربی شهر نیویورک سیتی به هم متصل می کند، به یک جاذبه گردشگری مشهور تبدیل شده که می تواند آزردگی ساکنان منطقه برانکس را در پی داشته باشد. دسوس نایس، کمدین آمریکایی که یکی از مجریان برنامه «Desus & Mero» است در توئیتی در مورد هجوم مردم برای دیدن این پله ها چنین گفته است: «به عنوان یک فرد ساکن برانکس به شکل قانونی اجازه دارید و تشویق می شوید که از هر کسی که از این پله ها دیدن می کند مالیات بگیرید».

اما بر کسی پوشیده نیست که محله برانکس اعتبار ناخوشایندی دارد، اعتباری که این محله سعی در خلاص شدن از آن داشته است. اگر چه مترادف بودن نام این محله با آتش سوزی های عمدی و جنایت در سال های اخیر کمرنگ تر از گذشته شده اما هنوز هم منطقه ای است گردشگران علاقه زیادی به رفتن به آنجا ندارند هرچند باغ وحش مشهور برانکس، باغ های گیاه شناسی نیویورک و استادیوم یانکی ها در همین محله از شهر نیویورک واقع شده اند. اکنون ممکن است این موضوع به لطف فیلم «جوکر» تغییر کرده باشد و عکس های منتشر شده در اینستاگرام و توئیتر موید این مطلب هستند.

سکانس جذاب رقص خواکین فینیکس در فیلم «جوکر» (Joker) روی پله هایی در نیویورک سیتی باعث شده که این پله ها به یک جاذبه گردشگری جدید برای این شهر تبدیل شوند.

فیلم «جوکر» علاوه بر مورد توجه قرار گرفتن به عنوان یکی از بهترین فیلم های سال و یکی از شانس های اصلی کسب جایزه اسکار و البته ستایش بازی خیره کننده و هیستریک فینیکس که او را از رقبای جدی اسکار می سازد، در باکس آفیس نیز بسیار خوب عمل کرده و رکوردهای فروش بسیاری را شکسته است. این فیلم در هفته اول اکران خود ۹۶ میلیون دلار فروش داشت که بیشترین فروش باکس آفیس برای فیلم هایی بوده که در ماه اکتبر به نمایش درآمده اند.

در هفته دوم نیز هیجان و سروصدای اطراف «جوکر» نخوابیده و این فیلم در هفته دوم تنها در ایالات متحده بیش از ۵۵ میلیون دلار نیز فروش داشت. تا پایان هفته دوم اکران، فروش این فیلم در سطح جهانی به ۵۴۳ میلیون دلار رسیده است. این فیلم برنده جایزه شیر طلایی فستیوال فیلم ونیز شده و انتظار می رود که در مراسم اسکار ۲۰۲۰ نیز جوایز متعددی دریافت نماید.

بیشتر بخوانید: منتقدان در مورد فیلم «جوکر» با بازی خواکین فینیکس چه می گویند؟

نوشته پله‌های «جوکر»؛ جاذبه توریستی جدید شهر نیویورک سیتی و محبوب کاربران اینستاگرام اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.