۱۵ بازیگر هالیوودی که از نقش خود تنفر داشتند

الک گینس، بازیگر نقش «اوبی وان کنوبی» در فیلم «جنگ ستارگان» (Star Wars) یک بار از یکی از طرفداران این فیلم که با افتخار به او گفته بود «جنگ ستارگان» را صد بار دیده، خواست که قول دهد دیگر هرگز این فیلم را تماشا نکند. در حقیقت الک گینس نه از نقشش «اوبی وان کنوبی» خوشش می آمد، نه از فیلم «جنگ ستارگان». اما او تنها بازیگری نیست که چنین احساسی داشته. گاهی، به دلایل مختلفی بازیگران مجبور می شوند نقشی را بازی کنند که چندان به آن افتخار نمی کنند. در ادامه با بعضی بازیگران هالیوودی ای آشنا خواهیم شد که از نقش خود متنفر بودند.

۱- رابرت پتینسون: «ادوارد کالن» در «گرگ و میش» (Twilight)

احتمالاً هیچ بازیگری به اندازه ی پتینسون از نقشش متنفر نبوده. او در مصاحبه ای گفته فکر می کند زمانی که در مجموعه فیلم «گرگ و میش» بازی می کرد هیچ پیشرفتی نداشت. این بازیگر کاراکتر «ادوارد کالن» را با همه ی بی نقص بودنش، مضحک می داند. پتینسون گفته هر چه بیشتر فیلمنامه را می خواند، بیشتر از این نقش متنفر می شد.

۲- اوانجلین لیلی: «کیت آستن» در «گمشده» (Lost)

لیلی در مصاحبه ای اقرار کرده کاراکتر معروف او، «کیت» در سریال «گمشده» اول جذاب بود اما بعد هر چه سریال جلوتر رفت، «قابل پیش بینی تر و منفورتر» شد. مشکل لیلی این بود که «کیت» از یک کاراکتر مستقل و جذاب که داستان خودش را داشت، تبدیل شده بود به کسی که «دو مرد را در جزیره تعقیب می کرد.»

۳- الک گینس: «اوبی وان کنوبی» در «جنگ ستارگان» (Star Wars)

«جدا از بحث پول، از بازی تو این فیلم پشیمونم.» این جمله ای بود که الک گینس در دوران فیلمبرداری مجموعه فیلم محبوب «جنگ ستارگان» در خاطرات خود نوشته بود. برای طرفداران این فیلم احتمالاً باور کردنی نیست اما این بازیگر اصلاً علاقه ای به فیلم «جنگ ستارگان» نداشت و آن را «چرندیاتی از جنس داستان های جن و چری» می دانست. او نه از دیالوگ هایش خوشش می آمد، نه از نقشش «اوبی وان کنوبی»، چون به او احساس پیری و عقب بودن از نسل جوان می داد.

۴- شان کانری: «جیمز باند» در «جیمز باند» (James Bond)

نقش «جیمز باند» برای کانری هم ثروت به ارمغان آورد و هم شهرت، اما این اتفاق برای او بی هزینه هم نبود چون این نقش تا ابد با او ماند. کانری معتقد است این نقش از اولین فیلمش تا به امروز هیچ پیشرفتی نداشته. او در مصاحبه ای نظر خود را به صراحت درباره ی این کاراکتر بیان کرد و گفت همیشه از «جیمز باند» متنفر بوده و دلش می خواهد او را بکشد.

۵- هلی بری: «زن گربه ای» در «زن گربه ای» (Catwoman)

اگر جایزه ای برای بیشترین تنفر از نقش خود در میان بازیگرها وجود داشت، هلی بری هم قطعاً این جایزه را می برد. بری به خاطر نقش آفرینی اش در فیلم «زن گربه ای» تمشک طلایی بدترین بازیگر زن را دریافت کرد. او شخصاً در مراسم اهدای جوایز تمشک طلایی حاضر شد، جایزه اش را دریافت کرد و در سخنرانی اش از شرکت فیلمسازی وارنر برادرز به خاطر استفاده از او در این فیلم «افتضاح» تشکر کرد.

۶- مگان فاکس: «میکائلا بینز» در «تبدیل شوندگان» (Transformers)

فاکس در واقع نه از خود نقش «میکائلا»، بلکه از تصویری که از این کاراکتر در فیلم ارائه شده بود تنفر دارد. او بارها اظهار کرده در این فیلم اصلاً بحث بازیگری مطرح نبود و کاراکتر «میکائلا» فقط کارکرد جنسی داشت. فاکس در مصاحبه ای گفته تنها چیزی که کارگردان های فیلم در اغلب مواقع به او می گفتند این بود که «اغواگر باشد».

۷- بلیک لایولی: «سرنا ون در وودسن» در «دختر سخن چین» (Gossip Girl)

لایولی تأکید کرده او با کاراکتر «سرنا ون در وودسن» تفاوت زیادی دارد، نقشی که احتمالاً بیشتر او را با آن می شناسند. او در مصاحبه ای گفته شبیه «سرنا» بودن برای او چندان افتخاری ندارد و معتقد است این کاراکتر نباید الگویی برای دخترها باشد.

۸- جیمی درنان: «کریستین گری» در «پنجاه طیف گری» (Fifty Shades of Grey)

درنان اظهار کرده او تفاوت زیادی با کارکتر «کریستین گری» دارد. او گفته با آنکه این شخصیت را به خاطر گرایشاتش سرزنش نمی کند و دید متعصبانه ای نسبت به او ندارد، اما فکر نمی کند بتواند با کسی مثل «کریستین» کنار بیاید.

۹- استیفن دیلین: «استنیس براتیون» در «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones)

دیلین نه فقط از نقشش در سریال «بازی تاج و تخت»، بلکه از خود سریال هم خوشش نمی آید و گفته برای او زیاد از حد «وحشیانه» و «خشن» بود. این بازیگر اظهار کرده نمی توانست سردر بیاورد چه اتفاقی در حال افتادن بود و سکانس ها درباره ی چه بودند. این سریال و نقش اصلاً برای او ساخته نشده بودند.

۱۰- کاترین هیگل: «آلیون اسکات» در «باردار» (Knocked Up)

این بازیگر اقرار کرده برای او سخت بود که بتواند این فیلم را دوست داشته باشد چون از تصویری از زن ها در آن ارائه شده بود خوشش نمی آمد. او گفته این فیلم مردها را بامزه و دوست داشتنی و زن ها را عصبی و خالی از حس شوخ طبعی نشان می دهد. در واقع هیگل اصلاً کاراکترش در این فیلم را دوست نداشته و در مصاحبه ای آن را «ضد حال» خوانده بود.

۱۱- جنیفر گارنر: «الکترا» در «الکترا» (Elektra)

تنها دلیلی که باعث شد گارنر نقش «الکترا» را قبول کند این بود که در قراردادش برای فیلم «بی باک» (Daredevil) ذکر شده بود که باید در اسپین آف آن یعنی فیلم «الکترا» هم حضور داشته باشد. به گفته ی مایکل وارتان، دوست گانر، او با جنیفر گارنر تماس گرفت و به او گفت که این فیلم «افتضاح» بوده. بعدها معلوم شد خود گارنر هم از همان ابتدا این نظر را داشته، به همین دلیل قابل درک است که چرا او هیچ حس خوبی نسبت به نقشش در این فیلم ندارد.

۱۲- جسیکا آلبا: «سو استورم» در «چهار شگفت انگیز» (Fantastic Four)

آلبا از بازی در فیلم «چهار شگفت انگیز» بسیار ناراضی بود و دیدی که کارگردان فیلم به نقش او داشت با برداشت آلبا از این کاراکتر بسیار متفاوت بود. این نقش و تجربه تقریباً باعث شد آلبا کار بازیگری را کنار بگذارد. او گفته کارگردان فیلم دائماً به او می گفت «قیافه اش را آن شکلی نکند»، «قشنگ گریه کند» و قیافه اش را بی حالت نگه دارد چون بعداً با تکنولوژی CGI به صورتش اشک اضافه خواهند کرد.

۱۳- جورج کلونی: «بتمن» در «بتمن و رابین» (Batman & Robin)

جورج کلونی از بازی در نقش «بتمن» در فیلم «بتمن و رابین» کاملآً پشیمان است. او اظهار کرده معتقد است تمام فرانچایز «بتمن» را خراب کرده و هر بار که صحبت آن می شود به خاطر این مسأله عذر خواهی می کند.

۱۴- کریستوفر پلامر: «کاپیتان فون تراپ» در «اشک ها و لبخندها» (The Sound of Music)

فیلم «آوای موسیقی» (در ایران به «اشک ها و لبخندها» معروف است) یکی از محبوب ترین فیلم های آمریکایی به شمار می رود، اما کریس پلامر که نقش «کاپیتان فون تراپ» را در این فیلم برعهده داشت، به قدری از آن متنفر بود که اغلب آن را «آوای خلط» می نامید و هنگام صحبت در مورد این فیلم آن را «اون فیلمه» خطاب می کرد. پلامر از نقشش در این فیلم هم خوشش نمی آمد؛ او «کاپیتان فون تراپ» را خسته کننده می دانست و می گفت تلاش برای جذابیت بخشیدن به این کاراکتر برای او حس «زنده کردن مرده» را داشت.

۱۵- جوزف گوردون لويت: «تام» در «پانصد روز تابستان» (۵۰۰ Days of Summer)

گوردون لویت در مورد نقش خود در فیلم «پانصد روز تابستان» نظر کاملاً متفاوتی با بسیاری از تماشاچیان این فیلم دارد. او علاقه ای به این کاراکتر ندارد و اظهار کرده «تام» را آدم خودخواهی می داند. گوردون لویت معتقد است با وجود اینکه دختر محبوب «تام» به او می گوید که چه شرایطی دارد، اما «تام» همه ی فکر و ذکرش را آن دختر می کند و تمام انتظارات شخصی اش را به او تحمیل می کند. به نظر گوردون لویت، «تام» پسر خوبی نیست و نگران دخترهایی است که نظر مثبتی در مورد کاراکتر «تام» دارند.

اما بازیگرهایی هم بوده اند که نه از نقش شان بلکه از بازی خود متنفر بودند

بازیگرها وقتی بحث نقش آفرینی خودشان به میان می آید، خود انتقادی زیادی دارند و اغلب با آنکه واقعاً نقش شان را دوست دارند، اما نمی توانند با بازی خودشان کنار بیایند. جالب آنکه یکی از این بازیگران کیت وینسلت است. او از بازی خود در فیلم «تایتانیک» (Titanic) و تصویری که از کاراکتر معروفش، «رز»، ارائه داده بود، تنفر دارد. وینسلت اقرار کرده هر بار که بازی خودش در این فیلم را می بینید با خودش می گوید: «واقعاً؟ تو اینطوری بودی؟» و دوست دارد این فرصت را پیدا کند که دوباره اما این بار به شکلی کاملاً متفاوت، نقش «رز» را بازی کند.

یک بازیگر دیگر هم که از منتقدین سرسخت بازی خودش بوده، دنیل رادکلیف است. او از بازی خودش در فیلم «هری پاتر و شاهزاده دورگه» (Harry Potter and the Half Blood Prince) متنفر است. رادکلیف اظهار کرده معتقد است بازی او در این فیلم بسیار ضعیف و «یکنواخت و بدون حس» بوده و نتوانسته چیزی که مد نظرش بوده را انجام دهد.

نوشته ۱۵ بازیگر هالیوودی که از نقش خود تنفر داشتند اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.