همه چیز در مورد سریال «The Witcher»: تاریخ انتشار، بازیگران، تریلر و بودجه ساخت

ابتدا شاهد سری کتاب ها بودیم و پس از آن نوبت به بازی هایش رسید. اکنون می خواهیم شاهد یک سریال امیدوار کننده از سرویس نتفلیکس باشیم که بسیاری آن را با «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) مقایسه می کنند. طرفداران دنیای آندری ساپکوفسکی در «ویچر» (The Witcher) که در آن شخصیت هایی به نام ویچر (به معنای جادوگر) هیولاها را شکار کرده و هیولاها نیز انسان هایی را شکار می کنند. کتاب ها خوب بوده و بازی های اقتباسی از این رمان ها نیز با استقبال مواجه شده اند و همین برای انتظار موفقیتی تازه بر روی پرده تلویزیون کافی است.

تا انتشار فصل اول سریال در اواخر سال ۲۰۱۹، باید به اطلاعات محدودی که از این سریال داریم و تریلر کوتاه آن بسنده کنیم. می توان گفت که این سریال بیشتر بر اساس کتاب های اورجینال و نه سری بازی های «The Witcher» ساخته شده که می تواند جذابیت سریال را دو چندان نماید. در ادامه این مطلب قصد داریم هر آنچه در مورد سریال مورد انتظار «The Witcher» می دانیم را با شما به اشتراک بگذاریم.

چه شخصیت ها و بازیگرانی در سریال «The Witcher» حضور دارند؟

سریال «The Witcher» همانطور که معلوم است داستان یک ویچر را روایت می کند به نام گرالت اهل ریویا (Geralt of Rivia) را روایت می کند اما در کنار آن دو شخصیت اصلی دیگر به نام های ینفر (Yennefer ) و سیری (Ciri) نیز وجود دارند. سرنوشت زندگی گرالت را به زندگی این دو زن گره زده است و انتظار می رود که در سریال، همانند کتاب ها، به این روابط پرداخته شود. هنری کاویل، بازیگر نقش سوپرمن، نقش گرالت را بر عهده داشته و نگاه های تاثیرگذار، پرنفوذ و آتشین خود را به این شخصیت آورده است. دو بازیگر زن اصلی سریال که نقش ینفر پیشگو و سیری «دختر جادوگر» را بازی می کنند بازیگرانی تقریباً تازه کار و کمتر شناخته شده هستند. نقش ینفر را آنیا چالوترا بازی می کند که همانطور که در کتاب ها آمده چشم هایی با سایه بنفش دارد. نقش سیری را نیز فریا آلن بازی می کند که ظاهری الف مانند با ردایی سبز دارد که با رنگ سبز چشم های همخوانی جذابی دارد.

هنری کاویل نقش ویچر را بازی می کند

طرفداران دنیای آندری ساپکوفسکی در «ویچر» (The Witcher) که در آن شخصیت هایی به نام ویچر (به معنای جادوگر) هیولاها را شکار کرده و هیولاها نیز انسان هایی را شکار می کنند.

شاید شخصیت ویچر یا همان گرالت اهل ریویا، مهم ترین دلیلی باشد که بسیاری از طرفداران دنیای فانتزی انتظار انتشار سریال «The Witcher» را می کشند. او شخصیتی بسیار بدبین و کنایه دار، قوی اما همزمان آسیب پذیر دارد اگر چه نگاهش با آن چشم های زرد شبیه یک ویچر واقعی است. گرالت شخصیت بسیار فوق العاده ای است و طرفداران داستان امیدوارند که پردازش آن در سریال ساخته شده توسط نتفلیکس به همان زیبایی و جذابتی کتاب ها باشد. وقتی که اعلام شد هنری کاویل نقش لایو اکشن شخصیت گرالت را بر عهده خواهد داشت، واکنش های متفاوتی را در پی داشت اما آنچه که در تنها تریلر منتشر شده «The Witcher» از شخصیت گرالت با بازی کاویل می بینیم قابل قبول است هر چند آن کلاه گیس نقره ای چندان مناسب بازیگر نقش سوپرمن نمی رسد و طرفداران نیز متوجه این موضوع شده اند. هنوز نمی توان در مورد تصویری که کاویل از شخصیت گرالت ارائه داده صحبت کرد و باید تا اواخر سال و انتشار سریال منتظر ماند تا واکنش ها به این شخصیت را دید.

تریلر «The Witcher» که همه انتظار آن را می کشیدیم

در ۱۹ جولای بود که نتفلیکس اولین تریلر سریال «The Witcher» را منتشر کرده و ما را به یاد روزهای خوب سریال «بازی تاج و تخت» با سکانس های نبرد و قرار ملاقات های مخفیانه در قلعه ها انداخت. بسیاری گفته اند که «The Witcher» می تواند جای خالی ایجاد شده با پایان «بازی تاج و تخت» در تلویزیون پر کند. تریلر منتشر شده از «The Witcher» سرزمینی بسیار فانتزی را نشان می دهد که گرالت با یک اطمینان و اعتماد به نفس منفی نگرانه در آن قدم می زند. او در قالب شخصیت انسانی و هیولایی فرود می رود اما علیرغم این که سریال به نام اوست اما تریلر منتشر شده نشانی از تمرکز صرف روی شخصیت او ندارد. در این تریلر ینفر را قبل از بدست آوردن قدرت خارق العاده اش و با آن چشم های بنفش از طریق فلش بک در دوران آموزش می بینیم.

الف ها نیز هستند که کمتر شبیه «ارباب حلقه ها» و بیشتر شبیه «آواتار» هستند و ظاهر روستایی آن ها که سیری را احاطه کرده اند را می توان به وضوح دید. در تریلر اتفاقات زیادی برای سیری کوچولو می افتد: قلمرو او مورد حمله قرار می گیرد، مادربزرگش در حال مرگ است و قیمومیت ینفر بر او را شاهد هستیم. به گرالت هشدار یا نوید می دهند که سیری فوق العاده خواهد بود. گرالت را بیشتر در حال مبارزه با انسان ها می بینیم تا هیولاها اما در پایان شاهد ترسناک ترین سکانس تریلر هستیم: موجودی چندپا و غول پیکر از دل مرداب بیرون می آید و ویچر با چشم های سیاهش به او خیره شده است.

آنیا چالوترا در نقش ینفر

طرفداران دنیای آندری ساپکوفسکی در «ویچر» (The Witcher) که در آن شخصیت هایی به نام ویچر (به معنای جادوگر) هیولاها را شکار کرده و هیولاها نیز انسان هایی را شکار می کنند.

ینفر یک پیشگوی در خدمت امیال و خواسته های خود است که رابطه پیچیده ای با گرالت دارد. هر دوی آن ها شخصیت هایی متغیر دارند و از هر فرصتی برای جدال با یکدیگر استفاده می کنند اما در نهایت یکدیگر را پیدا کرده و ماجراجویی هایشان از نو آغاز می شود. ینفر را به خاطر زبان تیز و ظاهر زیبایش می شناسند، با آن پوست تیره و چشم های شرور رنگی اش. آنیا چالوترا، یک بازیگر نسبتاً تازه کار است که تاکنون تنها در چند پروژه فعالیت داشته و موهای پرکلاغی و صورت زیبایش او را به بهترین گزینه برای ایفای نقش ینفر تبدیل می سازد.

اما همانطور که طرفداران کتاب ها می دانند ینفر همیشه به این زیبایی نبوده است. در کتاب ها، گرالت می گوید که زنان زشت که نمی توانستند ازدواج کنند اغلب به جادوگری روی می آورند. او با خود فکر می کند که ینفر روزگاری یک دختر زشت و گوژپشت بوده است. اما در نسخه سریالی سرویس نتفلکیس، ینفر را در جوانی دارای چانه ای زشت و کج و معوج و چشم های قهوه ای معمولی نشان می دهند. وقتی که او قدرتمند شده و وارد دنیای جادو می شود، به یک جادوگر رازآلود تبدیل می شود که بوی گل یاس و خارتوت می دهد.

فریا آلن در نقش سیری

طرفداران دنیای آندری ساپکوفسکی در «ویچر» (The Witcher) که در آن شخصیت هایی به نام ویچر (به معنای جادوگر) هیولاها را شکار کرده و هیولاها نیز انسان هایی را شکار می کنند.

فریا آلن ظاهری دارد که می تواند او را به یک الف جنگلی تبدیل کند. این موضوع باعث شده که وی بهترین گزینه برای نقش سیری باشد که خون الف ها را در رگ های خود دارد. همانند ینفر به رنگ صورت و موهای او نیز اهمیت زیادی داده شده است: موهای خاکستری بو چشم های سبز. این دختر محافظ گرالت است و نیلفگاردها به سرزمین او حمله کرده و ویرانش کرده اند. همه فکر می کنند او مرده است اما سیری توانسته در شبی که سینترا سوخت به شکل معجزه آسایی زنده مانده و فرار کند. گرالت در نهایت او را پیدا می کند و سرنوشت آن ها را کنار یکدیگر قرار می دهد زیرا در گذشته بین والدین سیری و ویچر قول و قراری بوده است.

فریا آلن بازیگر جوانی است که سابقه چندانی روی پرده ندارد اما این موضوع شباهت بیشتری بین او و شخصیتش در سریال ایجاد می کند. او در دنیای اطرافش بی تجربه رها شده است و برای سال های در مخفیگاه زمستانی ویچر از تماس با دنیای بیرون محروم بوده است. در تریلر سریال «The Witcher» می بینیم که او به دست ینفر می افتد که نقش استاد جادوی او را بازی می کند. این دو در ابتدا با هم کنار نمی آیند اما علاقه مشترکشان به گرالت، این دو را با هم متحد می سازد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ عنوان جذاب برای تابستان؛ بهترین سریال های تاریخ تلویزیون به انتخاب IMDB

تاریخ انتشار «The Witcher» زودتر از آن است که فکر می کنید

طرفداران دنیای آندری ساپکوفسکی در «ویچر» (The Witcher) که در آن شخصیت هایی به نام ویچر (به معنای جادوگر) هیولاها را شکار کرده و هیولاها نیز انسان هایی را شکار می کنند.

نتفلیکس همیشه در زمینه تاریخ انشتار خوب نبوده است. این سرویس این برتری را نسبت به سرویس های استریمینگ و شبکه های تلویزیونی دیگر دارد که سیستم انتشار تضمین شده ای دارد: تمام قسمت های یک سریال در یک روز و به شکل یکباره برای مشترک عرضه می شود. اما سوال این است که تاریخ دقیق انتشار سریال «The Witcher» چه زمانی است؟. هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار این سریال مشخص نشده اما تیزرهای متعددی که هر چند وقت یک بار منتشر می شوند راه را برای انتشار سریال در اواخر سال کنونی هموار می سازند. سریال «چیزهای عجیب» (Stranger Things) سریال پرسروصدای تابستان بود از این رو می توان گفت که نتفلیکس می خواهد سریال «The Witcher» را به سریال پرسروصدای پاییز تبدیل سازد و انتظار می رود در روزهای جشن هالووین به نمایش درآید.

بودجه ساخت سریال «The Witcher» به بزرگی هیولاهای آن است

طرفداران دنیای آندری ساپکوفسکی در «ویچر» (The Witcher) که در آن شخصیت هایی به نام ویچر (به معنای جادوگر) هیولاها را شکار کرده و هیولاها نیز انسان هایی را شکار می کنند.

نتفلیکس از لحاظ مالی این قدرت را دارد که هر کاری خواست انجام دهد. با توجه به تجربیات گذشته، می توان گفت که این سرویس بودجه های قابل توجهی برای سریال های اورجینالش در نظر می گیرد. سریال «The Witcher» دارای ۸ اپیزود خواهد بود که در هر کدام تماشاگر یک ساعت فانتزی و جادو خواهیم بود و تهیه کنندگان نیز قول داده اند که هر اپیزود از لحاظ فضا و بزرگی بسیار قابل توجه باشد. در حالی که هنوز هزینه ساخت این سریال مشخص نشده اما به نظر می رسد که مدیران نتفلیکس بودجه قابل توجهی برای شخصیت پردازی و فضای کلی داستان سریال هزینه کرده اند.

کدام ویچر در این سریال مورد بحث قرار می گیرد؟

طرفداران دنیای آندری ساپکوفسکی در «ویچر» (The Witcher) که در آن شخصیت هایی به نام ویچر (به معنای جادوگر) هیولاها را شکار کرده و هیولاها نیز انسان هایی را شکار می کنند.

۸ کتاب در سری کتاب های «The Witcher» منتشر شده است و بعید است که در نسخه سریالی هر اپیزود سعی کند یک رمان کامل را در قالب یک اپیزود به تصویر بکشد. از این رو می توان حدس زد که تنها تعدادی از داستان های این مجموعه برای سریال انتخاب شده اند که البته می تواند تنها یک فصل از یک سریال چند فصلی در ادامه باشد. با توجه به نام شخصیت هایی که در تریلر سریال به آن ها اشاره شده به نظر می رسد که بخش هایی از داستان سریال از پیش درآمد این مجموعه داستان ها که «آخرین خواسته» (The Last Wish) نام داشت گرفته شده است.

این کتاب از ماجراجویی ها و سفرهای کوتاه گرالت می پردازد. در برخی از سکانس های ادامه تریلر سریال نیز می توان اتفاقاتی را دید که در کتاب بعدی این مجموعه با نام «خون الف ها» ( Blood of Elves) آمده بود. در نسخه اول داستان گرالت، او را در حال بزرگ کردن سیری در کائر مورهن می بینیم اما در نهایت با پیشنهاد یک پیشگو او را به دنیای واقعی می برد. اینجا همان جایی است که ینفر وارد شده و آموزش های جادوگری سیری را آغاز می کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ فیلم جذاب، پرتنش و تراژیک برای دوستداران سریال «چرنوبیل» [قسمت دوم]

نوشته همه چیز در مورد سریال «The Witcher»: تاریخ انتشار، بازیگران، تریلر و بودجه ساخت اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.