۸ اپیزود بسیار مهمی که پیش از فصل هشتم «بازی تاج و تخت» باید تماشا کرد [قسمت دوم]

صبوری ما نیز مانند دیگر طرفداران دنیای حیرت انگیز وستروس برای تماشای فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) تقریباً به صفر رسیده و در حالی که ساعاتی دیگر با انتشار اپیزود اول فصل هشتم سریال فاصله داریم و در شرایطی که بسیاری از طرفداران سریال هفته های گذشته را به تماشای فصل های پیشین سریال اختصاص داده اند، بسیاری هنوز آمادگی لازم برای تماشای اتفاقات پایانی این سریال بی نظیر را ندارند. با توجه به زمان طولانی گذشته از انتشار اولین فصل این سریال و فاصله طولانی و تقریباً ۲ ساله بین فصول هفتم و هشتم، چیزهای زیادی برای به یاد آوردن و مرور وجود دارند. از پیچیدگی های دربار تا وفاداری خانوادگی، از نبردهای بزرگ تا مرگ های یک نفره، جاده منتهی به فصل نهایی «بازی تاج و تخت» مملو از جنازه ها و عهد و پیمان های شکسته شده است.

برای طرفداران این سریال که نمی دانند اکنون در وستروس چه می گذرد، ما بهترین راهنمایی برای بازتماشای سریع اپیزودهای مهم فصول قبلی را در این مطلب فراهم کرده ایم که تماشای آن ها در این مدت کوتاه تا پخش فصل هشتم امکان پذیر است. این ها اپیزودهایی هستند که به تماشاگران سریال یادآوری خواهند کرد که اکنون شرایط در وستروس چگونه است، چه کسی با چه کسی متحده شده و از آغاز تاکنون نبرد نهایی وستروس چقدر پیش رفته است. برخی از اپیزودهای این سریال بسیار جذاب بوده و دلمان برایشان تنگ شده است مانند اپیزود مربوط به مرگ ند استارک یا عروسی خونین زیرا به شدت شوکه کننده بودند اما نمی توان ان ها را مربوط ترین اپیزودها به چیزی که ما می خواهیم در این مطلب ارائه دهیم دانست.

Game of Thrones

به جای آن ها اپیزودهایی وجود دارند که مهم ترین نکات داستانی، تغییرات عمده یا لحظاتی که نقش مهمی در فهم اتفاقات فصل نهایی خواهند داشت در آن ها به تصویر کشیده شده اند. بدین ترتیب در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۸ اپیزود مهم فصول گذشته سریال «بازی تاج و تخت» آشنا کنیم که پیش از تماشای فصل هشتم سریال باید یک بار دیگر آن ها را مرور کنید تا هنگام تماشای ۶ اپیزود پایانی دچار ابهام و سردرگمی نشوید. برای مطالعه قسمت اول مطلب به این لینک مراجعه کنید.

۵- در (فصل ششم، اپیزود پنجم)

Game of Thrones

فصل پنجم را به طور کامل نادیده می گیریم و به مهم ترین اپیزود در فصل ششم می رسیم که «در» (The Door) نام دارد و قلب شما را خواهد شکست. شاید نادیده گرفتن یک فصل کامل به نظر زیاده روی باشد اما اپیزود «در» بهترین اپیزود برای ادامه دادن فهرستمان پس از ایپزود پایانی فصل چهارم است زیرا در این اپیزود به طور کامل به تمام شخصیت های اصلی داستان تا آن زمان پرداخته می شود. سانسا که اکنون در دیوار بزرگ حضور دارد از کینگر لندینگ به سرزمین وَیل برده شده، سپس به عقد رمزی بولتون مخوف درآمده و در ادامه توانسته از این زندگی کابوس وار فرار کرده و خود را به مقر نگهبانان شب برساند و تمام این مسیر در یک گفتگوی طولانی با لرد بیلیش پوشش داده می شود.

Game of Thrones

جوراه فاش می کند که عاشق دنریس شده اما به یک بیماری پوستی پیش رونده و مرگبار به نام «فلس های خاکستری» (Greyscale) مبتلا شده است که هنوز راز آن برملا نشده و باید در فصل پایانی منتظر فاش شدن علت و درمان آن بود. یارا و ثیون گریجوی نیز در این اپیزود در آیرون ثرون دیده می شوند و قصد دارند پس از مرگ پدرشان، تاج و تخت را بدست آورند. در همین حین، تیریون و واریس به جای دنریس بر میرین حکومت می کنند و آریا نیز با مردان بدون چهره آموزش می بیند. در هر دو مورد، در این اپیزود چیزهای زیادی وجود دارد که می توانند ارتباط زیادی با اتفاقات فصل نهایی «بازی تاج و تخت» داشته باشند؛ آموزش های آریا در این اپیزود او را به یک قاتل تمام عیاری که امروز است تبدیل کرده و در میرین نیز دیدیم که چطور تیریون و واریس می توانند به منطق و دیپلماسی پشت سلطنت دنریس تبدیل شوند. البته یک سکانس بسیار حیاتی دیگر نیز در این اپیزود وجود دارد که عنوان اپیزود، «در»، از آن گرفته شده است.

Game of Thrones

برن آموزش هایش با کلاغ سه چشم را به پایان می رساند اما به صورت ناگهانی باعث می شود که وایت واکرها موقعیت غار زیر درخت را یافته و آن ها وارد این غار می شوند. وقتی که او هنوز در حال دیدن رویاست، مردگان حمله می کنند و برن در کالبد هودور فرو می رود تا او در را نگه داشته و مردگان را دور نگه دارد تا او بتواند فرار کند. این سکانس بسیار ویرانگر اما همزمان پر از اطلاعاتی است که در فصول گذشته به آن پرداخته نشده و برای بسیاری از تماشاگران سریال گنگ و مبهم بود. این لحظه جایی است که برن دیگر آن برن سابق نیست و به کلاغ سه چشم تبدیل می شود. در این سکانس است که بیننده متوجه می شود برن می تواند گذشته را تحت تاثیر قرار داده و این که الهام های او می توانند دنیای واقعی را دچار تغییر کنند. و البته این سکانسی است که در آن بسیاری برای مرگ یکی از بی آزارترین و پاک ترین شخصیت های سریال از ته قلب گریه کردند.

بیشتر بخوانید: سکانس‌های آزار دهنده‌ای که بازیگران سریال «بازی تاج و تخت» را درمانده کردند [قسمت اول]

۶- نبرد حرامزاده ها (فصل ششم، اپیزود نهم)

Game of Thrones

از اپیزودی پر از داستان ها و شخصیت های متنوع، به اپیزودی پر از نبردهای خونین می رویم، اپیزود «نبرد حرامزاده ها» (The Battle of the Bastards). این اپیزود شامل یکی از مهم ترین صحنه ها در کلیت داستان سریال است که در آن دنریس نشان می دهد که با کسانی که به جای گردن نهادن به خواسته های او به مذاکره با او روی می آورند چگونه رفتار می کند (در واقع همه آن ها را می سوزاند) و در ادامه نیز یارا و ثیون خود را به میرین می رسانند تا اتحاد خود با او را اعلام کنند. اما این اپیزود را با اولین نبرد بسیار بزرگ «بازی تاج و تخت» بین جان اسنو و رمزی بولتون می شناسیم که بسیاری از ما را حیرت زده کرده و حتی ترساند. اما این اپیزود تنها به خاطر حماسی بودن در این فهرست قرار نگرفته است. در این اپیزود چیزهای زیادی در مورد استارک ها و اتفاقاتی که بین آن ها در آینده ای نزدیک رخ می دهد بیان می شود.

Game of Thrones

سانسا شیوه بازی سیاسی را یاد گرفته و شوالیه های وَیل را به یاری برادرش طلبیده که در نهایت نیز جان او و یاران نزدیکش را از له شدن بین سربازان رمزی نجات می دهند. جان اسنو نیز همچنان سعی دارد با عجله کار درست را انجام دهد اگر چه احتمال کشته شدنش در این مسیر بسیار بالاست و در ادامه نیز سانسا در یک قالب بسیار تاریک از شخصیت خود که بسیار شبیه سرسی است فرو می رود و شوهر بدرفتار سابقش را خوراک تازی های خودش می سازد. علاوه بر این، اپیزود «نبرد حرامزاده ها» توسط میگل ساپوچنیک کارگردانی شده که در فصل پایانی برای ساخته نبرد نهایی وینترفل باز خواهد گشت، نبردی که با صف آرایی نهایی ارتش مردگان و وایت واکرها در یک طرف و جان اسنو و دیگر زندگان متحدش در طرف دیگر همراه می شود.

۷- بادهای زمستان (فصل ششم، اپیزود دهم)

Game of Thrones

دو اپیزود پشت سر هم را در این فهرست قرار داده ایم که البته دلایل خوب و منطقی برای این کار داریم. بعد از این که اپیزود «نبرد حرامزاده ها» به اتفاقاتی که در شمال رخ داد می پرداخت، اکنون نوبت انداختن نگاه به اتفاقاتی است که در جنوب در انتهای فصل ششم رخ داد. اپیزود «بادهای زمستان» (Winds of Winter) یکی از اپیزودهای پر از ماجرای دیگر «بازی تاج و تخت» است که یکی از مرگبارترین سکانس های خارج از میدان نبرد سریال را نیز در خود دارد و توانایی های بالقوه سرسی لنیستر را به رخ می کشد. منظور ما، همانطور که می دانید، انفجار معبد بیلور (Sept of Baelor) است که قرار بود سرسی در آن محاکمه شود اما در نهایت با نقشه ای زیرکانه تمامی دشمنانش را در آنجا گرد هم آورده و به آتش کشید.

Game of Thrones

این انفجار عظیم باعث نابودی تارل ها، شبه نظامیان مذهبی گنجشک اعظم و پسر خودش، تومن، البته به شکل غیرمستقیم شد که در یک صحنه مرگ بی صدا اما زیبا از پنجره قصر بیرون پرید و به زندگی خود پایان داد. این ماجرا نیز برای فصل پایانی «بازی تاج و تخت» بسیار مهم خواهد بود، نه تنها به این خاطر که خطر تایرل ها برای تاج و تخت وستروس و البته آخرین فرزند سرسی را از بین برد بلکه به این دلیل که در این سکانس او تاریک ترین و شیطانی ترین نسخه شخصیتی خود را برای بیننده عیان می سازد که چیزی برای زنده ماندن و زندگی کردن ندارد جز از بین بردن دشمنان و نشستن روی تخت پادشاهی. علاوه بر این، ماجراهای بسیار مهم دیگری نیز در این اپیزود روایت می شوند.

بیشتر بخوانید: نبرد وینترفل؛ خونین‌ترین و بزرگ‌ترین نبرد فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» [قسمت اول]

Game of Thrones

سم به سیتادل می رسد، دنریس میرین را به مقصد وسترس ترک می کند، آریا به وستروس باز می گردد و والدر فری را به انتقام عروسی سرخ به قتل می رساند، لیتل فینگر فاش می کند که به دنبال تاج و تخت پادشاهی است، جان در حال بسیج کردن لشکری برای مقابله با وایت واکرهاست، برن به دیوار باز می گردد و داووس به خاطر سوزاندن برادرزاده بیگناهش با ملیساندر مشاجره می کند. علاوه بر این، «بادهای زمستان» اپیزودی است که در آن واقعیت در مورد تئوری رازآلودی که بسیاری از تماشاگران برای فصل ها در ذهن خود داشتند و جوابی قاطع برای آن نمی یافتند فاش می شود: دودمان خانوادگی حقیقی جان اسنو و اینکه او نه تنها حرامزاده نیست بلکه فرزند مشروع لیانا استارک و ریگار تارگرین بوده و وارث قانونی تاج و تخت آیرون ثرون.

۸- اژدها و گرگ (فصل هفتم، اپیزود هفتم)

Game of Thrones

در نهایت هیچ تماشای مجددی از فصول قبلی سریال «بازی تاج و تخت» بدون تماشای اپیزود پایانی فصل هفتم که همه چیز در دو سال اخیر در پایان آن متوفق شده، کامل نخواهد بود. اپیزود «اژدها و گرگ» (The Dragon And The Wolf) به عنوان اپیزود پایانی فصل هفتم و ماقبل آخر «بازی تاج و تخت» اتفاقات زیادی را با سرعتی سرسام آور و البته بی سابقه (و شاید ناخوشایند) پوشش می دهد تا بتواند شرایط را برای پوشش مابقی ماجراهای باقیمانده در ۶ اپیزود نهایی فراهم سازد. این اپیزود با یک ملاقات بزرگ در کینگز لندینگ آغاز می شود، جایی که تمام بازیگران بزرگ مسابقه مرگ بدست آوردن آیرون ثرون برای اولین بار دور هم جمع می شوند.

Game of Thrones

این اپیزود شرایط موجود اتحادها، بارداری ها و روابط عاشقانه را پوشش می دهد. در این اپیزود شاهد پایان دسیسه چینی ها و زندگی لیلتل فینگر در دست دختران استارک در وینترفل هستیم و جان و دنریس نیز در نهایت عشقشان را به یکدیگر ابراز می کنند. اما مهم ترین سکانس این اپیزود سکانس فرو ریختن دیوار به لطف ویسریون یخی است که با این سکانس نبرد وستروس آغاز خواهد شد.

اولین اپیزود از ۶ اپیزود فصل هشتم و پایانی سریال «بازی تاج و تخت» روز یکشنبه آینده مصادف با ۲۵ فروردین منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: پرمعناترین، جذاب ترین و به یادماندنی ترین دیالوگ های سریال «بازی تاج و تخت»

نوشته ۸ اپیزود بسیار مهمی که پیش از فصل هشتم «بازی تاج و تخت» باید تماشا کرد [قسمت دوم] اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.