توسعه‌‌دهنده سابق Valve: استیم در حال نابودی گیمینگ PC بود، Epic در حال رفع این مشکل است

توسعه‌‌دهنده سابق Valve: استیم در حال نابودی گیمینگ PC بود، Epic در حال رفع این مشکل است

اخیرا صحبت‌های زیادی از فروشگاه Epic و عناوینی که به انحصار فروشگاه دیجیتالی خود در می‌آورد شده است. در حالی که بسیاری از جامعه گیمینگ PC بابت قضیه انحصاری زمانی ناراحت هستند، کارمند سابق Valve گفته سهم 30 درصدی استیم از فروش هر بازی تا ابد عادلانه باقی نمی‌ماند و Epic قصد رفع این مشکل برای سازندگان را دارد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از DSOGAMING، ریچارد گلدریچ در تعدادی توئیت مدعی شد استیم با مالیات 30 درصدی خود در حال نابودی گیمینگ PC بود؛ مالیاتی که برای شرایط فعلی سازندگان اصلا منصفانه نیست. این مالیات 30 درصدی برای Valve پول بسیاری زیادی ساخت و در عین حال باعث ناهموار شدن کل این شرکت شد (شاید دلیل اینکه Valve طی چند سال اخیر بازی بزرگی برای PC نساخته همین باشد). او گفت:

"استیم در حال نابودی گیمینگ PC بود. مالیات 30 درصدی برای کل این صنعت در نظر گرفته شده بود. زمانی این مقدار منصفانه به‌نظر می‌رسید اما در شرایط فعلی اصلا درست نیست. نمی‌دانید که استیم چقدر برای Valve درآمدزا بود، مثل دستگاه پول مجازی. استیم باعث ناهمواری کل این شرکت شد. Epic می‌خواهد این مشکل را رفع کند."

در ادامه می‌توانید حرف‌های یکی از کاربران و پاسخ ریچارد را مشاهده کنید:

"یکی از کاربران توئیتر: استیم تنها دلیلی است که گیمینگ PC از بین نرفته است. از چه چیزی صحبت می‌کنی؟ به یاد نمی‌آورید وضعیت گیمینگ PC چقدر بد بود؟ خود Epic در آن زمان PC را رها کرد و سراغ بازی‌های کنسولی رفت و فقط زمانی برگشت که اوضاع بهتر شده بود.

پاسخ ریچارد: استیم اول بود، خب که چه؟ در آن زمان مالیات 30 درصدی استیم در مقایسه با سهم 50 درصدی خرده‌فروشی‌ها خوب به‌نظر می‌رسید اما اکنون مسخره و برای سازندگان ظالمانه است. Valve از شریکان و کارمندان خود سوء استفاده می‌کند و آن‌ها را برای سود خود مورد استفاده قرار داد."

گلدریچ همچنین در ادامه گفت احتمال می‌دهد Epic به انحصار زمانی کردن عناوین بزرگ و AAA ادامه دهد. علاوه بر این، او گفت قبول دارد که فروشگاه Epic فاقد ویژگی‌های زیادی است، چیزی که بسیاری از بازیکنان آن را مورد انتقاد قرار می‌دهند و در حالی که شرکت تیم سوئینی اخیرا مشغول ثبت قراردادهای زیادی بوده، باید به فکر افزودن ویژگی‌های بیشتری باشد.