شاهزاده‌ی بریتانیا: بازی Fortnite به دلیل اعتیادآور بودن باید ممنوع شود

شاهزاده‌ی بریتانیا: بازی Fortnite به دلیل اعتیادآور بودن باید ممنوع شود

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از IGN، شاهزاده‌ی بریتانیا یعنی "هنری چالز" به تازگی تقاضای تحریم و ممنونعیت بازی Fortnite و برخی دیگر از بازی‌ها را در مراسم "انجمن مردان مسیحی جوان" داشته و گفته است که آن‌ها اعتیادآور می‌باشند. شاهزاده هری درباره‌ی بازی‌های ویدئویی و رسانه‌های اجتماعی با متخصصان سلامت روانی گفت و گو کرده و اظهار داشته است که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند از الکل و موارد مخدر هم اعتیادآورتر باشند. هنگام صحبت درباره‌ی بازی بتل رویال Fortnite در اظهار نظری جالب، فرزند چارلز و داینا گفت:"این بازی نباید مجاز باشد. Fortnite ساخته شده است تا افراد را به خود معتاد کند، اعتیاد به اینکه تا حداکثر زمان ممکن شما را جلوی کامپیوتر نگه دارد؛ مسئله‌ای که وظیفه‌نشناسانه و عاری از هر گونه حس مسئولیت می‌باشد."

او به پدر و مادرها گفت که خودشان وارد عمل شده و کاری کنند تا فرزندانشان با دنیای بیرون تعامل برقرار کنند:"والدین تسلیم این موضوع شده‌اند؛ آن ها نمی‌دانند که چه کاری باید در این مورد انجام دهند. مانند این می‌باشد که منتظر آسیب بوده تا وارد شود."

شاهزاده هری در رابطه با شرایط شبکه‌های اجتماعی بیان کرده است:"شبکه‌های اجتماعی خطرناک‌تر هستند زیرا که برای همه‌ی افراد به حالت طبیعی در آمده و هیچ‌گونه محدودیتی برای آن‌ها وجود ندارد. ما در دوران دگرگونی تفکر به سر می‌بریم. بدون آن ارتباط انسانی، هنگامی که شما واقعا مشکلی در زندگی خود داشته و هیچ جایی برای رفتن و پیدا کردن چاره‌ی کار خود ندارید، به سراغ اینترنت رفته و در پایان به جای یافتن راه حل، مورد توهین و تمسخر قرار خواهید گرفت."

Fortnite عنوانی در سبک بتل رویال بوده که بر روی تعداد زیادی از پلتفرم ها قابل دسترس می‌باشد. این موضوع باعث شده است تا جامعه‌ی کاربری بازی بسیار وسیع بوده و افراد زیادی توانایی تجربه‌ی آن را داشته باشند. به دلیل گیم‌پلی سرگرم‌کننده و پشتیبانی مداوم با جالت‌ها و رویداد‌های مختلف از این عنوان، Fortnite تبدیل به یکی از موفق‌ترین بازی‌های تاریخ چه از نظر هنری و چه از نظر تجاری تبدیل شده است. البته، شاهزاده‌ی بریتانیا تنها فردی نیست که از همه‌گیر شدن ساخته‌ی Epic Games واهمه دارد؛ پیش از این، رییس باشگاه فوتبال لیورپول نیز در اظهار نظری گفته بود: "نگران است که نسل جوان FORTNITE را به فوتبال ترجیح دهند."