راهنمای Sekiro: Shadows Die Twice؛ قسمت اول – منطقه Ashina Outskirts

راهنمای Sekiro: Shadows Die Twice؛ قسمت اول - منطقه Ashina Outskirts

بازی Sekiro: Shadows Die Twice یکی از دشوارترین و پیچیده‌ترین بازی‌های امسال است و قطعا بسیاری از گیمرها برای رد کردن مناطق بازی با مشکل رو‌به‌رو می‌شوند؛ به همین دلیل در پردیس‌گیم بر آن شدیم تا راهنما و آموزش بازی Sekiro را که شامل آموزش تک تک مناطق بازی است را برای شما گیمرهای عزیز ایرانی تدارک ببینیم. با پردیس‌گیم همراه باشید 😉

مثل تمام عناوین FromSoftware، ابتدا شما باید یک بخش آموزشی را تکمیل کنید که این بار در منطقه Ashina Reservoir روایت می‌شود و نکته مخفی و خاصی ندارد. بعد از آن به Ashina Outskirts می‌رسید که این مقاله شما را برای این منطقه راهنمایی می‌کند.

بخش Dilapidated Temple

هنگامی که بیدار می‌شوید، دست Prosthetic را به‌دست می‌آورید که ابزار چند کاربره شماست (البته باید در طول مسیر بازی، ابزار آن را پیدا کنید). فعلا می‌توانید از آن برای قابلیت قلاب (Grapple Hook) استفاده کنید تا مسیرهای متفاوت را پیش ببرید و دشمنان را به‌طور مخفیانه از بین ببرید. ابتدا با Sculptor در درون ساختمان و بعد با Emma در بیرون صحبت کنید. اکنون دو مسیر خواهید داشت. به سمت راست بروید تا یک شخصیت دوست را بیابید که از شما درخواست مبارزه می‌کند. درخواست وی را بپذیرید و می‌بینید که او به حریف تمرینی شما تبدیل خواهد شد. تکمیل تمام بخش‌های تمرینی آن پیشنهاد می‌شود تا تکنیک‌های پایه حمله و دفاع در داخل بازی را یاد بگیرید.

بخش Outskirts Gate Path

حالا به مسیر سمت چپ بروید و از طریق قلاب به Ashina Outskirts Idol برسید. با Idolها می‌توانید استراحت کنید اما با هر بار استراحت، تمام دشمنانی که کشتید باز می‌گردنند (به غیر از تعدادی استثنا). برای ادامه راه می‌توانید مسیر بالا یا پایین را انتخاب کنید. مسیر بالا به شما اجازه می‌دهد از پشت به سوی دشمنان رفته و آن‌ها را به‌طور مخفیانه از میان بردارید. هر دو مسیر دارای آیتم‌هایی هستند پس مطمئن شوید که هردو را چک کرده‌اید.

در ادامه مسیر با Outskirts Wall – Gate Path Idol و ساختمانی با یک سوارخ برروی دیوارش روبه‌رو خواهید شد. به داخل آن ساختمان بروید تا Shuriken Wheel را پیدا کنید که یک ابزار برای دست چپ شماست. از بخش Travel همان Idol استفاده کرده تا به همان منطقه اول برگشته و از شخص درون ساختمان بخواهید که این ابزار را با دست چپ شما سازگار سازد.

مدتی کوتاه دیگر با مینی باس General Naomori Kawarada روبه‌رو خواهید شد. زمانی که او قصد دارد شما را بگیرد، باید جاخالی دهید و هنگام ضربات محکمش هم باید بپرید. وقتی او را بکشید، یک Prayer Bead (چهار مورد از این آیتم‌ها به شما اجازه افزایش میزان سلامتی را خواهد داد) و یک Gourd Seed (این آیتم را به Emma بدهید تا بتوانید میزان بیشتری فلاسک سلامتی داشته باشید) به‌دست می‌آورید. در ادامه می‌توانید ویدیوی این باس را ببینید:

بخش Path to the Ogre

ادامه مسیر را تا یک منطقه باز ادامه دهید که تعدادی دشمن در آن وجود دارد. سپس باید به سمت چپ بروید که یک بانوی پیر عجیب را در طبقه اول یک ساختمان می‌بینید. با او صحبت کنید و وی مطمئن خواهد بود که شما پسرش هستید. مشخصا که شما فرزند این پیرزن نیستید ولی به هر حال او Young Lord’s Bell Charm را به شما می‌دهد. این زنگوله را می‌توانید به منطقه اول یعنی Dilapidated Temple برده و از طریق عبادت‌گاه سمت چپ داخل آن ساختمان، یک منطقه جدید به نام Hirata Estate را آزاد کنید. این کار را بعدا انجام می‌دهیم و فعلا باید Ashina Outskirts را تکمیل کنیم. فرزند آن بانوی پیر حدود 10 متر آنورتر حضور دارد اما این پیرزن احتمالا به دلیل کور بودن، نمی‌تواند او را ببیند. می‌توانید با او صحبت کرده تا از شما بخاطر مادرش تشکر کند.

مسیر را ادامه دهید تا اینکه یک دیوار بزرگ با دشمنی که می‌تواند توپ‌های جنگی به شما شلیک کند را ببینید. البته قبل از این کار ابتدا به سمت چپ رفته و از طریق قابلیت قلاب به بالای کوه بروید تا یک فروشنده را درون یک چادر مشاهده کنید (با این کار همچنین تروفی Memorial Mob را به‌دست می‌آورید). اگر لازم است، خریدهای خود را انجام دهید (شما همچنین می‌توانید ابزار Robert’s Firecracker را برای دست چپ خود بخرید) و مسیر خود را به سمت دشمنان ادامه دهید. دشمنان را از بین ببرید و در سمت راست با Outskirts Wall – Stairway Idol مواجه خواهید شد.

بخش Outskirts Wall Stairway

درست چند قدم آنورتر می‌توانید به حرف‌های دو سرباز دیگر گوش دهید که راجع به یکی از دشمنان قوی و به زنجیر بسته شده بازی صحبت می‌کنند. آن‌ها را از میان بردارید و از پله‌ها بالا بروید تا با کسی که درباره‌اش صحبت‌ می‌کردند روبه‌رو شوید. Chained Ogre مینی باسی است که نمی‌توانید از دستش فرار کنید. می‌توان زمانی که به زنجیر بسته شده، چند ضربه به آن زد اما خیلی سریع خودش را آزاد می‌کند. برخی حملات او طوری هستند که سعی دارد تا شما را بگیرد و باید با دو بار Dodge کردن به سمتش ( :l-up: :o: :o: / :l-up: :b: :b: ) آن‌ها را جا خالی داد و یک یا دو ضربه زد. شما همچنین می‌توانید از Firecracker (که پیش از این گفتیم از کجا آن را تهیه کنید) استفاده کنید تا مدتی کوتاه گیج شود و ضرباتی به آن بزنید. هنگامی که پشت او به سمت دره است، اصلا نگذارید که شما را بگیرد زیرا شما را به سمت دره پرت خواهد کرد و می‌بازید. وقتی او را شکست دهید، اسکیل Shinobi Medicine Rank 1 (تاثیرگذار تر بودن فلاسک سلامتی) و Prayer Bead (ارتقا Posture و Vitality) را دریافت می‌کنید. بعد از این مبارزه، به سمت بالا قلاب کنید و یک Gourd Seed خواهید دید. حتما آن را در منطقه Dilapidated Temple به Emma بدهید تا یک فلاسک سلامتی بیشتر داشته باشید.

بعد از اینکه به سمت دیگر می‌روید، می‌توانید با یک مینی باس دیگر به نام General Tenzen Yamauchi مبارزه کنید تا باز هم یک Prayer Bead به‌دست آورید. ابتدا تمام دشمنان معمولی را بکشید و سپس فرار کنید تا او شما را گم کند. بعد از این کار، دوباره برگردید و به‌طور مخفیانه به پشت آن بروید و یک جان او را بگیرید. در حین مبارزه وقتی او می‌خواهد ضربه بزند، به سمت پشتش Dodge کنید و یک یا دو ضربه بزنید. همین کار را تا شکست دادنش ادامه دهید.

بخش اختیاری Headless

از بخشی که آن مینی باس را می‌کشید، باید مستقیم به مسیر خود ادامه دهید اما یک منطقه اختیاری در سمت راست قرار دارد. شما می‌توانید با قلاب گرفتن به یک قاره تاریک رفته و مبارزه با Headless آغاز می‌شوید. فعلا نمی‌توانید در برابر او کاری انجام دهید پس وقت خود را در اینجا تلف نکنید اما این بخش را برای مدتی دیگر به یاد داشته باشید.

بخش Underbridge Valley

برگردید به جایی که General Tenzen Yamauchi را شکست دادید. در آخر آن منطقه، یک پل شکسته وجود دارد که به سمت پرتگاه است. در فاصله‌ای دور می‌توانید ورودی یک معبد را ببینید. شاید در اینجا به راحتی گم شوید و با خود بگویید که باید به کجا بروید. به سمت چپ پل رفته و برروی شاخه درخت بپرید. می‌توانید برروی آن قلاب کنید و به پایین بپرید.

بعد از به پایین پریدن، به Underbridge Valley Idol بروید. بعد از اینکه مسیر خود را همین‌طور ادامه دهید، با یک مار عظیم روبه‌رو می‌شوید. در این بخش باید مخفیانه پیش بروید. باید از قلاب و علف‌های بلند (برای مخفی شدن) استفاده کنید تا از دید این مار دور بمانید. سپس یک پالکی می‌بینید که باید درون آن مخفی شوید و منتظر فرصت باشید تا به مار ضربه بزنید. بعد از انجام این کار و طی کردن مسیر، با Ashina Castle Gate Fortress Idol روبه‌رو خواهید شد.

بخش Ashina Castle Gate Fortress و باس فایت Gyoubu Oniwa

شما به منطقه‌ای شبیه به یک قلعه می‌رسید. فقط یک مسیر برای رفتن وجود دارد تا اینکه یک دروازه قفل شده را می‌بینید. به جای رفتن به سمت دروازه، به بخش پشتی قلعه بروید تا اینکه میدان مبارزه بزرگی را ببینید تا با اولین باس بازی مواجه شوید.

باس Gyoubu Masataka Oniwa یک سامورایی اسب‌سوار با نیزه‌ای بزرگ است. بهترین روش برای کشتن او، دفاع و بلاک کردن حملات او است تا اینکه Postureاش بشکند و در هنگام ضربات سنگین، به پشت سر این باس جاخالی دهید. یک فرصت دیگر برای ضربه زدن به این باس، این است که با او کمی فاصله بگیرید تا آیکون قلاب‌‌گیری پدیدار شود و با انجام این کار یک یا دو ضربه می‌توان به آن زد. بعد از کشتن این باس، Memory وی را دریافت می‌کنید که می‌توانید از طریق Idol از آن برای افزایش قدرت حملات خود استفاده کنید.

هنگامی که مبارزه پایان یافته، می‌توانید به منطقه Ashina Castle بروید. شما می‌توانید به همین مسیر بروید یا اینکه با دادن آن زنگوله پیرزن در عبادت‌گاه همان بخش اول، به Hirata Estate بروید. پیشنهاد می‌شود ابتدا منطقه Hirata Estate را تکمیل کنید.

پردیس‌گیمی‌های عزیز به پایان قسمت اول از راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice رسیدیم؛ بزودی با قسمت‌های بعدی و آموزش سایر مناطق بازی همراه شما خواهیم بود 😉