فیل هریسون: اگر می‌توانید ویدیوهای یوتیوب را ببینید، پس با Stadia هم می‌توانید بازی کنید

فیل هریسون: اگر می‌توانید ویدیوهای یوتیوب را ببینید، پس با Stadia هم می‌توانید بازی کنید

پلتفرم Stadia می‌تواند حکایت همان Netflix برای بازی‌ها باشد که این صنعت سال‌ها برای ساخت آن تلاش کرده اما هنوز سوال‌های زیادی در رابطه با این پلتفرم استریمر وجود دارد که باید پاسخ آن‌ها را بدانیم، مثل قیمت، نحوه مالکیت، تاخیراتی که به دلیل اختلال در سرعت اینترنت به‌وجود می‌آید و موارد زیاد دیگر.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از GamesRadar، فیل هریسون به عنوان معاون گوگل، در مصاحبه‌ای با Polygon راجع به یکی از مهم‌ترین سوال‌ها یعنی میزان خوب بودن سرعت اینترنت برای Stadia صحبت کرد. او گفت:

"با Project Stream (مدل آزمایشی بتای Stadia) ما اینترنتی با سرعت حدود 25 مگابیت بر ثانیه را برای تجربه کیفیت 1080p و نرخ 60 فریم بر ثانیه پیشنهاد کرده بودیم. در حقیقت، ما فقط 20 مگابیت در ثانیه را مورد استفاده قرار دادیم اما ما مقدار کمی بافر در محاسبات خود وارد کردیم. در زمان عرضه Stadia به دلیل بهبودهای قابل توجه در کدگذاری‌ها، استریمر و الگوریتم‌های فشرده، می‌توانیم با سرعت 30 مگابیت بر ثانیه به کیفیت 4k و نرخ 60 فریم برسیم. اگر هم در رزولوشن کمتری باشید، مشخصا پهنای باند بسیار کمتری استفاده می‌کنید."

به بیان دیگر، اگر حداقل سرعت دانلود 20 مگابیت در ثانیه را داشته باشید، می‌توانید بدون مشکل به تجربه بازی‌ها از طریق Stadia بپردازید. هریسون این‌طور بیان می‌کند که "اگر تجربه خوبی در یوتیوب دارید، پس تجربه‌ای عالی با Stadia خواهید داشت." بنابراین در تئوری، در صورتی که ویدیوهای یوتیوب با کیفیت 1080p برای شما پخش می‌شوند، بازی‌های Stadia هم با همین کیفیت خواهند بود.

با توجه به سرعت اینترنت شما، Stadia رزولوشن را تا 720p کاهش می‌دهد اما هریسون افزود:

"رزولوشن کمتر از 720p نمی‌شود. اگر اینترنت شما ناگهان به مشکلی بخورد، ما تکنولوژی هوشمندی داریم که قبل از کاهش رزولوشن، ابتدا نرخ فریم را حفظ می‌کند. ما همیشه نهایت تلاش خود را برای حفظ نرخ فریم تا بهترین حد ممکن انجام می‌دهیم."

برای دریافت جزئیات بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم این گزارش را مطالعه کنید. در پایان لطفا دیدگاه خود را در رابطه با Stadia به اشتراک بگذارید. آیا پلتفرم استریمر گوگل نظر شما را جذب کرده است؟ برنامه‌ای برای خرید آن دارید؟