گزارش: به نظر می‌رسد که Microsoft قصد دارد تا مدل بدون دیسک درایو کنسول Xbox One S را عرضه کند

گزارش: به نظر می‌رسد که Microsoft قصد دارد تا مدل  بدون دیسک کنسول Xbox One S را عرضه کند

به تازگی شایعه شده بود که Microsoft قصد دارد تا مدل بدون دیسک Xbox One S را با اسم رمزی Xbox Marvick، در سه ماهه‌ی نخست 2019 عرضه کند. حال به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Windowscentral، منابع این وبسایت، اطلاعات جدیدی در مورد نام تجاری و زمان انتشارِ این کنسول بدون دیسک به اشتراک گذاشته‌اند.

به نظر می‌رسد که Microsoft قصد دارد تا نام "Xbox One S All-Digital Edition" را برای کنسول بدون دیسکِ خود انتخاب کند. همچنین پیش خریدِ آن برای اوسط ماه April (اواخر فروردین 1398) برنامه‌ریزی شده و زمان عرضه‌ی عمومی، اوایل ماه May (اردیبهشت 1398) می‌باشد. مدل بدون دیسک Xbox One S، اولین تجربه‌ی کمپانی Microsoft در این زمینه می‌باشد و به طرفداران پیشنهاد می‌کند که دیسک‌های بلو‌ری(Blue Ray) را فراموش کرده و فقط بازی‌های دیجیتالی را خریداری نمایند. البته این شرکت، تصمیم گرفته است که سرویس Xbox Game Pass را گسترش داده و آن را برای تمام دستگاه‌های ممکن، عرضه کند؛ این استراتژی می‌تواند گام نخست این شرکت برای محبوب کردن کنسول‌های بدون دیسک می‌باشد. هنوز قیمت مشخصی برای Xbox One S All-Digital Edition مشخص نشده است اما نداشتن درایور بلوری، منجر به کاهش قیمت آن نسبت به مدل اصلی می‌شود.

علاوه بر کنسول مذکور، به نظر می‌رسد که Microsoft باندل بازیِ Fortnite را برای انتشار در نظر دارد؛ البته هنوز معلوم نیست که Fortnite Edition مربوط به کدام کنسولِ Xbox One می‌شود اما در صورن افشای جزئیات، آن را به اطلاع شما خواهیم رساند. نداشتن درایور Blue Ray منجر به محدودیت در اجرای محتویات 4K می‌شود، خصوصا در خارج از ایالات متحده که دیسک‌های بلوری 4K رواج بیشتری نسبت به ویدئوهای دیجتالی با این کیفیت دارند. البته هنوز هیچ گونه بیانیه‌ی رسمی در این مورد توسط Microsoft منتشر نشده است و هنوز، همه‌ی این موارد در حد شایعه می‌باشند.

از اخبار مربوط می‌توان به خالق XBOX: دان متریک اصلا به کنسول XBOX ایمان نداشت، اشاره کرد.