یکی از منتقدین Anthem در یوتیوب ادعا دارد پس از دادن نظرات منفی در مورد بازی، با فشار EA مجبور به حذف‌ کردن و ویرایش ویدئوی خود شده است

یکی از منتقدین Anthem در یوتیوب ادعا دارد پس از دادن نظرات منفی در مورد بازی، با فشار EA مجبور بهپاک‌کردن ویدئوی خود شده است

به تازگی کاربری در یوتیوب با نام کاربریِ Gggmanlives شرکت EA را به پاک‌ کردن ویدئوی نقد‌ و بررسی Anthem پس از دادن نظرات و بازخوردهای منفی متهم کرده است. همچنین وی ادعا دارد که EA ارتباطات خود را با او قطع کرده و به نوعی وی را در لیست سیاه خود قرار داده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از DualShockers، همانند بسیاری از دیگر نقد و بررسی‌های بازیِ Anthem، کاربر Gggmanlives در نقد خود از این بازی در یوتیوب از مشکلات بازی گفته و به چیزهایی نظیر مشکلات فنی و تکنیکی، نقص در صداگذاری و باگ‌های مختلف بازی اشاره کرده ولی تفاوت وی با دیگر منتقدین این است که وظیفه اسپانسر‌ی و حمایت مالیِ او را خود EA برعهده داشته و به عنوانی بخشی از بنیاد Game Changers مبلغی هم برای نقد بازی دریافت کرده است. وی ادعا دارد پس از انتشار ویدئوی نقد و بررسی‌اش از Anthem، به دلیل انتقاد از بازی در لیست سیاه EA قرار گرفته و مجبور شده واترمارک‌ها و علامت‌های EA را از ویدئوی خود پاک کند. وی در توییت‌های نوشت:

"EA ازتباطش را با من قطع کرده و من در لیست سیاه آن‌ها قرار گرفته‌ام. به همین دلیل مجبور به پاک‌کردن ویدئو شدم."

"ویدئو باید پاک می‌شد چرا که به کمک حمایت مالیِ EA تامین شده بود و خب من نیز بیش از حد در مورد بازی صادق بودم!"

بخش گیج‌کننده و عحیب این جتجال این است که حمایت مالی Gggmanlives توسط جامعه‌ و برنامه همکار EA یعنی Game Changers که صداقت و راست‌گویی را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خود می‌داند، صورت گرفته است. پس از این بحث‌ها، "لی ویلیامز"، مدیر بنیاد Game Changers نیز در توییتر به صحبت‌های Gggmanlives واکنش نشان داد و تاکید کرد وی در لیست سیاه هیچ فرد یا سازمانی قرار نگرفته و ویدئو نیز تنها به این دلیل که"شرایط قرارداد و حمایت مالی برآورده نشده"، حذف شده است.

"فقط می‌خواستم موضوعی را روشن کنم. هیچ‌کسی از سوی ما در لیست سیاه قرار نگرفته و ما همچنان در ارتباط هستیم. تیم ما در استرالیا تنها به این دلیل خواستار حذف‌شدن ویدئو بود که بعضی از شرایط ما در افشای حمایت مالی برآورده نشده است. این موضوع هیچ‌گونه ارتباطی با محتویات ویدئو نداشته است. "

اما یکی از خبرنگاران ارشد سایت VG247 در مکالمه‌ای خصوصی با Gggmanlives به اطلاعات بیشتری نیز دست پیدا کرده که در زیر آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

"من اساسا اجازه نداشتم هیچ چیز بدی در رابطه با بازی بگویم چرا که از علائم و واترمارک EA استفاده می‌کردم؛ چرا که این بدین معناست که EA این گفته‌ها را تایید می‌کند و این‌ها را از طریق جامعه Game Changers با بازیکنان به اشتراک می‌گذارد (یا چیزی شبیه به این). من واقعا نمی‌دانم تمامی این جریانات و قراردادها به چه معناست. تنها به من گفته شد که ویدئو به دلیل نقض قرارداد و یا چیزی شبیه به این حذف شده است. "

اما EA نیز در این مورد و پیرامون بحث حمایت مالی در بیانیه‌ای به وبسایت VG247 گفت:

"برنامه Game Changers ما به هیچ عنوان برای اینکه در ازای دریافت پول به نقد و بررسی مثبت بازی‌ها پرداخته شود، طراحی نشده است. ما به چنین چیزی باور نداریم. در این مورد خاص نیز شرایط افشا و قراردادیِ این ویدئو برآورده نشده (چیزی که ما به شدت به آن پایبند هستیم)، پس به همین دلیل ویدئو باید حذف و اصلاح می‌شد. ما هیچ‌گاه خواستار تغییر و عوض‌شدن محتویات ویدئو نبودیم و یا خالق آن را در چیزی به نام "لیست سیاه" قرار نداده‌ایم. شرایط قراردادیِ ما از طریق این لینک و به صورت کاملا آشکار قابل مشاهده هستند."

خوشبختانه این ویدئو اکنون دوباره پس از مدتی قابل مشاهده است؛ اما این بار خبری از علائم و واترمارک‌های رسمی EA نیست.

بازی Anthem از دیروز برروی کنسول‌های PS4 و Xbox One و پلتفرم PC در دسترس است. شما می‌توانید نقد و بررسی سایت‌های مختلف از این بازی را از طریق این لینک در پردیس‌گیم مطالعه نمایید.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.