THQ Nordic سازنده Kingdom Come: Deliverance را خریداری کرد

همه از سلسله خریدهای THQ Nordic آگاهی دارند و متوجه هستند که این شرکت به دنبال تصاحب استودیوهای مختلف و به دست آوردن IPهای جذاب است. تا به این لحظه حق و حقوق سری بازی‌های Time Splitters،Kingdoms of Amalur و Outcast به زیرمجموعه این ناشر منتقل شده‌اند. از طرفی استودیو‌های Coffe Stan و Bugbear نیز جزوی از این شرکت هستند. حال آن‌ها یک استودیو دیگر را به زیرمجوعه گسترده خود اضافه کردند که قابل توجه می‌باشد.

به گزارش پردیس‌گیم، چندی پیش THQ Nordic به طور رسمی اعلام کرد، تیم توسعه چکوسلواکی، Warhorse Studios، را خریداری کرده و از این به بعد بازی‌های این استودیو تحت نام THQ Nordic منتشر خواهند شد. این خریداری با "33.2 میلیون یورو به صورت نقد و پایه آزاد از بدهی" رخ داده است. ناشر جدید آمار فروش Kingdom Come: Deliverance را نیز به روز رسانی کرد، با توجه به گزارش جدید فروش این عنوان به 2 میلیون واحد در سرتاسر جهان رسیده است.

اگرچه THQ Nordic دست به خرید استودیوها و IPهای مختلفی زده است اما آن‌ها طی بیانیه اخیر خود اعلام کردند، قرار نیست تمامی این عناوین دنباله‌ای دریافت کنند. لارس وینگفورس (Lars Wingefors)، رئیس شرکت THQ Nordic که به تازگی نسبت به نقدها و نمرات ضد و نقیض عنوان Darksiders III واکنش نشان داده بود، در مصاحبه‌ای با وب سایت GamesIndustry اعلام کرد که تمام IPهای تحت مالکیت این شرکت لزوما دنباله دریافت نخواهند کرد. او در اینباره گفت:

"ما هم اکنون بیش از یکصد IP در اختبار داریم. اما نباید انتظار داشته باشید که تمام آن‌ها دنباله‌ جدیدی دریافت کنند، زیرا که تمام آن‌ها دیگر برای زمان حال مناسب نیستند."

البته Kingdom Come یک بازی کلاسیک نیست و همچنین پتانسیل بالایی برای ادامه دادن آن وجود دارد. بعید به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک ادامه آن توسعه نیابد.

هر چه در سال 2018 پیش رفتیم، شرکت THQ Nordic فرنچایز‌ها و استودیو‌های عجیب و غریب بیشتری خریداری کرد. از سازنده Goat Simulator یعنی Coffee Stain گرفته تا سری بازی‌های معروفی مانند Alone in the Dark و TimeSplitters. آن‌ها همواره به دنبال گسترش IPها و افزایش دامنه تنوع خود هستند و در حرکت قبلی خود نیز یک IP جذاب دیگر را به مجموعه خود اضافه کردند: Carmageddon!

نظر شما چیست؟ علاقه به ساخت دنباله‌ی کدام یکی از IPهای این شرکت دارید؟ لطفا نظرات و تحلیل‌های خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.