ظاهراً Valve قصد دارد تا سرورهای اختصاصی خود را در اختیار بازی‌های ترد-پارتی قرار دهد

valve

یافتۀ جدید از مستندات توسعه‌دهندگان شرکت Valve حاکی از آن است که این شرکت برنامه‌های بزرگی برای توسعه‌دهندگان عناوین آنلاین چندنفره ترد-پارتی در سر دارد. به نظر می‌آید تلاش شرکت Valve برای مهیا کردن شرایط برای توسعه‌دهندگان به منظور اجرای بازی‌های خود بر روی سرورهای اختصاصی این شرکت، از برجسته‌ترین تلاش‌های آن‌ها باشد. هنوز معلوم نیست این اقدام Valve در عمل چگونه خواهد بود، اما قابلیت نامبرده هم‌اکنون در فاز بتا در دسترس تعدادی توسعه‌دهنده قرار دارد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از PCGamesn، موضوع اصلی مطرح شده در مستندات جدید، رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) است با هدف تأمین امنیت اتصالات به سرور از طریق چندین اقدام امنیتی از سیستم VAC، شامل بازفرستنده‌هایی در شبکۀ Valve به منظور پنهان نگه‌ داشتن IP کاربران. این اقدام می‌تواند به حفاظت در مقابل حمله‌های سرویسی کمک کند؛ نکته‌ای که والو پیش از این در اوایل این سال میلادی در کنار برنامه‌های خود برای سرویس Steam TV از آن یاد کرد.

اما هیجان‌انگیزترین احتمال مربوط به سرورهای اختصاصی است که در این مستندات به آن اشارۀ غیر مستقیمی می‌شود: «برنامۀ شرکت Valve جهت هاست کردن سرور‌های اختصاصی» به استفاده از این API نیاز دارد و توسعه‌دهندگانی که علاقه‌مند به شرکت در فاز بتای این برنامه هستند، می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت Valve در تماس باشند.

اینکه چگونه این سرورهای اختصاصی قرار است در دسترس قرار گیرند، مشخص نشده است. در اختیار گذاشتن این سرورها به صورت رایگان می‌تواند در دراز مدت توجیه مناسبی برای سیاست بسیار بحث‌‌برانگیز شرکت Valve در میزان سود خود از فروش بازی‌ها در پلتفرم استیم باشد.

در هر صورت، Valve مدت طولانی است که در این مورد صحبت کرده است – بله، حتی پیشتر از اینکه فروشگاه Epic Games به رقیب جدی استیم تیدیل شود. در ویدئوی "A Steam Dev Days" از سال 2016 به میزبانی از بازی‌های ترد-پارتی در سرورهای شرکت Valve اشاره شده است. با تمام بروزرسانی‌های شبکۀ استیم، اینبار شرکت Valve باید خود را بروز کند.