آمار جدید فروش PS4 و فروش 9 میلیون نسخه‌ای MARVEL’S SPIDER-MAN

آمار جدیدی که Sony ارائه کرده است نشان می دهد که اوضاع برای این شرکت بسیار خوب پیش میرود و فروش کنسول و بازی ها در شرایط خوبی قرار دارد.

به گزارش پردیس گیم، طبق جدید ترین آماری که توسط Sony اعلام شده است کنسول Playstation 4 توانسته است تا روز 31 دسامبر 2018 به رقم فروش فوق‌العاده 91.6 میلیون نسخه دست پیدا کند که از این مقدار 5.6 میلیون نسخه کنسول فقط در در بازه تعطیلات سال نو یعنی از 19 تا 31 دسامبر به فروش رفته است.

همچنین Sony اعلام کرد که بازی تحسین‌شده Spider-Man توانسته است تا 12 آذر ماه مجموع فروش دیجیتالی و فیزیکی خود را به 9 میلیون نسخه برساند. عنوان انحصاری Insomniac Games در شهریور ماه امسال عرضه شد و توانست در سه روز اول عرضه خود 3.3 میلیون نسخه فروش داشته باشد و رکورد فروش جدیدی را ثبت کند.

عدد بزرگ دیگری که اعلام شد 50.7 میلیون بود که نشان دهنده تعداد نسخه بازی های به فروش رفته(دیجیتالی و فیزیکی) برای PS4 در طول تعطیلات سال نو است. این یعنی فروش بازی های PS4 از زمان انتشار آن در سال 2013 به رقم 876 میلیون نسخه رسیده است که شامل هر دو فروش دیجیتالی و فیزیکی می شود.

Sony همچنین اعلام کرد که سرویس PlayStation Network تا پایان نوامبر 2018 میلادی 90 میلیون کاربر فعال ماهانه داشته است.

رییس بخش سرگرمی های تعاملی Sony آقای "جان کودرا" در بیانیه ای گفت:

" من دوست دارم مراتب تشکر خودم را از همه‌ی کسانی که به ما کمک کردند تا به این مرحله برسیم اعلام کنم، همه‌ی اعضای جامعه‌ی پلی استیشن در کل دنیا و همه‌ی همکاران ما. امسال ما تجربه های بهتری را همراه با بازی هایی که فقط روی PS4 عرضه خواهند شد برای طرفدارانمان به ارمغان خواهیم آورد. هدف بعدی ما این است که به پیشرفت ادامه بدهیم تا بتوانیم بهترین تجربه سرگرمی تعاملی در جهان را ارائه دهیم."

کنسول PS4 عملکرد فوق العاده ای در زمینه فروش داشته است ولی هنوز راه زیادی تا رسیدن به فروش PS2 دارد. PS2 توانست در دوران خود بیش از 150 میلیون نسخه فروش داشته باشد.

نظر شما در این مورد چیست؟