از «روزی روزگاری در هالیوود» تا «ایرلندی»؛ مورد انتظارترین فیلم های سال ۲۰۱۹

با پایان سال ۲۰۱۸، اکنون زمان آن رسیده که ببینیم سال آینده میلادی چه چیزی برای علاقمندان به دنیای فیلم و سینما با خود به همراه خواهد آورد. بعد از یک جستجوی کوتاه به این نتیجه می رسیم که سال ۲۰۱۹ نیز می تواند سال بسیار خوبی برای هالیوود و سینماروها باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ فیلم مورد انتظار و برتری که قرار است در سال ۲۰۱۹ منتشر شده و تاریخ اکران آن ها نیز مشخص شده است آشنا کنیم. از آنجایی که ممکن است فهرست ارائه شده در این مطلب کامل نباشد از شما می خواهیم که فیلم های مورد نظر خود را در بخش نظرات با ما و خوانندگان روزیاتو به اشتراک بگذارید.

۱- ما (تاریخ اکران: ۲۴ اسفند ۹۷)

در سال ۲۰۱۶، جوردن پیل با فیلم ترسناک هجوآمیز خود با عنوان «برو بیرون» (Get Out) که یکی از خلاقانه ترین فیلم های ترسناک دهه اخیر بوده و مورد استقبال و تمجید سینماروها و منتقدان نیز قرار گرفت شروعی موفق در دنیای کارگردانی داشت. دومین فیلم پیل با عنوان «ما» (Us) نیز یک فیلم ترسناک است که قرار است روز ۱۵ مارس ۲۰۱۹ (۲۴ اسفند ۹۷) اکران شود. داستان فیلم در مورد زن و شوهری با بازی لوپیتا نیونگو و وینستون دوک است که دو فرزندشان را برای ملاقات با دوست هایشان (الیزابت ماس و تیم هایدکر) به خانه ساحلی خود می برند. اما در طول شب با ورود مهمانانی غیرمنتظره اتفاقاتی بد و دردناک رخ می دهد. با توجه به تریلر این فیلم که اخیراً منتشر شده و هنر کارگردانی و نویسندگی جوردن پیل که در فیلم «برو بیرون» شاهد آن بودیم، بسیاری برای اکران فیلم «ما» لحظه شماری می کنند.

۲- کجا رفتی، برنادت (تاریخ اکران: ۲ فروردین ۹۸)

فیلم های مورد انتظار 2019

فیلم کمدی درام جدید ریچارد لینکلیتر با عنوان «کجا رفتی، برنادت» (Where’d You Go, Bernadette) که بر اساس رمانی به همین نام نوشته ماریا سمپل ساخته شده، کیت بلانشت را در نقش برنادت فاکس خواهد داشت، زنی که به یکباره ناپدید شده و خانواده ظاهراً بی نقصش را تنها می گذارد. بدین ترتیب دختر ۱۵ ساله اش باید به جستجوی مادرش پرداخته و پرده از راز مفقود شدن او بردارد و در این مسیر است که دخترک با گذشته تاریک مادرش آشنا می شود. جدیدترین تریلر منتشر شده از این فیلم نشان می دهد که کیت بلانشت مانند همیشه هنرنمایی کرده و لینکلیتر نیز به رویه یک دهه اخیر خود در ساختن فیلم های قوی و محبوب ادامه می دهد.

۳- ولگرد ساحلی (تاریخ اکران: ۲ فروردین ۹۸)

فیلم های مورد انتظار 2019

در فیلم «ولگرد ساحلی» (The Beach Bum) به کارگردانی هارمونی کورین، متیو مک کاناهی نقش مونداگ را بازی می کند، یک شاعر خوش مشرب و عیاش که در شهر میامی زندگی بی سروسامان و آشفته ای دارد. از دیگر بازیگران فیلم می توان به اسنوپ داگ و زک افرون اشاره کرد. فیلم قبلی کورین با عنوان «تعطیلات بهاری» (Spring Breakers) با بازی ونسا هاجنز و سلنا گومز بسیار بهتر از انتظارات ظاهر شد. کورین کارگردانی نیست که همه از فیلم های او خوششان بیاید و فیلم هایش همواره به دلیل ماهیت آزمایشی خود باعث ایجاد بازخوردهای متفاوتی در میان منتقدان و سینما دوستان شده اند. بدین ترتیب به نظر می رسد که «ولگرد ساحلی» یکی دیگر از اثار جذاب و تحریک کننده کورین باشد که دستکم برای بخشی از سینماروها جذاب خواهد بود.

بیشتر بخوانید: سال نو میلادی در قاب سینما؛ بهترین فیلم های تاریخ با موضوع «کریسمس»

۴- شیر شاه (تاریخ اکران: ۲۸ تیر ۹۸)

فیلم های مورد انتظار 2019بارگذاری پرونده‌ها

این فیلم بدون شک یکی از مهم ترین فیلم هایی است که بسیاری انتظار اکران آن در سال ۲۰۱۹ را می کشند. «شیر شاه» (The Lion King) اقتباسی لایو اکشن از کارتون خاطره انگیزی به همین نام ساخته کمپانی والت دیزنی است که یان فاورو پس از موفقیت غیرمنتظره لایو اکشن «کتاب جنگل» (The Jungle Book) در سال ۲۰۱۶ کارگردانی آن را بر عهده دارد. «شیر شاه» تنها عنوان کارتونی دیزنی نیست که قرار است در سال آینده شاهد بازسازی لایو اکشن آن باشیم زیرا «دامبو» (Dumbo) و «علاء الدین» (Aladdin) نیز به شکلی مشابه در راه خواهند بود اما بدون شک «شیر شاه» دوست داشتنی ترین و مورد انتظارترین عنوان در میان این بازسازی ها خواهد بود.

نسخه کارتونی این داستان در سال ۱۹۹۴، خود یک فیلم ماندگار و نمادین است که می تواند با تکنیک های فیلمسازی امروزه بسیار بهتر و تاثیرگذارتر از نسخه اورجینال نیز باشد. اگر کمپانی والت دیزنی داستان این کارتون را زیاد تغییر نداده و شلوغ نسازد و تا حد ممکن به داستان اصلی وفادار بماند، لایو اکشن «شیر شاه» در سال ۲۰۱۹ شانس بالایی برای تبدیل شدن به یک فیلم کلاسیک مدرن خواهد داشت.

۵- روزی روزگاری در هالیوود (تاریخ اکران: ۴ مرداد ۹۸)

فیلم های مورد انتظار 2019

فیلم مورد انتظار و پرستاره «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon A Time In Hollywood) اولین فیلم کوئنتین تارانتینو در ۵ سال اخیر و تغییر مسیر او از دنیای وسترن بعد از ساخت فیلم های «جانگوی آزاد شده» (Django Unchained) و «هشت نفرت انگیز» (The Hateful Eight) خواهد بود. این فیلم بازیگران مشهور و متعددی خواهد داشت که از میان آن ها می توان به لئوناردو دی کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، داکوتا فنینگ، تیم روث، بروس درن و البته آل پاچینو اشاره کرد. داستان فیلم در سال ۱۹۶۹ در لس آنجلس رخ داده که با داستان قتل های خانواده مانسون همراه بوده و داستان یک ستاره سابق سریال های وسترن با بازی دی کاپریو و بدلکار و دوستش با بازی پیت را روایت می کند که قصد دارند بار دیگر در هالیوود به شهرت برسند.

رابرت ریچاردسون، فیلم بردار این فیلم، که همواره با تارانتینو همکاری داشته در مصاحبه ای فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» را همانند نام آن دارای بن مایه کمدی، جدی و ترسناک دانسته و آن را «فیلمی تارانتینوئی» توصیف کرده است. بدین ترتیب جای شک باقی نمی ماند که شاهد شاهکار دیگری از کوئنتین تارانتینو خواهیم بود.

۶- دانتون اَبی (تاریخ اکران: ۲۹ شهریور ۹۸)

فیلم های مورد انتظار 2019

سه سال از پایان سریال پرطرفدار «دانتون ابی» (Downton Abbey) پس از ۵ فصل پخش شدن می گذرد اما هنوز بسیاری انتظار ادامه درام جذاب جولین فلوز را می کشند. وقتی که خبر ساخت فیلمی با این عنوان در تابستان سال ۲۰۱۸ منتشر شد طرفداران این سریال بسیار شگفت زده و خوشحال شدند. علیرغم کاهش کیفیت سریال در فصول آخر، «دانتون ابی» یکی از بهترین سریال های خانوادگی بود که زندگی آریستوکراتیک انگلیسی را به زیبایی به تصویر کشیده و از بازیگران بااستعداد و مشهوری استفاده می کرد. بسیاری از بازیگران اصلی این سریال در نسخه سینمایی سال ۲۰۱۹ نیز که قرار است دنباله ای بر فصول سریال باشد حضور خواهند داشت. هنوز اطلاعاتی در مورد داستان فیلم فاش نشده است. تنها بر اساس تریلری که چند هفته قبل منتشر شده می توان گفت که نسخه سینمایی بسیار بزرگ تر از نسخه تلویزیونی خواهد بود.

۷- زنی در پنجره (تاریخ اکران: ۱۲ مهر ۹۸)

فیلم های مورد انتظار 2019

بعد از فیلم «تاریک ترین ساعت» (Darkest Hour) در سال گذشته که پس از سال ها نادیده گرفته شدن بالاخره جایزه بهترین بازیگر نقش اول را برای گری اولدمن در پی داشت، جو رایت یک بار دیگر در نقش کارگردان با اولدمن همراه می شود. در فیلم تریلر جدید رایت با عنوان «زنی در پنجره» (The woman in the Window) علاوه بر اولدمن شاهد هنرنمایی ایمی آدامز، جولین مور و وایت راسل خواهیم بود که بر اساس رمانی نوشته ای جی فین به همین نام ساخته می شود. این فیلم داستان آنا فاکس با بازی مک آدامز را روایت خواهد کرد، یک روانشناس کودکان الکلی که هنگام پرسه زدن در اطراف خانه همسایگان خود شاهد یک جنایت می شود اما پلیس صحبت های او را جدی نگرفته و بدین ترتیب او در آن چه که با چشمان خود دیده شک می کند. بسیاری انتظار اکران این فیلم را می کشند زیرا جو رایت نشان داده که کارگردان قابلی است و فهرست بازیگران فیلم نیز جایی برای شک کردن به کیفیت فیلم باقی نمی گذارد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم‌ های ۲۰۱۸ که باید حتما تماشا کنید [قسمت اول]

۸- گولدفینچ (تاریخ اکران: ۱۹ مهر ۹۸)

فیلم های مورد انتظار 2019

در سال ۲۰۱۴، رمان دونا تارت در مورد نوجوانی که از حمله ای تروریستی در یک موزه هنری جان سالم به در برده و تنها می ماند جایزه پولیتزر را دریافت کرده و به خاطر داستان جذاب و تاثیرگذار و شخصیت های پرجزییات و دقیقش مورد تمجید و استقبال منتقدان ادبی قرار گرفت. از این رو حق داریم که در مورد اقتباس سینمایی این داستان شگفت زده بوده و انتظار اکران آن را بکشیم. کارگردانی فیلم «گولد فینچ» (The Goldfinch) را جان کراولی بر عهده خواهد داشت که فیلم «بروکلین» (Brooklyn) او در سال ۲۰۱۵ در سه بخش نامزد دریافت جایزه اسکار شده و جایزه بفتای بهترین فیلم بریتانیایی را از آنِ خود کرد. در این فیلم انسل الگورت در نقش شخصیت اصلی داستان بازی خواهد کرد و نیکول کیدمن، سارا پاولسون و دنیس اوهیر نیز نقش های جانبی را بر عهده خواهند داشت.

۹- زنان کوچک (تاریخ اکران: ۴ دی ۹۸)

فیلم های مورد انتظار 2019

جدیدترین فیلم گرتا گرویگ پس از «لیدی برد» (Lady Bird) شاهد حضور بازیگران بزرگی مانند سایروس رونان، اما واتسون، تیموتی شالامی، مریل استریپ، لارا درن، کریس کوپر و باب اودنکرک خواهد بود که همین لیست بازیگران نشان از فیلمی جذاب و دیدنی دارد. فیلم «زن کوچک» (Little Women) داستان ۴ خواهر به سن بلوغ رسیده در دوران پیش از جنگ داخلی آمریکا را روایت می کند و هشتمین اقتباس از رمان کلاسیک لوییزا می آلکوت نوشته سال ۱۸۶۸ با همین نام به شمار می آید. هنوز تریلری از این فیلم منتشر نشده اما با توجه بازیگران سرشناس، منبع اصلی غنی و کارگردانی منحصربفرد گرویک، «زنان کوچک» یکی از مورد انتظارترین فیلم های سال ۲۰۱۹ است که بسیاری برای اکران آن لحظه شماری می کنند.

۱۰- ایرلندی (تاریخ اکران: نامشخص)

فیلم های مورد انتظار 2019

وقتی که کارگردانی مانند مارتین اسکورسیزی رهبری بازیگرانی مانند رابرت دنیرو، آل پاچینو و هاروی کیتل را بر عهده می گیرد و جو پشی دوست داشتنی را از بازنشستگی بیرون می آورد چه اتفاقی قرار است رخ دهد؟ بدون شک اتفاقی که رخ می دهد ساخت مورد انتظارترین و مهم ترین فیلمی است که همه انتظار اکران آن در سال ۲۰۱۹ را می کشند. فیلم «ایرلندی» (The Irishman) بر اساس کتاب چارلز برانت با عنوان «شنیده ام که خانه ها را نقاشی می کنی» (I Heard You Paint Houses) ساخته شده و توسط سرویس نتفلیکس در نیمه دوم سال آینده میلادی منتشر خواهد شد.

فیلم های مورد انتظار 2019

این فیلم داستان واقعی زندگی فرانک «ایرلندی» شیران (رابرت دنیرو)، از روسای سندیکای کارگری با ارتباطاتی که با مافیا دارد را روایت می کند که گفته می شود در قتل جیمی هوفا (آل پاچینو) از رهبران دیگر سندیکا دست داشته است. اگر چه دنیرو با انتخاب های اخیر خود در دنیای بازیگری بسیاری را از خود ناامید کرده است اما تاکنون شاهد هیچ همکاری بدی بین او و اسکورسیزی نبوده ایم. از این رو می توان امیدوار بود که «ایرلندی» نقطه بازگشت دنیرو به اوج بازیگری باشد. به این موضوع بازگشت جو پشی را نیز اضافه کنید که شوربختانه بسیار دیر اتفاق می افتد. بازی سه بازیگر کهنه کار و باتجربه که سابقه ای طولانی و پرافتخار در نقش های مافیایی دارند باعث می شود که بر جذابیت فیلم «ایرلندی» و عطش ما برای تماشای این فیلم که بدون شک شاهکاری دیگر از اسکورسیزی خواهد بود در زودترین زمان ممکن افزوده شود.

بیشتر بخوانید: غم‌انگیزترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینما با پایان‌هایی که دلتان را به درد خواهند آورد [قسمت اول]

نوشته از «روزی روزگاری در هالیوود» تا «ایرلندی»؛ مورد انتظارترین فیلم های سال ۲۰۱۹ اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.