تحلیل‌گر: کنسول بعدی Xbox‌ آینده روشنی خواهد داشت

در حال حاضر شایعات و بحث‌های زیادی پیرامون نسل بعدی صنعت بازی‌های ویدیویی وجود دارد، اگرچه هنوز کنسول‌های Xbox بعدی و PS5 هنوز رونمایی نشده‌اند. افراد آنالیزگر و فعال در صنعت گیم در Edgadget باور دارند که Xbox آینده روشنی دارد.

مطمئناََ سونی در نسل حاضر با قدرت پیش رفته است و همچنان با 80 میلیون دستگاه فروخته شده نسبت به رقیب خود برتری دارد اما مایکروسافت به دنبال جمع آوری استعدادها و منابع مختلف است تا عرصه رقابت را در نسل آینده برای رقیب خود سخت‌تر کند.

نویسنده مقاله، "جسیکا کاندیت"، نوشته خود را اینگونه آغاز کرد که Xbox One در زمان لانچ "فاجعه‌ای مسخره" بود و به جای تمرکز بر روی بازی‌های جذاب و بی‌نظیر، محور اصلی را بر روی قابلیت‌ها و چندرسانه‌ای بودن بنا کرد، اعلامیه اولیه نیازمند بودن اتصال دائمی به اینترنت مشکلات را دوچندان کرد که حتی با لغو آن باز هم نتوانست فاصله خود را با رقیب جبران کند.

از آن زمان، شرکت مایکروسافت به دنبال پیشرفت‌های تکنیکی بوده و با عرضه Xbox One X در سال گذشته به خوبی نشان داد می‌تواند در این زمینه پیش قدم نیز باشد. اگرچه این کنسول قیمت بالایی دارد، هدف آن رفتن به سمت کیفیت بالا بود و حمایت از بازی‌ها و فیلم‌های 4K دلیل قانع کننده‌ای برای خرید این دستگاه به شمار می‌رود.

از زمان لانچ هر چه به سال‌های اخیر نزدیک می‌شود، شاهد فروش بهتر خط تولید Xbox هستیم اگرچه آن‌ها هنوز از PS4 عقب هستند، گزارش جدید "مت پیسکاتلا" از NPD به ما می‌گوید:

"فروش Xbox به ما بالاترین رشد میان سه دستگاه(سخت افزار) اصلی پلتفرم‌ را در امسال نشان می‌دهد و Xbox One X نیز عملکرد خارق‌العاده‌ای از خود نشان داده است."

کاندیت باور دارد، قدرت‌نمایی کنسول Xbox در اواخر این نسل و رشد آن برای مایکروسافت بسیار مفید می‌باشد و به طور مستقیم بر روی آینده و نسل بعدی آن‌ها تاثیر می‌گذارد و مایکروسافت مطمئناََ برنامه‌هایی دارد.

قابلیت Cross-Play در موفقیت آن‌ها در نسل آینده نقش خواهد داشت، همانطور که می‌دانید مایکروسافت در مورد حمایت از قابلیت Cross-Play پیش قدم بوده است و در این راه عناوینی مانند Fortnite و Rocket League این قابلیت را دریافت کردند. این در حالی است که سونی روی خوشی به Cross-Play نشان نمی‌دهد و مدت زیادی طول کشید تا اجازه آن را برای چند بازی خاص صادر کند.

از طرف دیگر ترس‌هایی وجود دارد که Xbox بعدی همچنان نتواند بازیکنان هاردکور را به خوبی حمایت کند و شاهد چنین بازی‌هایی نباشیم اما کاندیت باور دارد مایکروسافت برای دستگاه بعدی Xbox این مشکل را برطرف خواهد کرد. با خرید استودیوهای مختلف مطمئناََ هدف اصلی آن‌ها خلق بازی‌هایی برای طرفداران هاردکور است چرا که Obsidian Entertainment و Ninja Theory طرفدارانی هاردکور دارند و مایکروسافت هنوز خرید‌های بیشتری در دست انجام دارد.

صحبت‌هایی نیز مبنی بر رونمایی دو سخت‌افزار برای نسل بعدی از سوی مایکروسافت وجود دارد. یکی از آن‌ها "استریمینگ باکس"(دستگاه استریم) خواهد بود که بدون دیسک درایو طراحی شده است، اگرچه این دستگاه نظر بسیاری از بازیکنان را به خود جلب کرده اما هنوز چیزی به طور رسمی تایید نشده است. به نظر می‌رسد مایکروسافت به دنبال بالا بردن قدرت انتخاب مشتری است تا افرادی با بودجه کمتر نیز بتوانند در نسل بعد بازی‌ها را تجربه کنند.

بحث‌ها و گفت و گویی‌های در رابطه با کنترلر انطباقی وجود دارد و مایکروسافت احتمالاََ در مرحله آزمایش چنین چیزی می‌باشد.

به طور کلی امسال مایکروسافت شرایط را به خوبی تغییر داد و احتمالاََ با قدرت بیشتری نسل بعد را آغاز خواهد کرد، مهم‌ترین چیزی که در این راه به آن‌ها کمک خواهد کرد تصاحب استودیوهای محبوب طرفداران است.

کاندیت در جمع‌بندی خود گفت:

"تقریباََ 5 سال طول کشید، دو کنسول میان نسلی و یک گیمپد کاملاََ جدید نیز عرضه شد تا به این جایگاه برسیم اما Xbox برگشته است. مایکروسافت بالاخره کنترل را در دست گرفته و راهش برای سال 2019 باز است. Xbox قرار است عملکرد خوبی داشته باشد و آینده روشنی دارد."

رقیب مایکروسافت در E3 2019 کنفرانسی ندارد و این شرکت می‌تواند از این موضوع به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

نظر شما در این مورد چیست؟