رژیم غذایی «هافثور بیورنسون» بازیگر نقش «کوهستان» در سریال «بازی تاج و تخت»

سال ۲۰۱۸ علیرغم این که خبری از «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) نبود اما سالی بسیار موفق و فراموش نشدنی برای هافثور بیورنسون بازیگر نقش «کوهستان» (The Mountain) (گرگور کلیگین) در این سریال پرطرفدار بود، غولی که معمولاً با لقب «ثور» از او یاد می شود. او در این سال وارد ۳۰ سالگی شد، ازدواج کرد و پس از چند سال ناکامی به عنوان قوی ترین مرد جهان دست یافت، هدفی که وی بیش از نیم دهه در رسیدن به آن ناکام مانده بود. به این همه موفقیت می توان کسب لقب قوی ترین مرد ایسلند و برنده شدن در مسابقات آرنولد استرانگمن کلاسیک را نیز اضافه کرد.

این مرد ۲۰۵ سانتیمتری از همان کودکی قوی هیکل بوده است اما تنها به خاطر خصوصیات ژنتیکی به کوهی ۱۸۱٫۵ کیلویی از عضله تبدیل نشده است. وی از طریق سال های تلاش و تمرین سخت، برنامه کاری و غذایی منظم و دیدگاه مثبت اخیراً توانست به عنوان قوی ترین مردی که روی کره زمین راه می رود معرفی شود.

بازی تاج و تخت

بیورنسون می گوید که فعالیت حرفه ای ورزشی او در سن ۱۲ سالگی و با بازی بسکتبال شروع شد. اما او وقت زیادی را نیز در مزرعه پدربزرگش می گذراند، جایی که به گفته خودش با جابجا کردن سنگ ها و صخره های بزرگ خود را فعال و آماده نگه می داشت. در سن ۱۶ سالگی به نهایت قد خود رسیده بود و در سن ۱۹ سالگی به این نتیجه می رسد که قدرتی خارق العاده دارد. مصدومیت های مکرر از ناحیه مچ پا در سن ۲۰ سالگی به حرفه بسکتبال او که در حال شکوفا شدن بود پایان دارد و به همین دلیل وی تصمیم گرفت که بیشتر بر روی قدرت بدنی خدادادی اش کار کند.

بیشتر بخوانید: هافثور بیورنسون، بازیگر تنومند سریال «بازی تاج و تخت» قوی ترین مرد جهان شد

بازی تاج و تخت

بدین ترتیب بیورنسون خیلی زود وارد رقابت های قوی ترین مردان کشور و جهان شد. وقتی که هافثور بیورنسون خود را برای مسابقات قوی ترین مردان آماده می کرد تمرین های او بسیار متنوع و سخت بود. او با در پیش گرفتن رژیم های غذایی سخت و درمان های فیزیکی سعی داشت قدرت بدنی اش را حفظ کرده و همزمان از صدماتی که براحتی در کار با وزنه های سنگین ایجاد می شود جلوگیری نماید.

بازی تاج و تخت

بیورنسون خود در مورد تمریناتش چنین می گوید: «من هفته ای ۵ بار با وزنه های بسیار سنگین تمرین می کردم. اغلب اوقات در باشگاه حضور دارم. اما کارهای زیادی نیز وجود دارد که خارج از باشگاه انجام می دهم. من روش های درمانی آب گرم و آب سرد متنوعی انجام می دهم تا بتوانم شرایط بدون مصدومیتم را حفظ کنم و اینکه بتوانم مدت زمان بیشتری تمرین کنم».

بازی تاج و تخت

وقتی که سر تمرین هافثور بیورنسون بروید، جدای از وزنه های سنگینی که او ظاهراً براحتی بلند می کند، غذاهای زیادی که مربی اش روی هم تلنبار کرده نیز شما را شگفت زده خواهد کرد. بیورنسون در مورد میزان غذایی که برای داشتن چنین هیکل تنومند و بلند کردن وزنه های سنگین می خورد چنین می گوید: «رژیم غذایی برای روی فرم ماندن، برای قوی ماندن بسیار مهم است. از این رو من در مورد برنامه های غذایی ام بسیار منظم هستم. من هر روز ۶ وعده غذایی می خورم. بیشتر استیک، برنج، هویج با انواعی از فلفل ها و گاهی جوجه می خورم. حقیقتاً غذای زیادی می خورم و باید گفت که سخت ترین بخش از بودن در چنین رقابت هایی همین رژیم غذایی است».

بازی تاج و تخت

بیورنسون می گوید که او روزی ۱۰٫۰۰۰ کالری مصرف می کند تا بتوانند هم فرم بدنی ورزیده اش را حفظ کند و هم قدرت لازم برای حضور در مسابقات قوی ترین مردان جهان را داشته باشد.

کوهستانِ «بازی تاج و تخت» در انتها تصریح می کند: «اگر بخواهی بهترین بمانی باید غذای زیادی بخوری. من باید هر دو ساعت یک بار غذا بخورم، باید به بدنم سوخت رسانی کنم. و زمانبندی و وقت گذاشتن ها نیز زیاد است، آماده کردن غذا و زمانی که صرف خوردن آن می کنم. گاهی اوقات با خودم فکر می کنم آیا ارزشش را دارد؟ من همیشه در حال خوردن هستم و هیچگاه گرسنه نمی شوم. همیشه در حال خوردن و تمرین کردن هستم». ویدیویی از مسابقات او را در این لینک مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: دنیای «شب طولانی»؛ ۱۰ نکته‌ای که در مورد پیش‌درآمد سریال «بازی تاج و تخت» باید بدانید

نوشته رژیم غذایی «هافثور بیورنسون» بازیگر نقش «کوهستان» در سریال «بازی تاج و تخت» اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.