ده شایعه‌ی هیجان انگیز درمورد Grand Theft Auto VI

تقریبا دو ماه از انتشار جدید ترین اثر کمپانی راکستار، یعنی بازی Red Dead Redemption II می گذرد؛ عنوانی که در ژانر خود مرز ها را جا به جا کرد و به الگوی جدیدی برای عناوین "جهان باز" تبدیل شد. در همین حال که بسیاری از بازیکنان همچنان مشغول لذت بردن این بازی هستند، جالب است که به آینده و دستاورد هایی که راکستار با GTA VI می تواند برای خود رقم بزند، نگاه کنیم! به هر حال، هرچقدر هم که بازی کابویی راکستار حماسه آفرینی کرده باشد، فرنچایز اصلی و برتر آن ها همیشه Grand Theft Auto بوده است!

ما خواهان GTA هستیم، همین حالا! مردم تشنه‌ی محتوای جدید از استودیویی هستند که به مدت پنج سال مشغول پارو کردن پول ازGTA V بوده است! بازی RDR2 هم علارغم اینکه بسیار بزرگ تر و جذاب تر از ماجراهای مایکل، فرنکلین و ترور (سه شخصیت اصلی GTA V) بود، باز هم برای سیراب کردن طرفداران کافی نیست. بنابراین پرسشی که این رو ز ها ذهن ما را مشغول کرده، این است : از GTA 6 چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟!

آیا GTA 6 این فرنچایز را به به سمت جلو هدایت خواهد کرد؟ مسیری که در آن شاهد شوخی ها و تمسخر های کمتری باشیم و به عصر جدیدی منتهی شود؟ و یا اینکه شاهد یک GTA دیگر که مملوء از خشونت در زمینه های مختلف است و شبکه های اجتماعی را مورد فشار قرار می دهد، خواهیم بود؟ خب تنها زمان می تواند به این پرسش ها پاسخ دهد… اما چه زمانی؟

پرسش ها و شایعات زیادی در رابطه با Grand Theft Auto VI وجود دارند. در ادامه، به بررسی ده تا از جالب ترین شایعاتی که طرفداران GTA باید بدانند، خواهیم پرداخت.

10. احتمال عرضه در سال 2021

شاید اولین و مهم ترین سوالی که به ذهن خطور می کند، این است که تا روزی که بتوانیم GTA 6 را برروی هارد دستگاه های خود نصب کرده و ماجراجویی های جدیدی را آغاز کنیم، چقدر دیگر باید صبر کنیم؟

با توجه به صحبت های آقای "مایکل پکتر" (Michael Pachter) ، تحلیلگر معروف صنعت گیم در مصاحبه ای با وبسایت "گیمینگ بولت" (Gaming Bolt) ، احتمال عرضه این بازی در سال 2021 وجود دارد. از نظر آقای پکتر، سال 2021 با الگوی معمولی ای که راکستار برای انتشار بازی هایش دنبال می کند، همخوانی دارد.

دلیل اصلی آقای پکتر برای انتخاب این سال جهت عرضه GTA 6 ، مقایسه‌ی آن با روند ساخت Red Dead Redemption 2 است. همانطور که می دانید، بازی RDR2 هشت سال پس از نسخه‌ی قبل از خود منتشر شد. بنابراین اگر Grand Theft Auto هم بخواهد مسیر مشابهی را طی کند، باید 8 سال بعد از GTA V ، یعنی در سال 2021 روانه‌ی بازار شود!

خب بیایید امیدوار باشیم که پیش بینی ایشان به حقیقت بپیوندد و بازی GTA 6 در سال 2020 جهت عرضه در 2021 به صورت رسمی معرفی شود. به هر حال هیچ کسی دوست ندارد زمان بسیار زیادی را صبر کند، حتی اگر قرار باشد محصول نهایی، بزرگ ترین بازی قرن باشد!

9. احتمال عرضه برروی کنسول های نسل بعدی

آقای پکتر برای شماره دوم هم میزبان مقاله است!

بسیاری از منابع مختلف پیش بینی کرده اند که کنسول نسل نهمی کمپانی سونی، یعنی PlayStation 5 احتمالا در طی کریسمس سال 2020 وارد بازار خواهد شد. در همین حال، یکی از منابع احتمال داده که شرکت سونی برای پیشی گرفتن از رقیب خود، یعنی مایکروسافت، قصد دارد کنسول جدیدش را یک سال زودتر در سال 2019 عرضه کند.

البته تمامی این مطالب را به صورت گذرا بخوانید چرا که صرفا حدس و گمان هستند. مطالب رسمیی که اوایل امسال از سوی شرکت سونی پخش شد، اشاره می کرد که هنوز سه سال تا انتشار PS5 فاصله داریم. در نتیجه، انتشار PS5 در سال 2021 همراه با بازی GTA 6 که شایعات زیادی بر آن تاکید دارند، می تواند منطقی باشد؛ البته تنها در صورتی که راکستار بازی خود را به عنوان یکی از "لانچ تایتل های" (عناوینی که همزمان با عرضه یک کنسول جدید وارد بازار می شوند) PS5 در نظر گرفته باشد. با این حال، پیش بینی ای که خیلی منطقی تر به نظر می رسد، این است که ابتدا PS5 عرضه شود و سپس بعد از چند وقت، GTA VI برای آن منتشر شود.

البته این ها همگی فقط حدس و گمان هستند. آیا واقعا نسخه‌ی بعدی Grand Theft Auto نسل هشتم را پشت سر می گذارد و فقط برای کنسول های نسل بعدی منتشر خواهد شد؟ چنین اتفاقی بدان معناست که PS4 و Xbox One در طول کل نسل، میزبان تنها یک GTA بوده اند!

8. وجود حمل و نقل بین المللی مواد مخدر در GTA VI

خب اکنون بیایید درمورد چیزهایی صحبت کنیم که مرتبط با خود بازی باشند، نه تاریخ انتشار آن. مواد مخدر می تواند گزینه خوبی برای شروع باشد!

چرا که نه؟ وید، کوکائین، هروئین و سایر مواد مخدر، همیشه بخش قابل توجهی از جهان حاشیه ای راکستار را تشکیل داده اند و هرگز از ارکان اصلی سری GTA فاصله نگرفته اند! بنابراین انتظار می رود که در GTA 6 مواد مخدر نه تنها به عنوان بخشی از روند داستان اصلی باشند، بلکه نسبت به گذشته در ساختار بهتری هم ظاهر شود.

یکی از جالب ترین شایعاتی که طی چند سال گذشته شنیده ایم، این است که GTA 6 دارای بیش از یک منطقه خواهد بود. این بدان معناست که ممکن است دنیای این بازی شامل چند کشور مختلف باشد و بازیکنان بتوانند با استفاده از فرودگاه ها از یک کشور به کشوری دیگر سفر کنند! شاید هم راکستار روش دیگری را برای نقل مکان از یک کشور به کشور دیگر در ذهن داشته باشد؛ یک عنصر جدید که دارای ریسک هایی هم خواهد بود.

به نظر می رسد که حمل و نقل مواد مخدر از آن المان های گیم پلی بحث برانگیزی باشد که راکستار عاشق قرار دادنش در GTA 6 باشد! همچنین گمان می رود که کسب درامد از این راه، بازیکنان را از شمال آمریکا به جنوب آمریکا منتقل کند. تصور کنید که با اسلحه ها و تجهیزات کامل به سوی فروش مواد مخدر بروید و سپس با کیف هایی پر از پول به خانه‌ی خود بازگردید!

7. منطقه‌ی اصلی بازی، شهر Vice City خواهد بود

شایعه ای وجود دارد که مبنی بر آن، عنوان GTA 6 برخلاف نسخه های قبلی که نقش اصلی را به خلافکار ها می داد، بازیکنان را در نقش یک پلیس قرار دهد! اگر این شایعه حقیقت داشته باشد، آیا شخصیت اصلی بخشی از VCPD خواهد بود؟ می دانید، منظورمان همان مرد های یونیفرم پوشی است که هر زمانی که "تامی ورستی" (Tommy Vercetti) (شخصیت اصلی بازی GTA Vice City) یک احمق را با اره تکه تکه می کرد و یا به صورت تصادفی، با ماشین از روی خانم های بیکینی پوشی که در کنار ساحل قدم می زدند رد می شد، در صحنه ظاهر می شدند!

بله درست است! شایعاتی که به Vice City اشاره می کنند، هرگز تکذیب و رد نشده اند و هرچه بیشتر به زمان انتشار GTA 6 نزدیک می شویم، قوّت می گیرند! به هر حال، این شایعه یکی از محتمل ترین شایعات به شمار می رود. در GTA IV و GTA V راکستار به دو شهر Liberty City و San Andreas بازگشت. بنابراین در VI منطقی است که توسعه دهندگان راکستار، یک بازگشت بزرگ به (تقریبا) محبوب ترین منطقه ای که تا کنون خلق کرده اند، داشته باشند!

پیدا کردن حدس و گمان در رابطه با وجود Vice City در GTA VI سخت نیست. همه جا می توانید این شایعات را پیدا کنید. قاعدتا ما تنها افرادی نیستیم که دستانمان را به سوی آسمان بازکرده ایم و آرزو می کنیم که این شایعه به حقیقت بپیوندد!

6. پشتیبانی از واقعیت مجازی

بدیهی است که برخی از گیمرها همیشه "واقعیت مجازی" (Virtual Reality) را به عنوان یک گیمیگ یا وسیله‌ی گیمینگ بی کاربرد در نظر می گیرند. این وسیله، درحالی که مناسب سلیقه‌ی همه‌ی افراد نیست، توانسته توجه برخی از توسعه دهندگان را جلب کند. با توجه به اظهارات وبسایت valuewalk ، راکستار هم جزئی از این توسعه دهندگان است!

تیتر انتخابی آن ها بدین شرح است : شایعات اخیر GTA 6 به پشتیبانی از واقعیت مجازی اشاره می کنند.

همچنین گمان می رود که عنوان GTA 6 از یک هدست واقعیت مجازی پشتیبانی خواهد کرد. البته نکته‌ی قابل توجه این است که قابلیت واقعیت مجازی، قطعا یک اجبار برای تجربه‌ی GTA 6 نخواهد بود. مطمئنا راکستار نمی خواهد ریسک از دست دادن افرادی که بر این باورند که VR مخفف "Vastly Redundant" (به معنای بسیار اضافی) است را به جان بخرد!

با این حال، در دنیای GTA بازار خوبی برای آن وجود دارد.

فراموش نکنید که هم GTA V (نسخه نسل هشت) و هم Red Dead Redemption II در زمان انتشار، دارای دوربین اول شخص بودند که باعث ایجاد تغییر در برخی از مکانیک های بازی شد. اگر راکستار بتواند دوربین اول شخص را با پشتیبانی مناسب از واقعیت مجازی ترکیب کند، می تواند نتیجه‌ی بسیار ویژه ای را به ارمغان بیاورد که تجربه‌ی تازه ای ارائه خواهد داد!

5. ساخت شخصیت در بخش تک نفره

از زمانی که ترور، مایکل و فرنکلین به صورت همزمان وارد زندگی هایمان شدند، مدام صحبت هایی درمورد وجود چند پروتاگونیست در بازی های آینده‌ی راکستار شکل گرفته اند. اگر بخواهیم به صورت دقیق تر بیان کنیم؛ شایعاتی وجود دارند که مبنی بر آن ها، بازی GTA 6 هم دارای بیش از یک شخصیت اصلی قابل بازی است و از نظر وبسایت Expert Reviews یکی از آن شخصیت ها، کاملا قابل شخصی سازی خواهد بود!

به GTA Online فکر کنید؛ وجود یک شخصیت قابل شخصی سازی کاملا مناسب به نظر می رسد!

اگر راکستار بتواند سیستم شخصی سازی GTA Online را با ابزاری بهتر و عمیق تر بهبود دهد، می تواند ساخت یکی از شخصیت های اصلی بخش تک نفره‌ی GTA 6 را بر عهده‌ی خود بازیکنان قرار دهد. البته، پیش زمینه داستانی و صداگذاری این کرکتر، باید کاملا با داستان سرایی کلی بازی هماهنگ باشد اما در هر صورت، اضافه شدن قابلیت کرکتر سازی در فرنچایزی که همیشه مقداری به سمت آن گرایش داشته، جذاب به نظر می رسد!

اصلا غیر ممکن نیست که GTA 6 یکی از کرکتر های بخش سینگل پلیر را کاملا به گیمرها واگزار کند تا آزادانه درمورد آن تصمیم بگیرند. به هر حال، در Saints Row شاهد بودیم که سازندگان، شخصیت اصلی بازی را به صورت کامل در اختیار بازیکنان قرار دادند و تمام تغییراتی که در آن شکل می گرفت را با استفاده از "جراحی پلاستیک" توجیه کردند!

4. حضور سلبریتی های معروف در میان صداپیشگان بازی

شایعه‌ی حضور Ryan Gosling, Eva Longoria و تعداد دیگری از سلبریتی ها در عنوان GTA VI مدت هاست که در شبکه های مجازی پخش شده و هنوز هم رد و یا تکذیب نشده است! بگذارید به سر اصل مطلب می رویم؛ وجود بازیگران و ستارگان درجه‌ی یک در بازی GTA 6 یکی از بزرگ ترین آرزوهای طرفداران است!

آیا اتفاق خواهد افتاد؟ شاید! به هر حال رد کردن این شایعه در فرنچایزی همچون Grand Theft Auto احمقانه است!

در گذشته، صداپیشگی سلبریتی های بزرگ در بازی های GTA یکی از اتفاقات معمول بود اما در نسخه های اخیر GTA شاهد ناپدید شدنش بوده ایم. اما این روز ها که حضور سلبریتی ها در بازی های ویدیویی بیشتر شده (همانند حضور Sean Bean در Hitman 2) شاید راکستار باز هم از سراغ قدرت سلبریتی های معروف استفاده کند!

هیچ کس نمی تواند انکار کند که یک صداپیشگی خوب می تواند به موفقیت بازی کمک کند و تعداد کسانی که صداپیشگی آن ها از بازیگران هالیوودی بهتر است، بسیار انگشت شمار می باشد. در هر صورت به نفع راکستار است که از تعدادی سوپراستار استفاده کند؛ حالا حتی اگر انتخاب آن ها Gosling یا Longoriaنباشد.

3. وجود یک شخصیت خانم قابل بازی

بر خلاف نسخه های قبلی سری GTA که نقش خانم ها در روند داستان بازی تنها به استفاده های جنسی ختم می شد، در GTA 6 باید شاهد یک کرکتر مونث خوب باشیم! از سال 2013 تا کنون، جهان تغییر کرده و مردم خواهان نقش های بهتر و برجسته تری برای کرکتر های زن هستند.

یکی از اینسایدر های کمپانی راکستار اظهار داشته که بازی GTA 6 دارای یک پروتاگونیست خانم خواهد بود. اگر این شایعه به حقیقت بپیوندد، بسیار عالی خواهد شد. البته لازم به ذکر است که تعدادی از مردم، بجای منفعت خود بازی، هرتصمیمی که برای تبلیغات و کسب اعتبار گرفته شود را تحسین می کنند.

توسعه دهندگان، می توانند کار های بسیار زیادی با یک شخصیت زن جدید و تازه که در جهانی که همیشه با عنوان "دنیای مرد ها" شناخته می شد، قدم می گذارد، انجام دهند! آقای "دن هاوزر" (Dan Houser) (معاون و از بنیان گذاران شرکت راکستار) در سال 2013 طی مصاحبه ای با وبسایت The Guardian گفته بود که از اینکه یک شخصیت زن را تنها بخاطر زن بودنش در GTA V قرار دهد، متنفر است! این نشان می دهد که چه مدت است که راکستار به این مسئله فکر می کند.

2. در GTA 6 شاید دیگر شاهد طنز های سیاسی نباشیم

آقای هازر هم درمورد شوخی کردن با دنیای سیاسی ای که روز به روز حساس تر و شکننده تر می شود، نگران است.

از زمانی که سری GTA در سال 2001 وارد دنیای سه بعدی شد، همیشه دارای شوخی ها و شیطنت هایی در حیطه های سیاسی بوده است؛ مثل جریانات Joe Lawton ، رئیس جمهور آمریکا در GTA IV ! به هر حال GTA همیشه به همین صورت بوده است. هیچ چیزی خارج از محدوده نیست؛ حتی رقصیدن Alex Shrub (یک عضو کنگره‌ی خیالی در GTA Vice City) با فاحشه ها!

در مصاحبه ای با GO ، یکی از اعضای ارشد شرکت راکستار اشاره کرد که این مسئله ممکن است که تغییر کند. وی در این مورد گفت : "تسلسل آزادی خواهی شدید و محافظه کاری شدید، هر دو باعث کشمکش می شوند. به همین دلیل، مسخره کردن سخت شده است." در ادامه، آقای هازر در راستای تایید حرف های وی گفت که در دوران ریاست جمهوری آقای "دانالد ترامپ" (Donald Trump) میل چندانی به ساخت یک بازی جدید از سری GTA ندارد.

بنابراین به نظر می رسد که وی به فکر به تاخیر انداختن بازی باشد. این بدان معناست که ممکن است که نسخه بعدی GTA برای اجتناب کردن از حاشیه های سیاست، تا 6 سال آینده که آقای ترامپ احتمالا رئیس جمهور آمریکاست، منتشر نشود! در جهانی که به سرعت درحال تغییر است، حتی حاشیه ای ترین بازی های ویدیویی برای زنده ماندن باید بجنگند!

1. الهام گرفتن از روایت داستانی جدّی Red Dead Redemption II

سوال پایانی : آیا روایت داستان، شخصیت پردازی و داستان سرایی جدّی ای که در Red Dead Redemption II دیدیم، برای همیشه رویکرد راکستار را تغییر داده است؟!

داستان "آرتور مورگن" (Arthur Morgan) (شخصیت اصلی بازی Red Dead Redemption II) به گونه ای یک نسخه‌ی بالغانه تر، از رویکرد GTA در ارائه‌ی مسخره بازی ها و جک های زشت بود. تجربه‌ی کلی این بازی، تنها به خشونت تکیه نمی کرد، بلکه بیشتر برروی قرار دادن بازیکنان در نقش مردی که برای تنها روش زندگی ای که بدان شناخت داشت، تمرکز کرده بود.

بر خلاف رویکرد GTA در طراحی سرگرمی ها که به دعوا کردن با گنگسترها در خیابان ها، وقت گذرانی با فاحشه ها و بازی کردن بولینگ برای خنده و سرگرمی ختم می شود؛ بازی RDR2 المان های بقا به عنوان بخش های اصلی و ضروری بازی قرار داد. حس کلی بازی، یک بازی بزرگسالانه تر و بالغانه تر بود (که با توجه به تاریخ سری GTA گفتنش کمی عجیب به نظر می رسد!) که توسط نویسندگان عالی نوشته شده بود.

این مورد ممکن است که برروی GTA 6 هم تاثیر بگذارد. راکستار که همیشه حس جسارت در داستان سرایی های برتر دارد، ممکن است بخواهد که قدرت های تازه یافته‌ی خود را در فرنچایزی که آن ها را به یکی از بزرگ ترین کمپانی ها تبدیل کند، استفاده کند. این بدان معناست که آن حس واقعی گرایانه ای که در GTA IV دیده بودیم، به GTA VI بازگردد.

نظر شما چیست؟ شما چه شایعات جذابی در رابطه با GTA VI شنیده اید؟ در پایان انتظاراتی که از GTA VI دارید را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید!