“جید ریموند” و تیمش زمان فعالیت در Ubisoft، مفهومی از Splinter Cell جدید را طراحی کرده بودند

جید ریموند احتمالاََ بخش زیادی از شهرت خود را در میان عموم مدیون نقش تولیدکنندگی ارشد بازی‌های اول و دوم Assassin's Creed می‌باشد اما او همچنین به عنوان تهیه‌کننده ارشد بر روی Splinter Cell: Blacklist و Watch Dogs نیز کار کرد و از طریق این بازی‌ها نیز اعتبار زیادی را در میان بازیکنان بدست آورده است.

Blacklist در سال 2013 توسط Ubisoft Toronto توسعه یافت، استودیوای که شخص جید ریموند آن را در سال 2009 پایه‌گذاری کرده بود، البته Splinter Cell: Blacklist تا به این لحظه آخرین نسخه این سری اکشن/مخفی‌کاری به حساب می‌آید.

به گزارش پردیس‌گیم، جید ریموند در مصاحبه اخیر خود با Gamereactor در جشنواره Fan & Serious 2019 در شهر بیلبائو، چند پرسش از سوی طرفداران را پاسخ داد، پرسش‌هایی که مربوط به تکامل سری Assassin's Creed و Splinter Cell می‌شوند. جید ریموند در صحبت‌هایش اعلام کرد، قبل از ترک شرکت Ubisoft بر روی یک طراحی مفهومی جدید از سری Splinter Cell کار می‌کرده است اگرچه در حال حاضر به دلیل جدایی از آن شرکت توانایی به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر را ندارد.

او در این باره گفت:

"آخرین Splinter Cell (Blacklist که در 2013 عرضه شد) آخرین نسخه‌ای است که به فروشگاه‌ها راه پیدا کرد بنابراین می‌دانید چه اتفاقی رخ داده است؟ ما در حقیقت بر روی یک طراحی کار می‌کردیم و در نظر داشتیم آن را بسازیم اما از آن‌جا که دیگر در Ubisoft فعالیتی ندارم نمی‌توانم در مورد این پروژه صحبت کنم و من نمی‌دانم آیا کسی خواهان اشتراک اطلاعات باشد یا خیر."

طرفداران سری Splinter Cell امید داشتند در مراسم E3 2018 شاهد رونمایی از نسخه جدید سری باشند اما این انتظار تنها در حد یک شایعه نادرست و رخ نداده باقی ماند. در حقیقت "ایو گیلموت"، رئیس Ubisoft، در ماه سپتامبر گذشته اعلام کرده بود، توانایی فاش کردن جزئیات چنین پروژه‌ای را ندارد اما شرکت قصد دارد این برندها را به صورت طولانی مدت فعالیت کنند و وجود داشته باشند. شاید در سال 2019 شاهد اولین جزئیات و تریلر بازی جدید سری SC باشیم.

احتمال این که پروژه ناتمام ریموند همچنان در دست ساخت باشد و یا به طور مستقیم از آن استفاده شود بسیار کم است اما شاید تیم جدید توسعه دهنده برخی از المان‌ها و ایده‌های قبلی را بازسازی کند و ماجراجویی بعدی سم فیشر را برای ما به ارمغان بیاورد.

جید ریموند همچنین در رابطه با سری Assassin's Creed و تبدیلش به یک بازی نقش آفرینی و استفاده هر چه بیشتر این المان‌ها در سری نیز صحبت کرد:

"Assassin's Creed به چیزی بسیار تا بسیار بزرگ‌تر از انتظارات تیم اصلی تبدیل شده است. ما فکر می‌کردیم کار با سه نسخه به پایان می‌رسد اما حالا بیش از 20 بازی یا بیشتر از این سری وجود دارد. از نظر تکامل، بدیهی است که بخش عمده تمرکز به سمت RPG و المان‌های نقش آفرینی برود. به نظر من موفقیت در گروی سرگرمی و درگیر شدن است، وقتی که شما یک داستان با شروع،میانه و پایان دارید، وقتی داستان تمام شد، ادامه دادن سرگرمی و درگیری نیز سخت می‌شود اما من فکر می‌کنم بهترین جواب و راه حل، سیستم‌های نقش آفرینی می‌باشد. حال به جایی می‌رسید که توانایی ایجاد سرگرمی بلند مدت را دارید و راه‌های بیشتری برای تعامل با محیط به وجود می‌آید. بنابراین Assassin's Creed به یک تجربه شبه RPG تبدیل شد و این برای من بسیار هیجان‌انگیز است چرا که ما در ابتدا یک بازی اکشن توسعه دادیم، عنوانی که بیشتر یک بازی دنیای‌باز اکشن خالص بود. این بسیار جالب است و من فکر می‌کنم موضوع بیشتر به سمت خواسته کاربران و موارد سیستمی سوق پیدا کرده و آن‌ها چیزهای خوبی هستند که با بیان احساسات بازیکنان در یک راستا قرار دارند."

نظر شما در این باره چیست؟