۲۰ برنامه تماشاخانه‌های تهران در هفته اول زمستان ۹۷

تئاترهای تهران در هفته اول زمستان ۹۷ را در سرویس هنری روزیاتو معرفی کرده ایم که جدید ترین برنامه تماشاخانه‌های شهر را به نمایش در می آورد. اخیرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده است که معاونت گردشگری هنری به عنوان یکی از مجموعه‌های این وزارت‌خانه تاسیس خواهد شد تا روند استقبال گردشگری هنری در گالری‌ها و مراکز هنری ۳۱ استان کشور افزایش یابد. موضوعی که با تاسیس وزارت گردشگری ایران در سال ۹۸ می‌تواند فضای گردشگری هنری ایران را بهبود بخشیده و فرصت‌های سرمایه گذاری این عرصه را تغییر دهد.

با ۲۰ برنامه تماشاخانه‌های تهران همراه ما باشید.

تصویری از اجرای نمایشی در دانشگاه آزاد قوچان

عمارت نوفل لوشاتو

نمایش انحراف موقت نوشته و کار بهنام حجتی ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شماره ۲ این تالار نمایشی به روی صحنه است و نیما خطیب شاد و ریحانه مسگری در آن ایفای نقش می‌کنند.

مرد و اسلحه نام نمایشی به نویسندگی جرج برنارد شاو است که مترجم آن علاالدین بازارگادی و رسول قادری کارگردان آن است. این نمایش ساعت ۲۱ در این مجموعه به روی صحنه است و بازیگران آن حمید رضا رکنی، مجید وزیری، تینا عاقل نژاد، محمد حسن ثنایی، نگین غفاری، پریسا علیزاده، رویا نادری و رسول قادری است.

نمایش مردی به نام اوهه اثر اسلامیر مروژک، ترجمه نوید ادیبی‌فرد به کارگردانی بهرام سروری‌نژاد ساعت ۲۱ در سالن شماره ۱ این مجموعه اجرا می‌شود و بازیگران آن سامان توحیدی، شایان خدامی، محمدجواد ذوالقدر، آتوسا راستی، عسل سادات‌اصفهانی، بهرام سروری‌نژاد، هورداد سروری‌نژاد، محمدرضا قلمبر، کامیار محبی و ندا نوری هستند.

تحت تاثیر نوشته و کار رسول کاهانی ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شماره ۲ عمارت نوفل لوشاتو اجرا می‌شود. بازیگران این اثر نمایشی مینا اسکندری، امیر پاکاری، سرور پیروانی، بهنام چاشی، سعید حشمتی، داریوش رشادت، هادی شیخ الاسلامی و مریم مهدی زاده هستند.

تئاترهای تهران

خانه نمایش مهرگان

نمایش بی سرپرست نوشته بهنام سرلک با طراحی و کارگردانی امیر عبادی از ۲۵ آذر ماه ساعت ۱۷:۳۰ در سالن شماره دو خانه نمایش مهرگان به روی صحنه است و بهاره گودرزی، امیر عبادی، بهنام سرلک، مژگان اخلاقی، سینا توکلی، فاطیماه سمائی و میثم پیرمحمدی بازیگران این نمایش هستند.

تئاترهای تهران

به دنیا خوش آمدید به نویسندگی و کارگردانی پارسا ذوالفقاری ساعت ۱۷ در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود. سحر احسانی، زهرا ایران نژاد، غزال راه آورد، مهسا سیاری، فرشاد فعال، غزال قربانی، صادق کاهانی، حسین لطفی، نیما میرزا حسین و امیررضا نظری در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

شی آف نوشته و کارگردانی داوود پورحمزه از ۲۵ آذر ماه ساعت ۲۰ در سالن شماره ۲ این مجموعه به روی صحنه است و مصطفی لطیفی خواه، شیرین صفایی، محمد فراهانی، یلدا تحویلدار، الناز شهبازی و داوود پورحمزه در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

نمایش معرفی می‌کنم شوهرم آقای پیجازی نوشته گیتی بایندر و کار محسن شکری از ۲۷ آذر ماه ساعت ۲۱:۱۵ در سالن شماره ۲ این خانه نمایش اجرا می‌شود و بازیگر آن حامد اسدی، عرفان بابایی، پاشا تیموری، وحید زارعی، سها علیمرادی، زهره موسی زاده و پارسا قره داغی است.

از اونور کارائیب کشوندیش اینجا چیکار!؟ به نویسندگی نگار دوستی ثانی و کارگردانی سمیرا مهدوی ساعت ۱۹ در سالن شماره ۲ این مجموعه اجرا می‌شود و پژمان عبدی، محمدعلی حسینعلی پور، حامد فعال، آنالی شکوری و راحله طاهری در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند.

محبوبه‌ها نوشته نوشین تبریزی به کارگردانی ژاله صامتی ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شماره یک این تماشاخانه اجرا می‌شود و بازیگران آن هناز نازی، معصومه رحمانی، مارال فرجاد، ژاله صامتی، کتانه افشاری نژاد، پریسا محمدی و نوشین تبریزی هستند.

سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران

زورخانه عنوان پرفورمنسی با کریوگرافری و اجراگری مصطفی شب‌خوان است که از ۲۷ آذر ماه ساعت و ۲۱۱۸ در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود.

نمایش لغزش آنی کلام با طراحی و کارگردانی امید مشهدی و نازنین بهرام ساعت ۱۹:۳۰ در این مجموعه به روی صحنه است و بازیگران آن محمد اسد، نازنین بهرام، ثمره جوهرچی، حامد حسین زاده، امیرحسین حسینی، رضا حیدری نیا و نیلوفر شایانی هستند.

گربه‌ها و آقاها نوشته حسین امرایی و کار احسان بیات فر ساعت ۲۱ در سالن استاد انتظامی اجرا می‌شود و بازیگران این اثر نمایشی لادن نازی، مسعود رمضانی، محدرضا جمشید‌پی، احسان بیات‌فر، حسین امرایی و علی میری هستند.

تماشاخانه دیوار چهارم

میلاد محمدی‌پور نمایش شب هزار و یکم اثر بهرام بیضایی را ساعت ۱۷:۳۰ در سالن اصلی این تالار نمایشی به روی صحنه آورده است و میلاد محمدی پور، زینب فرحزادی، محدثه نویانی، مهرانا عیسی پور، پارمیدا زارعی، محمدرضا محمودی، پانیذ جعفری، کیمیا نهرین و الهه غفوری در آن ایفای نقش می‌کنند.

نمایش دارم اینجا تجزیه می‌شم به نویسندگی بهاالدین مرشیدی و کارگردانی احسان گرایلی ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه دیوار چهارم اجرا می‌شود و بازیگران آن شکوفه داودی و بهاالدین مرشدی هستند.

پادشاه می‌میرد نوشته اوژن یونسکو و کار محمد فاتحی ساعت ۲۱ در سالن اصلی این مجموعه اجرا می‌شود و بازیگران آن مجید اقبالی، الهه فربدزاده، یاسمین بنیادی، علی علیایی، محسن بخشی و سمیه خواجوند هستند.

تئاتر مولوی

هار عنوان اثر نمایشی جدیدی است که ساعت ۲۰:۳۰ در سالن اصلی این مجموعه به روی صحنه است و علیرضا آشوری، سپندار اعلم، میلاد افواج، مرصاد بورقان، متین حبیبیان، علی اصغر حسینی، شهاب رحمانی، اکبر سلمانی اله دادی، مهدی قربانی، جواد کارگر، بردیا مشهودی و نرگس نیک سیرت در آن ایفای نقش می‌کنند.

نمایش تجزیه نوشته صبا نجاتی به کارگردانی مرتضی جلیلی دوست ساعت ۱۸:۳۰ در سالن اصلی این تماشاخانه اجرا می‌شود و بازیگران آن عرفان امین، مصطفا امیری، صبا نجاتی، کمال کلانتر، عماد درویشی، اسماعیل کمالی دهقان، المیرا آشفته، آرش رفیعی و، نفیسه زارع هستند.

فرهنگسرای نیاوران

نمایش پول و پیاز ساعت ۲۰ در سالن گوشه نیاوران اجرا می‌شود. این نمایش نوشته و کار آدینه سمنانی است و بازیگران آن شاهرخ هدایی، مهدیه جلمبادانی، هادی شبانی و آدینه سمنانی هستند.

تئاترهای تهران

رد پای نی نی نو عنوان اثر نمایشی نوشته و کار زیبا برجی فلاح است که ساعت ۱۷:۳۰ در سالن گوشه این فرهنگسرا به روی صحنه است و بازیگران آن بهمن داداشی، سهیل پناهی، مژگان منتصریان و هلیا نصرالهی هستند.

تماشاخانه شانو

تیمون آتنی نوشته و کار مهدی رضایی ساعت ۱۹:۳۰۵ در این تالار نمایشی با بازی مهدی رضایی، حمیدرضا عیوضی، فرزین فولادپنجه، بنیامین میلان، فرناز افشار و صدف روزبهانی به روی صحنه است.

نمایش سند روم استکهلم به نویسندگی و کارگردانی امیرعلی ابراهیمی ساعت ۱۸ در این مجموعه به روی صحنه است و امیرعلی ابراهیمی، حسین طهماسبی، رها خسروشاهی، سینا آذربایجانی، علی ابراهیم، کسری کیادی، کیارا کیاشمشکی، کیمیا علوب، کیمیا کریمیان، متین نجاتی، محمدرضا آریان صدر، ندا لاهوتی آذر و نغمه اسلامی دراین نمایش ایفای نقش می‌کنند.

تماشاخانه ایران تماشا

خاله سوسکه عنوان نمایشی است که روزهای پنجشنبه و جمعه‌ها ساعت ۱۷ و ۱۸ در این مجموعه به روی صحنه است. کارگردان این نمایش سینا نورایی است و بازیگران آن صالح خواجه، آنا نمکچیان، مهرزاد شربت خواری، زهرا اصغری، سینا نورایی و مهدی سرابی است.

نمایش آدم برفی نوشته مهدی مهدی آبادی و کار آنان نمکچیان پنج شنبه و جمعه‌ها ساعت ۱۷ و ۱۹ در این مجموعه به روی صحنه است و بازیگران آن هدی فلاح، آنا نمکچیان، سینا نورایی، مهدی سرابی و آریو علینژاد تشکری هستند.

علیمردان خان نیز به کارگردانی سنیا نورایی با بازی صالح خواجه، آنا نمکچیان، مهرزاد شربت خواری، مینا ابراهیمی، محمد بیگی، سینا نورایی و مهدی سرابی ساعت ۱۸ روزهای پنجشنبه و جمعه در این تالار نمایشی به روی صحنه است.

خانه موزه استاد عزت‌الله انتظامی (قیطریه)

عشق من، حامد بهداد نوشته افشین هاشمی به کارگردانی شکرخدا گودرزی ساعت ۲۰:۳۰ در این موزه به روی صحنه است و بازیگران آن خسرو احمدی و ایلیا منفرد هستند.

نمایش دهشت و نکبت رایش سوم عنوان اثر نمایشی اثر برتولت برشت است که به کارگردانی داریوش مودبیان ساعت ۲۰ در خانه موزه استاد عزت الله انتظامی با بازی سارا ابراهیمی، علیرضا اخوان، سحر اسکندری، سعید پارسا، علی دشتی، هستی رزازچیان، محمد سلطانی، آرین صفایی، هومن صفایی، مهرناز عباسی، نگار نیکنامی و داریوش مودبیان اجرا می‌شود.

تماشاخانه سنگلج

نمایش بنگاه تئاترال اثر علی نصیریان با کارگردانی نسیم تاجی ساعت ۱۸ در این تماشاخانه اجرا می‌شود و نقش‌آفرینان این نمایش هادی شیرمحمدی، محمد پاکدل جوان، مجتبی قربانی، مهرداد باقری، رضا نعمتیان، درسا جهانگیری، لیلا ارجمند پیوند و حامد سوری هستند.

قحط الرجال ساعت ۲۰ در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه است و بازیگران آن حسین رفیعی، مهسا ایرانیان، الهه پورجمشید، جمال فؤادیان، فیروز حیدرزاده، امین اکبری نسب، کوروش رخشنده پی، علی عطایی حور و داوود معینی کیا هستند.

تماشاخانه استاد جمشید مشایخی

نمایش خدای کشتار اثر یاسمینا رضا، ترجمه مائده طهماسبی با کارگردانی مجید کرمی ساعت ۲۰:۳۰ در این تالار نمایشی اجرا می‌شود. روزبه امامی، زهرا سجادی فرد، سامان دهقانی، پرستو درویش، دانیال تیمور نژاد و مجید کرمی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

کاترپیلا و چرا خرس‌ها دم‌های کوتاهی دارن؟! نوشته جین ام متسون، با ترجمه سیمین امیریان و کارگردانی مهرنوش دارا ساعت ۱۸ در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی به روی صحنه است و بازیگران آن ماهان عابدی، عسل عسگری، امیرصدرا حقانی، هلیا نورپوری، باربد فرشیدزاده، مه یاس پازوکی، حسام کامرانی، پارسا حسینی، طاها عابدی، حدیثه قربانی، آیناز کرمانی، رها عربگری، آدرینا افشار، آرامیس روبیاتی، آرمبتی معینی، تسنیم جعفری، سما عرب، بردیا خرسند، پرنسا گونه فراهانی، مانلی فراهانی، مرسانا آقاحسینی، رایان سرلک، راتا مهدوی، اریابد مقدم، امیر محمد مصطفایی و ترنم رضایی هستند.

تئاتر باران

نمایش داشتی عاشقونه باهام حرف میزدی نوشته و کار علی بابایی از ۲۸ آذر ماه ساعت ۱۷ در این تماشاخانه به روی صحنه است علی بابایی، رویا جزینی، سمانه شعاعی و امیر رضا ملکی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

هتل کوهستانی به نویسندگی واسلاو هاول ترجمه رضا میرچی و کارگردانی آریو راقب کیانی ساعت ۱۹ در تئاتر باران به روی صحنه است و روزبه انصاری، سروش بشارتی، شهاب حیدری، میرحسین نونچی، نازنین مهر، ریحانه جهانی، مهرنوش مسعودیان، مجید وهابی، بهار موسوی، کوشا نشتایی، رضا گرشاسبی، سپنتا سکوتی و بهزاد کریمی در این اثر ایفای نقش می‌کنند.

نوشته ۲۰ برنامه تماشاخانه‌های تهران در هفته اول زمستان ۹۷ اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.