عنوان معرفی نشده‌ی اکشن نقش آفرینی RuneScape در دست توسعه قرار دارد

Runescape

خیلی وقت است که از قله‌ی محبوبیت RuneScape فاصله گرفته‌ایم ولی قلب بزرگ‌ترین و آپدیت شده‌ترین MMORPG هنوز می‌تپد و اینطور که پیداست قرار هم نیست در آینده نزدیک جایی برود.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از comicbook، از زمان عرضه‌ی بازی در سال 2001، بیش از 200 میلیون بازیکن در آن شرکت نموده و تعدا بی‌شماری به روز رسانی دریافت کرده. این عنوان حتی برای سیستم عامل‌های iOS و Android نیز با قابلیت cross-play موجود می‌باشد. و ظاهراً آنقدر تمایل نسبت به نسخه‌ی کلاسیک Runescape وجود داشته است که استودیوی توسعه دهنده یعنی Jagex در نهایت یک ورژن جدای "Old-School" برای افرادی که به دنبال حس نوستالژی هستند یا کسانی که ترجیح می‌دهند Runescape همان حس خالص گذشته را داشته باشد منتشر کرده.

به نظر می‌رسد که Jagex قصد دارد بار دیگر به سراغ Runescape برود ولی اینبار به دنبال چیز متفاوتی است. طبق صفحه‌ی LinkedIn یکی از کارمندان جدید این استودیو، یک IP جدید بر اساس دنیای این بازی درحال ساخت است.

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوئیم، رزومه‌ی نیتن ریچاردسون، تهیه کننده‌ی اجرایی پروژه‌ی معرفی نشده‌ی مذکور، از جزئیات منتشر نشده‌ای پرده برداری می‌کند.

آقای ریچاردسون که از ماه اکتبر با Jagex همراه بوده، این متن را در صفحه‌ی Linkedin خود ارسال کرده؛ "یک Runescape معرفی نشده با دنیایی اشتراکی و به سبک اکشن نقش آفرینی." همینطور که مشاهده می‌کنید، Jagex همه چیز را تغییر نداده و ساختار دنیای اشتراکی این سری بازی را ادامه می‌دهد.

جالب توجه است که یک عنوان اکشن نقش آفرینی، تفاوت‌هایی با سیستم نبرد سنتی این سری بازی ایجاد می‌کند و میتواند به این معنی باشد که این عنوان بالاخره وارد کنسول‌ها می‌شود. با اینکه هیچوقت به نظر نیامده که Runescape گزینه‌ی مناسبی برای کنسول‌ها باشد، عناوین اکسن نقش آفرینی روی کنسول‌ها زیاد هستند، پس احتمال دارد این پروژه جدید محدود به PC نباشد.

سابقاً در 2017، استودیوی Jagex اعلام کرد با شرکت نرم‌افزاری Improbable برای استفاده از تکنولوژی مبتنی بر سیستم ابری SpatialOS که برای بازی‌های مولتی‌پلیر آنلاین با اندازه‌های بزرگ مناسب است همکاری خواهد داشت. در ادامه، حین صحبت با GamesIndustry، مدیر عامل Jagex آقای فیل منسل (Phil Mansell)، تأیید کرد که استودیو درحال کار کردن روی یک MMO نسل بعدی است. ممکن است این پروژه‌ی همان عنوان باشد، اگرچه، احتمال دارد با چیز کاملاً متفاوتی سر و کار داشته باشیم.

در هر صورت، بعید است که به این زودی‌ها اخباری درمورد بازی داشته باشیم، مخصوصاً اگر به تاریخ پیوستن ریچاردسون به تیم توجه کنیم. علاوه بر این، Jagex هم عجله‌ای برای منتشر کردن عنوان خود ندارد.