استودیو سازنده H1Z1 با تعدیل نیرو رو به رو شد

استودیو Daybreak به دلیل "بهینه‌سازی و تجدید ساختار" با یک تعدیل نیروی 60 تا 70 نفری مواجه شد. هنوز مشخص نیست چه تعداد نیرو به دنبال اخراج 60 تا 70 نفری تحت تاثیر قرار می‌گیرند و آن‌ها هم شغلشان را از دست داده‌اند.

این دومین دور از تعدیل نیروی استودیو مذکور در سال جاری می‌باشد. در آوریل گذشته، گروه بزرگی از اعضای استودیو اخراج شدند اگرچه تعداد دقیق آن‌ها توسط Daybreak اعلام نشد. دلیل تعدیل نیروی قبلی "بهتر شدن موقعیت‌ها برای آینده شرکت و بهینه‌سازی نیروی کار" ذکر شده بود.

بر اساس گزارشات این کاهش نیروی کار جدید نیز تحت تاثیر تعدیل قبلی رخ داده و این دو به طور مستقیم با هم در ارتباط هستند.

Daybreak در بیانیه‌ای اعلام کرد:

"ما در حال تنظیم و بهینه‌سازی ساختار خود هستیم تا مطمئن شویم برای ادامه موفقیت در سال‌های آینده به بهترین موقعیت رسیده‌ایم. این تلاش نیازمند تغییر در سازمان بود و ما هر کاری که بتوانیم در راستای حمایت از کسانی که در سخت‌ترین شرایط با ما بودند خواهیم کرد. ما به دنبال این هستیم که تاثیرگذاری مفید و بهبود و دوباره چینی امکانات را انجام دهیم. ما همچنان بر روی حمایت از بازی‌های حال حاضر خود و توسعه عناوین آینده تمرکز می‌کنیم."

"جان سمدلی"، رئیس سابق Sony Online Entertainment، در این باره اظهار نظر کرد و در توییتر گفت:

"از خبر تعدیل نیروی Daybreak بسیار ناراحت شدم و متاسفم. آن‌ها افرادی بودند که اگر اوضاع خوب پیش می‌رفت باید برای 10 سال آینده به کار کردن می‌پرداختند. در حال حاضر من بسیار بسیار بسیار عصبانی هستم. این ماه دسامبر و تنها چندین روز قبل از کریسمس می‌باشد و Daybreak اینگونه با کارمندانت رفتار می‌کنی. بیخیال!"

برخی از منابع فکر می‌کنند استودیو آستین در تگزاس به دنبال این تعدیل نیروی گسترده تعطیل شده است اما به گزارش پردیس‌گیم و با توجه به اعلانات شرکت Daybreak، این اتفاق رخ نداده و استودیو آستین همچنان فعال باقی خواهد ماند. همانطور که Variety چندی پیش تایید کرده بود، این استودیو بر روی یک بازی رونمایی نشده کار می‌کند.

نظر شما در این باره چیست؟