فیل اسپنسر خواهان Xbox Game Pass بر روی تمامی دستگاه‌ها است

رئیس بخش Xbox شرکت ماکروسافت،"فیل اسپنسر"، در کنفرانس اخیر خود در سان‌فرانسیسکو اعلام کرد که خواهان سرویس Xbox Game Pass بر روی تمامی دستگاه‌های موجود می‌باشد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از VG247، تمرکز اصلی و هسته صحبت‌های اسپنسر حول دستگاه‌های موبایل می‌چرخد و به نظر می‌رسد این پلتفرم روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند

این گفت و گوی اسپنسر به شکلی از صحبت‌های رخ داده در E3 2018 سرچشمه می‌گیرد. در مراسم E3 گذشته او به مخاطبین اعلام کرد که مردم باید هر جا که می‌خواهند و بر روی هر سرویسی که مایل هستند به بازی کردن بپردازند، این چیزی است که شرکت‌های EA و Ubisoft هم خواهان آن می‌باشند و به لطف تکنولوژی ابری چنین چیزی قابل انجام خواهد بود.

به لطف سرویس استریم جدید شرکت مایکروسافت که در حال حاضر پروژه xCloud خوانده می‌شود به زودی شاهد گسترده شدن سیستم ابری بر روی دستگاه‌های موبایل خواهیم بود. در ماه اکتبر گذشته اعلام شد، سرویس مذکور در سال آینده لانچ می‌شود و اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی پیش برود، ارائه Xbox Game Pass بر روی پلتفرم موبایل قدم بعدی خواهد بود.

اسپنسر در این باره گفت:

"ما باید مطمئن شویم که در بخش ارائه محتویات free-to-play سطحی جهانی را تصاحب کرده‌ایم اما باید یک هزینه اشتراک پایین در نظر بگیریم تا مشتریان محتویات زیادی را در دسترس داشته باشند. بنابراین ما Xbox Game Pass را خلق کردیم. بر روی کنسول‌ها شروع شد به PC خواهد آمد اما در نهایت هدف اصلی تمامی دستگاه‌های موجود می‌باشد."

"ما از مشتریان و طرفداران خود بر روی Xbox بهره بردیم و شروع به گسترش دادن Xbox Game Pass کردیم اما به عنوان شخصی که دیدگاه بلند مدتی نسبت به کسب و کار شرکت دارد، شما باید به این موضوع به عنوان مدل کسب و کار نگاه کنید که در سطح میلیاردی قرار دارد نه این که به تنها چند صد میلیون نفر از مردم فکر کنید."

مایکروسافت در ماه اکتبر گذشته اعلام کرد که برنامه آن‌ها شامل ارائه Xbox Game Pass بر روی PC نیز می‌شود، بدان معنا که به جایی خواهیم رسید ناشرانی غیر از مایکروسافت عناوین مختلف خود را در این سرویس منتشر کنند.

با توجه به رابطه خوب مایکروسافت با نینتندو امکان ارائه سرویس XGP بر روی Switch و یا کنسول بعدی نینتندو وجود دارد اما سونی چطور؟ این یک داستان کاملاََ متفاوت است. شرکت سونی در مقابل سایر رقبا روی خوشی نشان نداد و با کلی بحث و جدل در آخر Cross-Platform بازی Fortnite را پذیرفت پس مایکروسافت برای جلب نظر سونی باید با سیاستی درست تلاش کند.

نظر شما در این مورد چیست؟