رقیبی جدید برای استیم؛ در اقدامی غافلگیرکننده شرکت Epic از سامانه فروش بازی‌های آنلاین خود رونمایی کرد

epic games

همیشه در مورد اینکه تا چه مقدار از سود حاصل از فروش بازی‌ها به استدیو توسعه‌ دهنده/ناشر بازی و چقدر آن به پلتفرم مقصد برسد، بحث و جدل وجود داشته است. شرکت Epic Games، سازندۀ عنوان عظیم و پول‌ساز Fortnite، امروز اعلام کرد که آنها قصد افتتاح فروشگاه آنلاین خود را با هدف تقسیم سود بسیار منصفانه‌ دارند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از سایت DualShockers، این فروشگاه آنلاین که Epic Games Store نام دارد، با تقسیم سود 88/12 درصد بین توسعه دهندگان و شرکت Epic Games، در زمینۀ فروش بازی های ترد-پارتی PC و Mac با فروشگاه‌هایی نظیر Steam و Origin رقابت می‌کند. چنین تقسیم سودی پیش از این هم در تابستان امسال و در فروشگاه موتور بازی‌سازی Unreal Engine مشاهده شده بود که طی آن، تقسیم سود از مقدار 70/30 به 88/12 رسیده بود.

در مقایسه با شرکت Epic Games، شرکت Valve با فروشگاه Steam میزان 20 الی 30 درصد از سود فروش بازی‌ها را از توسعه‌ دهندگان گرفته است. این فلسفه‌ی شرکت Epic می‌تواند رقبای خود را مجبور کند تا مقداری از سود خود بگذرند. این فلسفه‌ را می‌توان در برنامۀ Support-A-Creator شرکت Epic که اخیراً از فاز آزمایشی خارج شده است، دید. قرار است تا این برنامه با فروشگاه Epic Games Store یکپارچه شود و امکان پشتیبانی از تولیدکنندگان محتوا در YouTube ،Twitch و سایر پلتفرم‌ها را به بازیکنان بدهد.

بخشی از بلاگ شرکت Epic:

"یوتوبرها، توییچ‌ استریمرها، بلاگرها و دیگر تولیدکنندگان محتوا در حال حاضر مهمترین عامل در کشف شدن بازی‌ها هستند. با برنامۀ Support-A-Creator شرکت Epic Games، شما می‌توانید به ده هزار تولیدکننده محتوا دسترسی داشته باشبد و آنها هم به شما در ارتباط برقرار کردن با گیمرها کمک کنند. اگر شما در این برنامه شرکت کنید، تولیدکنندگانی که به گیمرها پیشنهاد خرید بازی شما را بدهند، بخشی از سود فروش بازی به عنوان دستمزد که شما مقدار آن را تعیین می‌کنید، دریافت می‌کنند. (محاسبه شدن با کد یا وابسته به لینک بازرگانی). برای شروع، شرکت Epic در 24 ماه اول مقدار 5% از سهم تولیدکنندگان محتوا را پوشش می‌دهد."

شرکت Epic Games کار خود را با لانچر بازی‌ها آغاز کرد و اکنون امیدوار است تا بازاری دوستانه برای توسعه دهندگان، تولیدکندگان محتوا و بازیکنان فراهم کند. توسعه دهندگان می‌توانند به طور مستقیم به بازیکنان دسترسی داشته باشند، بازیکنان می‌توانند از تولیدکنندگان محتوا پشتیبانی کنند و توسعه دهندگان می‌توانند به تولیدکنندگان محتوا بابت معرفی کردن بازی‌شان به بازیکنان پاداس دهند.

این رابطه‌ای است نمادین که شرکت Epic Games با کمک درآمد حاصل از عنوان Fortnite، سعی در پرورش آن دارد. در ضمن فصل هفتم عنوان fortnite هفتۀ آینده عرضه می‌شود.