گزارش: مایکروسافت به دنبال خرید یکی از استودیوهای توسعه دهنده بازی‌های پلی‎‌استیشن است

دیروز خبری را منتشر کردیم که بر اساس آن متوجه شدیم شرکت مایکروسافت به دنبال خرید استودیوهای بازیسازی بیشتری است و استودیوهای Obisidan Entertainment یا Ninja Theory برای آن‌ها کافی نیستند. حال گزارشی دیگر به ما می‌گوید که این شرکت به دنبال خرید یک استودیو همکار سونی می‌باشد.

به گزارش پردیس‎گیم و به نقل از Comicbook، کاربر توییتر با نام Klobrille که دیروز خبر مذاکرات مایکروسافت با استودیوهای مختلف را منتشر کرده بود اینبار به این نکته اشاره کرد که این شرکت در مرحله مذاکره با یک استودیو جدید قرار دارد که وضعیت آن با دیگر سازندگان مورد بررسی مایکروسافت تفاوت دارد.

Klobrille در توییت جدید خود گفت:

"بیاید امروز را کمی جذاب‌تر کنیم. من می‌توانم بگویم که بخش Xbox مایکروسافت با یک استودیو با اندازه‌ها و تعداد اعضای متوسط در گفت و گوی پیشرفته قرار دارد، استودیوای که تا حدی سابقه همکاری با پلی‌استیشن را دارد. هیچ اسمی منتشر نشده اما این یک خرید جذاب و بحث برانگیز خواهد بود."

اشاره به "استودیو با اندازه متوسط" بدین معنا است که احتمالا شاهد خرید یکی از تیم‌های AAA سونی مانند ناتی داگ توسط مایکروسافت نخواهیم بود اما احتمالاََ مایکروسافت به دنبال خرید استودیوای می‌باشد که قبلا سابقه همکاری با سونی را داشته است اما مستقیماََ زیرمجموعه آن‌ها نیست.

حال قبل از این که به این فکر کنید که "خب، مشخص است، این استودیو Insomniac Games خواهد بود، آن‌ها قبلا در مورد Sunset Overdrive با مایکروسافت کار کرده‌اند و الآن در حال ساخت ادامه آن می‌باشند"، بهتر است فکر خود را دور بیاندازید چرا که یک کاربر توییتر این سوال را پرسید و Klobrille آن را رد کرد.

این موضوع تا حدی عجیب است، مایکروسافت در حال انجام مذاکرات با چه استودیوای می‌باشد و چه در سر دارد؟ سازندگان زیادی در گذشته با شرکت سونی همکاری داشته‌اند، استودیوهایی مانند Housemarque که بر روی Resogun و Super Stardust HD کار کردند و همچنین Bluepoint Games که با بازسازی Shadow of the Colossus برای PS4 کار خارق‌العاده و بی نقصی انجام داد. از طرف دیگر Bluepoint Games یک بازسازی جذاب دیگر در دست توسعه دارد که ما هنوز جزئیاتی از آن را نشنیده‌ایم.

در هر صورت این گزارش را نمی‌توان به طور کامل باور کرد چرا که هیچ تاییدیه رسمی از سوی مایکروسافت منتشر نشده است.

نظر شما در این باره چیست؟ به نظر شما چه استودیوای نظر مایکروسافت را به خود جلب کرده است؟