بهترین فیلم هایی که حتما باید آنها را تماشا کنید / بخش سوم

2 فیلم علمی تخیلی و یک فیلم ترسناک اونم از نوع ژاپنی !

سلام خدمت همه عزیزان ! با معرفی بهترین فیلم ها برای آخر هفته بخش سوم در خدمت شما هستم! این هفته سه فیلم ناب ، جذاب و تامل برانگیز دیگه رو برای شما انتخاب کردم، امیدوارم از دیدنشون لذت ببرید!

همچنین می تونید بخش های قبل رو از اینجا مشاهده کنید ! این هفته تصمیم گرفتم 3 فیلم متفاوت براتون معرفی کنم ! یک فیلم از تارکوفسکی بزرگ ! جدیدترین فیلم اسپیلبرگ و فیلمی ترسناک از سینمای ژاپن و کوبایاشی !! پس در ادامه با معرفی بهترین فیلم ها برای آخر هفته بخش سوم همراه من باشید!

Stalker / استاکر

زمان انتشار : 1979

کارگردان : آندری تارکوفسکی

آهنگساز : ادوارد آرتمیف

بازیگران : الکساندر کایدانوفسکی – آناتولی سولونیتسین – نیکلای گرینکو

اگر با سینمای روسیه آشنا باشید! حتما اسم تارکوفسکی رو شنیدید! اگر هم نه ، باید خدمتون عرض کنم تارکوفسکی یکی از مشهورترین فیلم سازای روسیه و جهان هست که به ساخت فیلم های روانشناختی، معناگرا با تم متا فیزیکی شهرت داره ! چیزی که تارکوفسکی زیاد بهش توجه کرده مفهوم و درک انسان از واقعیت هستش !

در فیلم استاکر ، که اقتباسی ازاد از رمان گردش کنار جاده اثر برادران استروگاتسکی هست، تارکوفسکی موضوعات روان شناختی / فلسفی را با نمایه های متا فیزیکی به زیبایی ترکیب کرده ! استفاده زیبا و درست از کادر بندی و دوربین ! داستان پردازی عالی ! طراحی صحنه فوق العاده همه باعث شده تا استاکر تبدیل به یک شاهکار جهانی بشه !

داستان فیلم راجع به مکانی هستش که اگر به اونجا بری عمیق ترین آرزوی قلبی برآورده میشه ! استاکر شخص راهنما به همراه دو دانشمند برای کشف این موضوع وارد منطقه ممنوعه میشن! منطقه ای اسرارآمیز که توش مکان زمان و واقعیت به چالش کشیده میشه !

Ready Player One / شماره یک آماده

Ready Player One / شماره یک آماده

زمان انتشار : 2018

کارگردان : استیون اسپیلبرگ

آهنگساز : الن سیلوستری

بازیگران : تای شرایدن – اولیویا کوک – بن مندلسون – تی جی میلر

شماره یک آماده اسم جدیدترین فیلم استیون اسپیلبرگ بزرگ هستش، و از روی رمانی به همین نام نوشته ارنست کلاین ساخته شده. داستان درباره دنیای مجازی به نام اوسایس هست دنیایی بزرگ که از واقعیت جذاب تره ! حالا تو این دنیا سه تا ایستر اگ یا تخم مرغ های جایزه دار وجود داره هر کسی بتونه موفق بشه این 3 گنج پنهان تو بازی رو پیدا کنه صاحب این دنیا و تمام گنج های اون میشه !

موضوع مهمی که تو این فیلم اسپیلبرگ تلاش داره به نمایش بگذاره ، نزدیکی دنیای مجازی به واقعیت، وجود دنیا های موازی و قوت بخشیدن به تئوری جهان ما خود شبیه سازی است بزرگ! هستند که تا حد زیادی هم موفق به انجام این کار شده جدا از داستان که خیلی جذاب نیست ! به اکشن فوق العاده، تلفیق انیمیشن با واقعیت و کارگردانی حرفه ای اسپیلبرگ می تونیم اشاره کنیم ! در ادامه »

موزیک ویدیو جدید GUNSHIP اقتباسی از رمان Ready Player One

Kwaidan / داستان های ارواح

Kwaidan / داستان های ارواح

زمان انتشار : 1964

کارگردان : ماساکی کوبایاشی

آهنگساز : تورو تاکمیتسو

بازیگران : رنتارو میکونی – کیکو کیشی – میچیو آراتاما – میساکو واتانابه

ماساکی کوبایاشی بدون شک یکی از بهترین فیلم سازان جهان بوده ! و فیلم هایی که ساخته هر کدومشون به نوعی شاهکار هنری هستن ! اما کایدن یا داستان ارواح فیلمی هستش که از 4 بخش تشکیل شده و به 4 داستان ترسناک مختلف می پردازه که برگرفته از قصه ها و افسانه های قدیمی اژپنی هستند!

کاری که کوبایاشی تو این فیلم کرده از هر لحاظی بررسی بشه جز شاهکار نتیجه ای نمی ده ! استفاده از دکور ، کادر بندی، رنگ و نقاشی ، طراحی صحنه ، نماهای زیبا و حرکت جالب دوربین و در نهایت کارگردانی فوق العاده این فیلم رو به یک اثر ماندگار تبدیل کرده !

این فیلم سعی نمیکنه شما رو با خشونت و هیجان مصنوعی بترسونه بلکه سعی می کنه با بوجود آوردن جهانی خیالی و سورئال ذهن شما رو به چالش بکشه !

همچنین بخوانید

اولین تریلر سریال انیمیشنی Star Wars Resistance را تماشا کنید

معرفی سریال پیکی بلایندرز / خشونت از نوع انگلیسی

سریال Maniac داستان سفر در واقعیت جایگزین ! با بازی اما استون و جونا هیل

نوشته بهترین فیلم هایی که حتما باید آنها را تماشا کنید / بخش سوم اولین بار در وارونه پدیدار شد.