تحلیلگران معتقدند که Nintendo Switch پرفروش‌ترین کنسول سال آینده خواهد بود

تحلیلگران معتقدند که Nintendo Switch پرفروش‌ترین کنسول سال آینده خواهد بود

برخی از افراد معتقدند که کنسول محبوب Nintendo Switch نمی‌تواند تا اوایل سال آینده به فروش 20 میلیون واحدی خود برسد. با اینحال اما گزارشات نشان می‌دهند که این کنسول نه تنها در رسیدن به این میزان فروش مشکلی ندارد، بلکه حتی تا سال آینده می‌تواند بر فروش PlayStation 4 غلبه کند و آن را شکست بدهد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Comic Book، وب سایت Strategy Analytics اخیرا گزارشی منتشر کرده است که در آن آمده که به لطف کمپین بازاریابی قوی شرکت Nintendo، پتانسیلی که مدل جدید کنسول دارد و همچنین بازی‌های همه پسند و محبوبی مانند Super Mario Bros. U Deluxe و Animal Crossing که مطمئنا فروش بالایی خواهند داشت، کنسول Nintendo Switch می‌تواند در سال آینده بیشتر از 17.3 میلیون واحد در سرتاسر جهان فروش داشته باشد. این رقم بیش از 17.1 میلیون واحد فروش کنسول PS4 و PS4 Pro و همچنین 10 میلیون واحد Xbox One و Xbox One X می‌باشد.

این رقم‌ها، با توجه به رشد فوق العاده‌ی صنعت گیم و فروش 46.1 میلیون واحدی کنسول‌های بازی در سال جاری می‌باشد که از سال 2010، بیشترین مقدار می‌باشد، تخمین زده شده‌اند.

دیوید واتکینز (David Watkins) که به عنوان مدیر گروه Strategy Analytics فعالیت می‌کند، درباره‌ی این گزارش اخیر گفته است: "برخلاف انتظارات ما، بازار جهانی کنسول‌های بازی خانگی رشد بسیار خوبی داشته است. بسیاری از مختصصان ما در طول سال‌ها درباره‌ی نابودی و اوضاع بد صنعت بازی‌های ویدئویی نوشته‌اند، به دلیلی همچون ظهور بازی‌های مبتنی بر سرویس ابری و سطله‌ی دستگاه‌های تلفن همراه و ورود ابزارهای واقعیت مجازی؛ اما این صنعت هنوز نمی‌خواهد شکست را بپذیرد. در حقیقت این بحث جذاب برای حدودا 6 دهه است که ادامه داشته، اما روز به روز صعف‌ها و محدودیت‌های پلتفرم‌های بازی در حال حذف شدن می‌باشند."

علاوه بر آن یکسری موارد جالب نیز در این گزارش آمده است که در زیر شما می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید:

  • شرکت Sony همچنان رهبر بازار خواهد بود و تقریبا نیمی از کنسول‌های بازی در حال استفاده، کنسول این شرکت هستند و حدود 84 درصد از این نیم، PS4 یا PS4 Pro هستند.
  • تعداد مالکین کنسول‌های بازی در سال‌های اخیر، افزایش داشته‌اند و در حدود 45 درصد از خانه‌های آمریکای شمالی و 20 درصد از خانه‌های اروپای غربی، حداقل یک کنسول وجود دارد.
  • ارزش کسب و کارهای در زمینه‌ی بازی‌های ویدئویی در سال 2018 با افزایش 7.6 درصدی، به 15.4 میلیارد دلار رسیده است.
  • انتظار می‌رود تا تا درآمدهای مربوط به این زمینه، در سال 2019 به دلیل حجم ارسال‌ها و کاهش قیمت‌ها، به میزان 10 درصد کاهش یابد.
  • تا سال 2023، دوباره سطح درآمد مربوط به کنسول‌های بازی به سطح سال 2018 بازخواهد گشت، زیرا که تا آن موفع کنسول‌های نسل بعدی PlayStation و Xbox عرضه شده‌اند و Switch هم بروزرسانی‌هایی دریافت خواهد کرد.

علاوه بر آن چیرگ اوپادیای (Chirag Upadhyay) تحلیلگر ارشد گروه Strategy Analytics به تازگی اعلام کرده است: "چرخه‌های ارتقای کنسول‌ها همچنان ادامه خواهند داشت و نبرد سه جانبه‌ی میان شرکت‌های Sony ،Microsoft و Nintendo که هم اکنون به شدیدترین حد خود رسیده است، هیچ نشانه‌ای از کاهش بروز نداده است و صاحب هر پلتفرم باید برای بروزرسانی‌ها و نسل جدید کنسول خود برنامه ریزی کند."

نظر شما راجع به این گزارش چیست؟ شما چه کنسول‌هایی دارید؟ لطفا نظرات و تحلیل‌های خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.