مشخصات سخت‌افزاری کنسول PlayStation Classic بهتر از آن چیزی است که انتظار می‌رفت

playstation classic

کنسول PlayStation Classic که پاسخ شرکت سونی به کنسول‌های NES Classic و SNES Classic از شرکت نینتندو است، تجربۀ برخی از بهترین عناوین عرضه شده در اولین کنسول شرکت سونی با ویژگی‌ها و کیفیت بهبود یافته را برای بازیکنان ممکن می‌کند. اما به نظر می‌رسد که این کنسول به جز شبیه‌سازی بازی‌های از پیش بارگذاری شده، می‌تواند از پس وظایف بیشتری بر بیاید.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از سایت Wccftech، به تازگی Digital Foundry کنسول PlayStation Classic را دمونتاژ کرده است. آنها با این کار متوجه شدند که مشخصات سخت‌افزاری این کنسول از آنچه که فقط برای برای شبیه‌سازی کردن بازی‌های PS1 مورد نیاز است، فراتر می‌باشد.

قسمتی از مقالۀ Digital Foundry در مورد کنسول PS Classic:

"در مجموع، با در نظر گرفتن وظیفه‌ای که کنسول بر عهده دارد، سونی برای سخت‌افزار این کنسول سخاوتمندانه عمل کرده است. پردازندۀ ARM Cortex A35 از شرکت Mediatek، سیستم روی تراشه‌ای (SoC) پایین رده است که از آن استفادۀ گسترده‌ای نشده است و شاید معروف‌ترین استفاده آن به عنوان پردازندۀ منتخب شرکت Acer برای تبلت‌های ارزان‌قیمت سری Iconia One 10 باشد. پردازندۀ ARM Cortex A35 برای پردازش‌های سبک طراحی شده است که آن را به پردازنده‌ای شایسته برای شبیه‌سازی بازی‌های کنسول PS1 تبدیل می‌کند. کارایی این پردازندۀ صرفاً جهت اجرای بازی PS1 بیش از حد کافی است و این، هدف کارایی کلی بالای دستگاه را رمز‌آلود می‌کند.

مشخصات سخت‌افزاری:

– پردازندۀ مرکزی: SoC Mediatek 8167A چهار هسته‌ای از سری Cortex-A35 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز

– پردازندۀ گرافیکی: PowerVR GE8300

– چیپ صدا: Mediatek MT6392A

– مادربرد: Sony LM-11

– رم: 1 گیگابایت رم DDR3 با فرکانس 1866 مگاهرتز از شرکت Samsung

– حافظۀ ذخیره‌سازی: 16 گیگابایت حافظۀ eMMC 5.1

– ابعاد: 149x33x105 میلی‌متر

– وزن: 170 گرم

– رزولوشن مورد پشتیبانی: 720p و 480p از طریق درگاه HDMI

– ورودی برق: درگاه microUSB با ولتاژ 5 ولت و شدت جریان 1 آمپر"

کنسول PlayStation Classic که هفتۀ آینده و در روز دوشنبه 12 آذر عرضه می‌شود، شامل عناوین کلاسیک تکرار نشدنی از جمله Metal Gear Solid ،Grand Theft Auto ،Final Fantasy VII و عناوین مختلف دیگری می‌شود. جهت مشاهده جزئیات کنسول PlayStation Classic و فهرست کامل بازی‌های آن، به این صفحه مراجعه کنید.