روزنامه‌ی نیویورک تایمز قبول دارد که بازی‌های ویدئویی هنر محسوب می‌شوند

Road Dead Redemption 2

ویراستار سایت Reason.com آقای "پیتر سادرمن"، در قطعه‌ی مربوط به خود نبوغ راکستار در آخرین ساخته‌ی حماسیش را تحسین می‌کند و طی نظراتی قانع کننده بازی‌های ویدئویی را در روزنامه‌ی آمریکا شکلی از هنر می‌داند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از pcgamesn، سادرمن می‌نویسد؛ "مثل داستان‌های کلاسیک و گانگستری که بازی از آن‌ها نشأت گرفته، میتواند زمخت و خشن باشد ولی به طرزی غنی سینماتیک و حتی ادبی نیز هست، چشم انداز دیجیتالی نفس گیری از خاطرات فیلم‌های جان فورد همراه با ترکیبی از داستان‌های ماهرانه نوشته شده درباره یاغی‌ها، مهاجران، کلاهبرداران، مردان قانون و موسسان را ارائه می‌دهد که همگی تلاش می‌کنند در حاشیه‌ی شروع دنیای متمدن زندگی خود را بگردانند."

بدک نیست، مگه نه؟ مدتی می‌شود که گفتگو درباره هنر بودن بازی‌های ویدئویی شکل گرفته، به خصوص از وقتی که منتقد روزنامه‌ی افسانه‌ای "شیکاگو تریبون" آقای "راجر ابرت" در سال 2010 اعلام کرد که بازی‌های ویدئویی "هیچوقت نمیتوانند هنر باشند".

همانطور که هر خواننده‌ای که این متن را میخواند میتواند تصور کند، "ابرت" به خاطر این اظهار نظر شدیداً مورد انتقاد قرار گرفت. ولی هیچوقت نظرش را عوض نکرد و حتی پیش از مرگ تأکید دو برابری روی آن داشت.

او به شکلی خشن نوشته بود؛ "اجازه بدهید بگویم هیچ گیمری که اکنون در قید حیات است آنقدر زنده نخواهد ماند تا هنر شدن بازی‌های ویدئویی را تجربه کند."

به نظر Red Dead Redemption 2 دست کم توانسته نظر "پیتر سادرمن" را تغییر دهد و به قدری کافی بوده که سرتیتر روزنامه‌ی نیویورک تایمز را به خود اختصاص دهد.

البته، واقعاً اهمیتی ندارد. چه بخواهیم چه نخواهیم، بازی‌ها آمده‌اند که بمانند و روی فرهنگ و زندگی ما تأثیر میگذارند. حالا همانطور که چندی از بزرگان گفته‌اند، موضوع فقط این است که "رهبری کن، پیروی کن یا از سر راه برو کنار."

Red Dead Redemption 2 یکی از مورد انتظارترین بازی‌های امسال بوده و توانسته نظر بسیاری از منتقدین و طرفداران را جلب کند. میتوانید بررسی این بازی توسط پردیس گیم را اینجا مشاهده کنید.