تبادل نظر: God of War در برابر Red Dead Redemption II ؛ بهترین بازی سال کدام است؟

چندی پیش، لیست جوایز و نامزد های منتخب رویداد The Game Awards 2018 اعلام شد و همانطور که انتظار می رفت، شاهد حضور دوتا از قوی ترین عناوین سال در میان برگزیدگان "بهترین بازی سال" بودیم : God of War و Red Dead Redemption II

البته جدا از آن ها، چهار اثر باارزش دیگر نیز در این رقابت حضور دارند؛ عنوان Monster Hunter World و Assassin's Creed Odyssey در کنار بازی مستقل Celeste و عنوان پرفروش Marve's Spider Man در همایش امسال از رقیب های Red Dead Redemption 2 و God of War خواهند بود. اما به هر حال شانس پیروزی دو بازی مذکور مشخصا بیشتر از سایرین است و در "تبادل نظر" امروز قصد داریم نظر شما را درمورد برنده‌ی میدان بدانیم!

تبادل نظر: God of War در برابر Red Dead Redemption II ؛ بهترین بازی سال کدام است؟

عنوان God of War شاید بزرگ ترین ریسک نسل هشتم به شمار رود؛ عنوانی از نظر گیم پلی در سبک و سیاقی کاملا متفاوت با تمامی نسخه های قبلی ظاهر شد اما در نهایت توانست به یکی از قوی ترین های سری "خدای جنگ" تبدیل شود! مطمئنا به موفقیت رساندن چنین ریسک بزرگی، آن هم در یکی از شاخص ترین فرنچایز های صنعت گیم، حائز تحسین است. علاوه بر این، بازی God of War از کارگردانی فوق العاده ای برخوردار بود؛ به خصوص به لطف تک شاتی بودن دوربین بازی که حس خارق العاده ای را به بازیکن القا می کرد.

از طرفی دیگر عنوان Red Dead Redemption II را داریم؛ اثر کم نقص دیگری از کمپانی Rockstar Games ! عنوان RDR2 بالاترین متا را در میان تمامی عناوین Xbox One و PS4 داراست و از دیدگاه بسیاری از منتقدان، با ارائه‌ی استاندارد های جدید در سبک "Open World" ، بنچمارکی برای عناوین "جهان باز" آینده می باشد. دنیای این بازی جدا از وسیع و بزرگ بودن، بسیار غنیع و پرجزئیات است و آزادی عمل بسیار زیادی را در دست بازیکنان قرار می دهد. علاوه بر این، بازی Red Dead Redemption 2 توانسته در کنار حفظ جذابیت و سرگرم کننده بودن، تا حد زیادی واقع گرایانه باشد.

نظر شما چیست؟ کدام یک از این دو شاهکار شایسته‌ی دریافت جایزه "بهترین بازی سال" است؟

نقد و بررسی پردیس‌گیم بر بازی God of War ؛ به قلم محمد تقوی

نقد و بررسی پردیس‌گیم بر بازی Red Dead Redemption II ؛ به قلم علیرضا رزمجویی

تبادل نظر: God of War در برابر Red Dead Redemption II ؛ بهترین بازی سال کدام است؟